Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Kulceremonin

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Från mitt regeldokument:
  1. Basenanji – Kulkastare, jag vill någon gång bygga ett trädäck till min familj.
  2. Sidd – Kulkastare, Jag har pga sjukdom opererat in en ny AI-hjärna i skallen inuti min egna mänskliga. Den har random anmält mig till programmet pga jag en kväll somnade framför TV precis när förra årets final skulle sändas.
  3. Vimes - Min dialekt är fejkad.
  4. Impetigo – Kulkastare, Programledaren är mitt ex. Jag var otrogen mot hen, det blev inget bra breakup. Nu är det tension in the air.
  5. RasmusL - Jag är oskuld!
  6. Fjodorsenuba - Jag är produktionsbolagets VDs systerbarn, nepotism eller pinsamt? (båda)
  7. Andersson - Jag stoppar alltid ned (minst) en socka i mina Speedos.
  8. Waterhouse - Jag är analfabet.

Som nämnts behövde kulkastarna anpassa sina hemligheter till att vara kopplade till deras roll på något sätt. Min tanke där var ju att någon skulle hoppa runt bland flera partners och sen snappa upp på vägen att det var något off med vissas hemligheter, att de inte riktigt reflekterade en kärlekskrank deltagare.
Hemligheternas funktion gick jag helt bet på. Smart upplägg att låta deltagarna välja efter att de fått sin roll och tvinga kulkastarnas att vara aningen tematiska. Slog mig inte att man kunde göra så utan trodde alla valde bakom okunnighetens slöja.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Kan ju också flika in den här, som ni med nöd och näppe slapp (hade de utröstade skickat in sin spelare under en regelrunda istället för en quiz-runda hade ni fått den):
"Hoppas frukosten smakar bra! Se till att inte dricka allt för mycket (produktionsbolaget har vissa riktlinjer för när alkoholpåverkan slutar vara ”rolig deltagare” och börjar bli ”obehagligt creep”).

Vi känner att det skulle behöva förmedlas lite finare ord i hotellet, så därför är runda X poesirundan! Det innebär att allt ni skriver MÅSTE vara poesi*. Skriv varje post på rim, som en haiku (5-7-5 stavelser) eller varför inte som en limerick (Snuskigt AABBA-rim med en plats i).
*Poesi är subjektivt, men produktionsbolaget tar sig friheten att avgöra om det ni postat klickar eller ej. Rimma för säkerhets skull.

Rosor är röda, violer är blå
Misslyckas med reglerna så kommer ni få stå"
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vad var det där med ”bas” eller nåt egentligen som jag snappade upp?
Vet inte riktigt, men det här spelet var klurigt. Mina tankar gick i den här kronologin:

1. Jaså, så jag blev ulv?! Kul! Här gäller det att försöka se ut som en bybo! He he he...

2. Fast, vääänta nu, Impetigo siade mig och ljög om min status? Jag kanske borde signalera att jag är ond? Hur få? Hm...

3. Wait, what? Får de utröstade vinna? Oj, då måste ju jag ta det i beräkning! Vänta nu, vad vill de rösta ut? De vill ju ha två ulvar i final...

4. Hm. Sidd är tydligen ulv, då borde jag väl signalera till honom att jag är ulv så han röstar ut Waterhouse🤔

5. ...fast vänta nu, Sidd-som-utröstad vinner om två ulvar är i final! Bäst att se ut som bybo och det kvickt!!

Haha, kul och lite oväntat!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Historiatestet:
  1. Marslandningen, som låg till grund för röda pestens spridning. (Mutant) : 2065 då Katastrofåren inleddes (mutant2 från 1986)
Fixade inte den och hittar inte rätt svar.
När var det?
Kom på att jag glömde besvara det här. Från Mutant (alltså första, lila boken):
Mutant.png
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag hade också förberett ett extra test, ifall jag kände att ni behövde ett extra siande eller så, som jag ultimat struntade i att ha med:


Rollspelstest (Allmänna rollspelsfrågor) Systemrundan (Vilket är rollspelet)
  1. Färgglatt, te och utforskning av en märklig värld där sorgen trycker på.
  2. Störst av alla i hela världen, med så bred marginal att det nästan bara finns ett.
  3. Katter och tentakelmonster i en härlig symbios. Är du rätt katt för jobbet?
  4. I en mörk värld, där kanske panten är ens enda värde.
  5. Sveriges största rollspel, fast med nya kläder och en distinkt smak av järn.

Hade någon klarat någon av frågorna? :)
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag hade också förberett ett extra test, ifall jag kände att ni behövde ett extra siande eller så, som jag ultimat struntade i att ha med:


Rollspelstest (Allmänna rollspelsfrågor) Systemrundan (Vilket är rollspelet)
  1. Färgglatt, te och utforskning av en märklig värld där sorgen trycker på.
  2. Störst av alla i hela världen, med så bred marginal att det nästan bara finns ett.
  3. Katter och tentakelmonster i en härlig symbios. Är du rätt katt för jobbet?
  4. I en mörk värld, där kanske panten är ens enda värde.
  5. Sveriges största rollspel, fast med nya kläder och en distinkt smak av järn.

Hade någon klarat någon av frågorna? :)
2. borde väl vara D&D? 5. DoD?
 
Top