Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Kulceremonin

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
@Anthrox talade Rasmus sanning om hur han kom tillbaka? Och var han grön då?
Nej. Eller mja 😅 Vi singlade slant, men jag förlorade och då svek jag mitt löfte och släppte inte till aka @Impetigo trots att jag lovat. Sen fick jag komma tillbaka för Impe ändå, gissar att det var en ulvtaktik för att skapa förvirring och det var ju nära att jag bara åkte ut igen med kaos som resultat. Men det gick ju nästan hela vägen!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag hade uppenbarligen behövt kommunicera till @Sidd i sista rundan att jag inte alls siat @Basenanji som grön, men jag vågade inte säga ett ord av rädsla för att de andra döda skulle fatta samma sak…
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Grattis @Vimes och @Waterhouse 👍❤👹😍

Jag körde hela spelet för att försöka stå i final och vinna med en bybo.
Det var ju strålande att min lilla Vattenmus❤ verkade gått på mitt sliskiga smörande.
Ett stort förlåt Waterhouse - men men - bara ett spel.
Riktigt roligt med allt fluff och jag satt verkligen som på nålar i skräck under pestrundan när jag hela tiden höll på att respons nått inlägg eller tumma en emoj hela tiden - riktigt jobbigt - kul!
Hatar annars reality-såpor men kan ju inte låta bli att kika lite då och då och fastna i allt skitsnack och intrigdribbel.
Har inte tänkt på det förut men det är ju som Varulvsspel så det var ju kul att få ”vara med” på ett sätt själv.

Mest besviken på @RasmusL val vid återkomsten - obegripligt - hur nära var det i valet mellan mig å Basse sen?

Riktigt bra fixat @Anthrox (hittade jag kulan bland spegelskärvorna?)

Tackar alla och mer kramar. ❤
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
@Impetigo, gjorde Basse något i R1 som gjorde att du misstänkte han för ulv? Det var så himla snyggt spelat att det känns lite skumt att det inte var koordinerat.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Superkul spel @Anthrox jag kände mig verkligen som Villa Medusa-Calle. Lustigt hur svårt det var att komma ihåg att inte citera, kärleksförklara varje inlägg etc var svårare än man tror.
Förbättringsförslag:
De gamla uvarna är så inkörda på byvinst/ulvvinst att man kanske hade behövt vara tydligare med att detta är ett individuellt spel, nu blev det massa tjat om teknisk bybovinst etc.
Timingen blev lite seg ibland under parceremonier som pågick för länge, men är ju spelarnas fel också.
Särskiljningen vid lika röster, flera har undvikit att citera etc kunde klargjorts direkt.

Men jag hade superkul och väldigt välskrivet (även om det tydligen är en ulvtell enligt rasmus att förstå spelets logik).
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Superkul spel @Anthrox jag kände mig verkligen som Villa Medusa-Calle. Lustigt hur svårt det var att komma ihåg att inte citera, kärleksförklara varje inlägg etc var svårare än man tror.
Förbättringsförslag:
De gamla uvarna är så inkörda på byvinst/ulvvinst att man kanske hade behövt vara tydligare med att detta är ett individuellt spel, nu blev det massa tjat om teknisk bybovinst etc.
Timingen blev lite seg ibland under parceremonier som pågick för länge, men är ju spelarnas fel också.
Särskiljningen vid lika röster, flera har undvikit att citera etc kunde klargjorts direkt.

Men jag hade superkul och väldigt välskrivet (även om det tydligen är en ulvtell enligt rasmus att förstå spelets logik).
Ja, tempot droppade markant av parceremonierna. I säsong 2 kommer jag ta bort dem :)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo, gjorde Basse något i R1 som gjorde att du misstänkte han för ulv? Det var så himla snyggt spelat att det känns lite skumt att det inte var koordinerat.
Inget specifikt. Han hade en viss ”lägger mig platt, detta är svårt” som jag tolkade som ulvtecken. Men det var inte med stor marginal som jag valde just honom.

