Orker i moderna svenska rollspel

"Onda orcher" har ju gjorts sedan hedenhös, liksom nazi zombiea, behöver vi mer av dem?
Är det något jag har efterfrågat någonstans, eller något som har med det jag skrivit i den citerade texten att göra? :unsure:

Jag tänker att ändringarna man gjort med orcher handlar mycket om att skapa interaktionsytor. Om orcherna bara ska vara en flodvåg av våldtäkt och mord som sveper över landet så är det rätt ointressant för den sortens fantasyäventyrande. Om man väldigt gärna vill ha orcher som enbart är den grejen så är det lättare att ändra mot ondskeriktningen än att ha en spelbok med orcher som enbart drivs av ondskan och skriva om dem till en mer mångfacetterad kultur. Samma ändring gjordes väl med Drow, för att de blir lite tråkiga att använda om de bara alltid är genetiskt och metafysiskt genomruttna?

@FDelux hur vill du helst interagera med dina onda orcher?

(Det här inte settings eller spelstil jag har någon nostalgisk koppling till eller har spelat så mycket i så funderingarna är uppriktiga, inte retoriska)

Last edited:
Är det något jag har efterfrågat någonstans, eller något som har med det jag skrivit i den citerade texten att göra? :unsure:
Dra i handbromsen nu. Du gjorde en observation, jag gjorde en observation.

Back