Orch eller inte Orch?... obs *humor* och diskussion i ett

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
340
Location
Fruängen
Såg en video på youtube där "en arg dvärg förklarar vad som är en oRch och vad som inte är en orch" jag kände mig tvingad att ta en screenshoot när han utbrast
"THIS IS NOT AN ORC, THIS IS A GREEN ELF!!"
1707837924686.png
Från minut 02:13 är "dvärgens" förklaring om orch eller inte om man vill se själv

Men ja...detta fick mig verkligen att minnas hur "monstriga" orcherna var när jag spelade DoD på 80-talet..... och nu detta.... antar att förändringen varit gradvis, så det blivit lite "boiling frog" i förändringen....jag har helt enkelt inte tänkt på den själv...

Vad anser ni själva: Vad är en Orch?
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,179
Orcher är som alver eller troll - det finns tusen och en varianter av dem, som inte har mycket med varandra att göra.
Orcherna i Sagan om Ringen har i stort sett inget gemensamt med orcherna i World of Warcraft förutom namnet.
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
340
Location
Fruängen
Orcher är som alver eller troll - det finns tusen och en varianter av dem, som inte har mycket med varandra att göra.
Orcherna i Sagan om Ringen har i stort sett inget gemensamt med orcherna i World of Warcraft förutom namnet.
Visst skiljer det...men det känns som att det skett en förskjutning mer och mer (kalla det evolution om du vill ;) ).... Där Warhammers Orker kanske var de första stooora steget....där de blev gröna.... WoW eller snarare Warcraft var väl tänktr att vara ett Warhammer spel från början...därav kanske designvalen som gjordes där?
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,332
Det handlar väl om att man har gjort dem spelbara? Och enligt Lex Rising måste man då kunna vilja ligga med dem. (Väl? Någon som har det faktiska citatet?)
Ja jag tänker att när det är lätt hänt när utvecklingen går åt det hållet. Det finns t ex det här spelet som handlar om att ligga med orcer:

OrcFuck: The RPG (18-årsgräns) https://sympatheticsapphic.itch.io/orcfuck-the-rpg
OrcFuck is a game about intimacy, love, sometimes pain, and fucking/getting fucked by/just fucking around with orcs. It is a 2-player game, with one player taking the role of the Orc, and one player taking the role of the Orcfucker.
Jag gissar också att det är en grej som hör till internet, att saker som tidigare varit avsexualiserade blir allt mer sexyfierade, och att det bara ökar.
 
Last edited:
Top