Sen i r2 var jag föratås väldigt uppmärksam på hur @Basenanji tog emot mitt grönande och då tolkade jag det som att han var en ulv som blinkade konspiratoriskt över sitt höjda glas. Det blev ju mycket lättare att plocka upp antydningar när jag visste att en eventuell ulvbasse hade färg på mig (iom att jag ljög om mitt siande och Basse förstås visste det).

Det spelade inte så stor eoll i slutändan iom att jag åkte ut så tidigt så jag hade inte så många tillfällen där jag kunde råka röja Basse. Men jag höll väääldigt mycket tyst i dödstråden för att inte bränna honom. Och i sista rundan då. För tyst.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag trodde du var grön @Sidd kommer du ihåg när jag skrev en kommentar om varför jag drevade mot Impe som du missuppfattade och trodde jag postat den i fel chat. Kändes byboigt att misstänka hemlig chat.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
De gamla uvarna är så inkörda på byvinst/ulvvinst att man kanske hade behövt vara tydligare med att detta är ett individuellt spel, nu blev det massa tjat om teknisk bybovinst etc.
Ett varulvsspel är i min bok ulvar mot by. Fluffet är fluff.

Detta hade blivit helt platt om alla spelade för att vinna enligt fluffet. Det hade funnits noll att skriva om.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Ett varulvsspel är i min bok ulvar mot by. Fluffet är fluff.

Detta hade blivit helt platt om alla spelade för att vinna enligt fluffet. Det hade funnits noll att skriva om.
This. Jag kanske borde ha varit tydligare på något sätt med intentionen, men helt individuellt kan det aldrig ha blivit för då hade det inte blivit något spel. Jag gillade idén om att ni i slutet började bråka om det dock, för då gjorde det inte lika mycket. Men om alla gått in med den inställningen redan från start hade byn aldrig kunnat vinna.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Ett varulvsspel är i min bok ulvar mot by. Fluffet är fluff.

Detta hade blivit helt platt om alla spelade för att vinna enligt fluffet. Det hade funnits noll att skriva om.
Aspelut, säger inte emot, men måste väl gå att arra ett varulvsliknande spel som är mer individuellt också? I vilket fall hade det nog varit bra om det tydliggjorts, jag tolkade det som individuellt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Aspelut, säger inte emot, men måste väl gå att arra ett varulvsliknande spel som är mer individuellt också? I vilket fall hade det nog varit bra om det tydliggjorts, jag tolkade det som individuellt.
Problemet I designen var nog att jag hade en hel del saker som jag själv inte ifrågasatte och tyckte de var glasklara, men som det ganska snabbt framgick var luddiga och tolkningsbara.

Det är svårare att designa ulvspel än jag trott :D
Tycker förmövrigt att det i båda spelen jag arrat nu så har någon bergsäkert uttalat sig något i stil med "Anthrox är supersmart och brädspelare, nog minsann har han tänkt på balans och grejer" medan jag i själva verket bara höftar lite till och från.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Problemet I designen var nog att jag hade en hel del saker som jag själv inte ifrågasatte och tyckte de var glasklara, men som det ganska snabbt framgick var luddiga och tolkningsbara.

Det är svårare att designa ulvspel än jag trott :D
Tycker förmövrigt att det i båda spelen jag arrat nu så har någon bergsäkert uttalat sig något i stil med "Anthrox är supersmart och brädspelare, nog minsann har han tänkt på balans och grejer" medan jag i själva verket bara höftar lite till och från.
Som sig bör! ;)
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Problemet I designen var nog att jag hade en hel del saker som jag själv inte ifrågasatte och tyckte de var glasklara, men som det ganska snabbt framgick var luddiga och tolkningsbara.

Det är svårare att designa ulvspel än jag trott :D
Tycker förmövrigt att det i båda spelen jag arrat nu så har någon bergsäkert uttalat sig något i stil med "Anthrox är supersmart och brädspelare, nog minsann har han tänkt på balans och grejer" medan jag i själva verket bara höftar lite till och från.
3 ulvar på 8 var nog det mest balanserade! Mitt uttalande om 4 var för jag fått för mig att vi var 9 spelare från början.
 
Top