Nekromanti Orättvisa värld

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Att lära sig

De vill använda sig av dessa regler då de tycker att de är realistiska och bra, men tyvärr så får spelet lida lite då jag måste sitta och förklara varje gång det blir en strid vad de kan och inte kan göra. Bara en av mina spelare kan med systemet bra nog. De övriga måste jag sitta och förklara för.
Jag skulle inte använda mig av ett regelsystem som de inte vill använda, då byter man ju, men vad gör man då de VILL använda sig av det.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ojojoj!

Det skulle vara fruktansvärt!
Krille, du borde nästan leta upp lite rävsvans-fans.. Fast vi finns ju utspridda över hela Sverige..
Å andra sidan -Vem skulle våga spelleda t. ex Västmark för KRILLE? /images/icons/wink.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Roa oss!

Jag, Calle, Marco och Dan hade en idé om att dyka upp på en Eon-turnering på något konvent, anmälda som laget "Neogames AB". Vi skulle drämma upp varsin bunt med varje Eon-bok som hade givits ut, stirra barskt på spelledaren och fräsa "Roa oss!" till den stackaren.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
LOL

Ja det skulle nog stressa de flesta spelledare, hahaha.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Roa oss!

Magnus Seter berättade för inte så länge sedan på Dungeons & Dragons forumet att han har spelare som stressar honom på det där viset( de är före detta rollspelskonstruktörer mm). Fast er Neogames AB-variant är ballare. Ni kan ju var och en påstå sådana saker som; Det står inte alls i den där modulen, för det är jag som har skrivit den, så jag vet!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
you bet...
jag hatar det! jag hittar ett bra spel, köper det, läser reglerna. VIPS så finns det en bugg i det underbara programmet. Mina spelkamrater vägrar eftersomj jag har läst reglerna och kan de bättre. detta hände med neotech, det h'ände med DoDv.6 men det ska FAN inte hända med mitt nyinköpta Western. Som jag iofs även vill spelleda, men bara om nån annan hjälper till. DOD hade jag tänkt JOnix skulle ta över, och Gustav tar över neotech. kvar är alen, erik och jag. Erim, har skrivit ut typ en hel pärm full md westerngrejjer, så han får skylla sig själv. han blir SL, tillsammans med mig vid diverse tillfällen... MUHAHAAA...

tips: läs aldrig reglerna FÖRST när vi köper ett nytt spel. då blir du genom en oskriven intergalaktiskt lag automagiskt SL. USCH.

ha det gooooott!

Jag vet att jag har rätt!
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Western

Ja Western är ett bra spel då det inte finns några direkta superhemliga saker där, bara de enskilda äventyren. Det finns inga demoner som man inte bör känna till stats om m.m detta gör att man faktiskt lätt kan turas om att vara SL till det.
Hmm...undrar om jag kan få någon av mina spelare att köra igång en egen kampanj så jag också får spela Western. *ser mycket hoppfull ut*

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Spelleda spelkonstruktörer på konvent...

Jag har SLat Mikael Petersen och Gunilla Jonsson i ur-Mutant. Autentisk dialog mellan mig och Michael:

"OK, jag skjuter honom!"
"Du inser snabbt att han utanför räckvidden för din musköt..."
"Va! Men jag kunde ju se honom tydligt?"
"Tja, det är DU som satt räckvidderna på vapnen i det här spelet..."
"Alltså, få titta på regelboken... sepåfan! Det stämmer!"

Nightowl, som hade ganska kul

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Spelleda spelkonstruktörer på konvent...

Fan vad coolt! När var det? Har inte läst/sett något av dom två på bra länge...

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Spelleda spelkonstruktörer på konvent...

Det var en sju år sedan, på MittKon i Ö-vik.

Man kan läsa Nyhetssvepet skrivet av paret MP o GJ i varje nummer av Sverox, och kan återfinna dem på SF-Bokhandeln (där de jobbar) ganska regelbundet. De har skrivit grejer till nya Western (Arizona bland annat) som kom ut förra året (tror jag - kolla med Anders&Tove på Western-forumet, eller gå tilll www.rollspel.com).

