Nekromanti Orättvisa värld

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
När jag gillar ett spel så köper jag det, vilket resulterar i att när jag läst igenom det så har jag fastnat ännu mera och detta slutar med att jag även spelleder det=Alla spel som jag tycker bäst om och som jag själv skulle vilja spela FÅR jag inte spela utan bara vara SL, detta tycker jag är tråkigt.
Är det fler som befinner sig i samma situation?
De spel jag får spela tycker jag inte lika mycket om som de jag själv spelleder *suck*.


"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jepp..

Jag är typ den enda som köper grejs hos oss också..
Lite irriterande att dom andra är så.. ja "omogna" ibland.
Fast jag är ju äldre än alla utom en. (Och han är duktig! /images/icons/wink.gif)



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Re: Jepp..

Iblant så händer det att jag får en slant till något supplement, men det är långt mellan gångerna. Spelarna tycks tro att det inte kostar något och att det inte tar någon tid att vara SL, de undrar alltid "när ska vi spela nästa gång?".
Jag tycker att det är skitroligt att vara SL, men ibland undrar man varför man gör det, så länge som det går bra och man inte gör något misstag så säger de inget, men djäklar om man gör ett misstag (vilket kan hända den bäste) då får man höra att man lever, man skulle ju inte tacka nej till lite positiv kritik ibland (de enda som ger mig det är tjejjerna i gruppen, antar att tjejejr har lättare för sånt).

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

NisseHult

Veteran
Joined
9 Sep 2000
Messages
90
Location
Karlskrona
Jag vet prexis vad du menar. Jag vill spela Aberrant. jag vill spela Trinity. Jag vill spela Exalted. Jag vill spela Adventure!. Jag vill spela Big Eyes, Small Mouth. Men får jag det? Nehej du. Jag blir alltid, alltid SL.

Nu kommer jag kanske att kunna få spela Aberrant då en av mina spelare åtagit sig att knåpa ihop en kampanj, men annars får jag hålla mig till IRC spel och PbeM...

"Ursäkta, har någon sett en fem meter hög hund springa förbi?"
En RP i en av mina krönikor.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Inget att göra åt

Instämmer i din sorg, men måste ändå påtala att det du beskriver i många fall är ett nödvändigt ont som är svårt att göra något åt. Det är inte speciellt kul att vara spelare i en värld man känner till utantill och innantill. Lösningen ligger nog i att någon konstruerar ett rollspel som tillåter intim kännedom och som ändå är spelbart. Det ultimata vore ju ett rollspel där sl-rollen utan besvär kan växlas spelarna emellan. Fast å andra sidan undrar jag ändå hur kul ett sådant rollspel skulle vara egentligen...

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Tråkigt nog...

/images/icons/mad.gifAbsolut!/images/icons/mad.gif
Ett enormt idiotiskt dilemma om man tänker efter.
Man köper ett spel som man vill spela... och slutar upp som SL/images/icons/tongue.gif. Och man vill inte sabba spelet för sig genom att veta reglerna när man spelar. Dels får du ta tabletter för att glömma, Jobe, eller så får du leva med det.

Ps. Det där med tabletter... jag har några till extrapris!

-Morgoth
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Jag känner i princip precis lika dant när det gäller de flesta spelen, men jag har även spel som jag hellre spelleder än tvärtom. Jag föredrar spelledande i allmänhet men ibland skulle jag vilja spela AD&D också (bland andra spel).

En annan grej är att man även kan skaffa så mycket spel som är bra att det går år mellan äventyren i dem för att så mycket annat ska spelas. Enda botemedel jag har mot det är att hoppas att reinkarnation fungerar :)

Daniel "Warduke" Schenström
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Skönt...

att man inte är ensam. Man borde bara träffa någon annan som är intresserad av att vara SL, inga som bor i Umeå och är 18+ och ingen munchkin/kobold?

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"När jag gillar ett spel så köper jag det, vilket resulterar i att när jag läst igenom det så har jag fastnat ännu mera och detta slutar med att jag även spelleder det=Alla spel som jag tycker bäst om och som jag själv skulle vilja spela FÅR jag inte spela utan bara vara SL, detta tycker jag är tråkigt."

Det finns bara ett läge som är värre, och det är när man skriver spelen som man vill spela men aldrig får. /images/icons/wink.gif

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Hahaha, sluta jag trillar av stolen, du har helt klart rätt, jag har bara skapat ett spel själv som är lite (okej ganska mycket) Arkiv-X inspirerat och mina spelare tycker det är jätteroligt, men som tur är så skulle jag inte vilja spela det själv. Det är skoj att spelleda, men det är inte min typ av spel att spela så jag lider inte som du kanske gör, tusan, jag kan inte sluta skratta :)
De spel som jag för tillfället spelleder är
P.B.I.
Drakar & Demoner 6
Twilight: 2000 (med Phoenix Command regler för mer realism)
DC HEROES
Khelataar
Vampire
+att jag kommer att starta upp
Western och The Babylon Project
Alla dessa spel vill jag själv spela då jag tycker att de är fräna/roliga/intressanta (utom då P.B.I.=X-Files liknande). Vilket betyder att jag spelleder 8 spel och vill själv spela sju av dem *snyft*.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Info om spelvärlden

Ibland blir man bara så ... besviken på sina spelare. När man lagt ner fett med tid på att fixa ett äventyr kan de inte ens besvära sig att komma ihåg ens de mest rudimentära faktabitarna om världen.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Re: Info om spelvärlden

Ja precis, men ett annat problem som jag har. Det är att jag säger åt mina spelare att det går bra att komma över till mig så kan vi öva stridssystemet i ett spel, t.ex Phoenix Command som är ganska knepigt att lära sig, men tror ni att någon gjort det någonsin? Neeej då, tydligen så har de bara tid att spela och inte förbättra spelet så det flyter bättre *suck*.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
SpelledarKrille?

<I>"Det finns bara ett läge som är värre, och det är när man
skriver spelen som man vill spela men aldrig får."</I>

Jag kraffsade mig lite i skägget när jag läste ditt inlägg.
Spelleder du eller vågar du överlåta det till någon annan ?

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: SpelledarKrille?

"Jag kraffsade mig lite i skägget när jag läste ditt inlägg. Spelleder du eller vågar du överlåta det till någon annan ?"

Jag spelleder, iom att ingen annan vill spelleda. Jag skulle dock gärna vilja spela själv någon gång - jag har en jättetrevlig rollperson till Skymningshem som jag skulle vilja spela, men henne (nej, det är inte Shayuna, men hon omnämns faktiskt i senaste betan) lär jag aldrig få spela.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Det fjärde V:et [OT]

<I>"Allting går med lite vilja, våld eller vaselin"-Min kompis </I>
Han glömde det fjärde V:et, nämligen Verktyg /images/icons/wink.gif

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Re: Info om spelvärlden

Jag ställer mig på dina speares sida. år systemet så jobbigt att man måste öva sig då har det gått alldeles för långt för mig. Jag föredrar spelande framför regel*****.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
>Det finns bara ett läge som är värre, och det är när man skriver spelen som man vill spela men aldrig får.

Ännu värre är när man äntligen får spela men upptäcker att SLs version av ens värld/regler är just precis så som man inte ville ha den/dem. Argh!!!

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...
 
Top