Nekromanti Orättvisa värld

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Häftigt!

"Hur var de som spelare?"
Helt OK (inte oväntat ;-). I synnerhet Michael hade dock den (enligt mig) förtretliga tendensen att vilja gå, hoppa och springa istället för att beskriva hur han hoppar, går och springer, men det är en smaksak (halva mitt spelgäng tenderar att bete sig så, så jag är van). Efter att ha haft honom som SL i Kult på ett par konvent känner jag igen tendensen.

För att fortsätta samla geek-poäng har jag även spelat med karln, i samma lag, närmare bestämt RQ på LinCon nåttår.

Nightowl, har även ätit indiskt käk med Greg Stafford (1)och blivit sparkad i skrevet av Anders Blixts äldsta dotter(2)... ;-)

1) Stafford's kunskaper av Sverige är utmärkta fram till ca Ansgar, sedan var det den klassiska bilden av okunniga amerikaner - hans främsta intryck var Emanuel Swedenborg och Olof Palme (Stafford är ex-hippie och gillar såväl mystiker som europeiska vänsterpolitiker)

2) Hon är ungefär lika stor som en stövel, och det var inte meningen precis, men...

Makt korrumperar. Absolut makt är ganska kul.
 

Widde

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
231
Location
Uppsala
Sverox

Om du kontaktar Sverokkansliet (Chrisp och Molle),så kan dom säkert tala om för dig hur du skall gå tillväga för att teckna en egen ägandes prenumeration. Det kunde man i alla fall göra förr, för en mycket rimlig slant.

-W
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Jaså..

"Hur gör man då?"

...hoppar, går och springer, antar jag, istället för att bara säga att man hoppar, går och springer. Jag har ett par sådana spelare också. Vid ett tillfälle så var det en som slängde sig i skydd bakom soffan.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Jaså..

Man berättar hur man gör något. "Jag springer över gräsmattan och kastar mig i skydd." Michael, liksom några av mina spelpolare, har vanan att i sådana fall springa över spellokalen och kasta sig i skydd rent fysiskt. Viss rörlighet har jag som SL inget emot (jag tänker av någon anledning bäst när jag står upp, så jag själv har ingen stol när jag SLar) men både hr Petersen och mina polare tar det ibland till nivåer där jag blir irriterad. När jag spelar tillsammans med dem på konvent händer det dock att jag blir smittad av det där, så jag skall väl hålla käft; en gång lirade vi Aliens mitt i natten och en spelare i laget somnade på en bänk ("om du behöver döda nån ta mig" sa han till SL). När vi sedan fick ett aliens-lik att undersöka i spelet placerade sig gängets två vetenskaper bredvid den sovande killen och visade våra resultat med honom föreställande lik ("och se hur exoskelettet blir mjukare här vid skallbasen" [petar killen i nacken med en plastgaffel] "och om vi öppnar buken" [börjar öppna killens jacka] "ser vi att matsmältningsorganen..." [killen vaknar] "AAAAAAARHH!")

Nightowl

Makt korrumperar. Absolut makt är ganska kul.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
LOL!

Fan va mysigt.. Det är sådana rollspelsminnen man vårdar.. /images/icons/smile.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 
Top