Nightowl

Makt korrumperar. Absolut makt är ganska kul.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Spelleda spelkonstruktörer på konvent...

hmm, kan inte du tala om för mig hur man får tag på sverox? DEt vore kul att få tag i den. Jag är med i en sverok-ansluten förening men därifrån har jag inte fått någon sverox....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Spelleda spelkonstruktörer på konvent...

"hmm, kan inte du tala om för mig hur man får tag på sverox? DEt vore kul att få tag i den. Jag är med i en sverok-ansluten förening men därifrån har jag inte fått någon sverox...."

Prova att skälla på den i er förening som är kontaktperson. Det ska nämligen dimpa ner en Sverox hos honom med jämna mellanrum (varje förening ska få ett ex), och om han inte har dem tillgängliga för föreningen så kan du ju alltid sparka honom i pungen, eller nåt.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Spelleda spelkonstruktörer på konvent...

Jag ska hälsa den personen det gäller att du har hotat med att jag ska sparka honom i pungen om jag inte får läsa sverox. Undrar om han kommer att gilla det.......Näää, men det är kul ändå!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Spelleda spelkonstruktörer på konvent...

<I>"och om han inte har dem tillgängliga för föreningen så kan
du ju alltid sparka honom i pungen, eller nåt."</I>

Och vad ska det hjälpa ?

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Michael och Gunilla och Western

"De har skrivit grejer till nya Western (Arizona bland annat) som kom ut förra året (tror jag - kolla med Anders&Tove på Western-forumet, eller gå tilll www.rollspel.com)."

Arizona har inte utkommit ännu (kommer i höst), Laglöst Land har nämnda upphovsmäns (hmmm upphovsman och upphovskvinna) signum.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Western

ok, nu hamnar vi en aning OT, men vi kör ändå..

hm. tycker nästan att det finns fler hemliga grejjer än i typ Neotech (de får bra veta räckvidder,skada på vapen av vapenhandlarna. men det är mina hemlisar.täkte köra samma grej på mina spelare i Western. kul ifall de märker att dew blivit lurade av en vapenhandlare.../images/icons/laugh.gif
men det jag tror mina spelare kommer uttnyttja (dvs det JAG vill förhindra../images/icons/wink.gif/images/icons/smile.gif/images/icons/laugh.gif) är bonusarna på egenskaperna. får de veta gränserna för +2 och +1 kommer de använda de, och inte sätta 14 när det räcker med 13 för att få +1. detta gäller iofs inte Fysik, där man klarar mer blödningar på 14 än på 13. men det kvittar än så länge. oso behöver man juh oftast slå mot vaksamhet (ifall man ser nåt) eller SDP (ifall man vill hålla sig.. /images/icons/crazy.gif). men de andra är juh bara rena utnyttja-systemet-bonusar. som sagt, varför sätta 19 på ex Kor, man får ändå samma värde på bonusen som vid 17. men jag kan inte hjälpa att majoriteten av min spelgrupp är Min-Maxare... No offense, Erik unt Jonix.(dom som läser på dessa forum. vilka som är minmaxare tar vi en annan gång.ingen nämnd, ingen glömd..)

Jag vet att jag har rätt!
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Min/Max

Jag bryr mig inte om ifall de optar sina stats på det viset, de får veta gränserna och köpa som de vill. Systemet är rätt så dödligt ifall de gör misstag.
Dessutom så slår man ju OB så de har ju oddsen emot sig, förr eller senare så hamnar karaktären sex fot under marken och ser gräset växa underifrån /images/icons/laugh.gif oavsett hur bra de är.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Häftigt!

Tufft att ha varit SL för två personer med något av legendstatus inom rollspelssverige! Hur var de som spelare?

Arcana, nyfiken...
 
Top