Nekromanti Omslag Fantasy!

Amroth

Veteran
Joined
25 Feb 2007
Messages
28
Riktigt Snyggt!

Jag, som är något oinformerad, vill genast veta mer om det här spelet :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det är ett oldschool-rollspel, regellätt, väldigt lätt att göra rollpersoner, och så vidare. Monster, ruiner och sån skit. :gremwink: ..0ch ingen officiell setting, jag har bara med en startpunkt för de som bara vill plocka upp och köra.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Jävligt snyggt! Det får i alla fall mig att vilja spela det. Fast kunde inte tjejen fått ett par brallor att ta på sig?

/Anders
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Organ said:
Jävligt snyggt! Det får i alla fall mig att vilja spela det. Fast kunde inte tjejen fått ett par brallor att ta på sig?

/Anders
Nej! Old school-lår är old-school!
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag var lite försiktig innan.

Jag tycker omslaget till Fantasy! är det bästa jag sett på många år. Allt stämmer i Pers bild. Den är helt fantastisk. Mer av Per, överallt!

Bra beslut Arfert att plocka in Per.

Underbart.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Organ said:
Jävligt snyggt! Det får i alla fall mig att vilja spela det. Fast kunde inte tjejen fått ett par brallor att ta på sig?

/Anders
Fråga dig: vad skulle Frazetta gjort?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Arfert said:
Organ said:
Jävligt snyggt! Det får i alla fall mig att vilja spela det. Fast kunde inte tjejen fått ett par brallor att ta på sig?

/Anders
Fråga dig: vad skulle Frazetta gjort?
Just så tänkte jag. Min första tanke var "fan vilka snygga Frazetta-lår".

Edit: min direkt efterföljande var "det här kommer kränka de lättkränkta, och förr eller senare kommer genus att dyka upp i den här tråden". Waaaait for it...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Åh, wow!

/Han som gärna hade sett en naken mansöverkropp i stil med Khal Drogo från Game of Thrones
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tja, de får bita ihop, det är OLDSHOOL. Och så har jag gjort Saga, som var först mig veterligen (i Sverige) att tänka på att det finns kvinnliga spelare också. Det var det redan när jag började sktiva anno 1991. Så lite kapital att ta från hoppas jag att jag har.
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
förr eller senare kommer genus att dyka upp i den här tråden". Waaaait for it...
*fniss*


Grymt snyggt omslag. Egocenterard som jag är blir jag självklart jätteavis. :gremsmile:
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
202
WOW! Ruggigt cool, känns både klassiskt men ändå i ny fräsch tappning. Vart får man tag i reglerna?
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Arfert said:
Fråga dig: vad skulle Frazetta gjort?
Spelar det nån roll? Varför ska bruden få ha vettiga kläder? Känns ju inte så fräscht 2011.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Omslaget rockar ordentligt. Även om jag inte hade haft något emot en holy-shit-manlig, naken bringa med på ett hörn.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Arfert said:
Fråga dig: vad skulle Frazetta gjort?
Haft en i princip naken kvinna i underordnad position på något vis?

Summering av intryck av omslaget f ö: Magiker med trollstav a la pimp cane. Coolt. Viking-barbar med icke-korrekt hjälm. Coolt. Diablo I-rogue-liknande tjej. Helt okej. Nu fick jag nästan lust att spela Diablo II, aj aj.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hennes rinbrynja är ju den Red Sonja hade på sig på första omslaget.. i Conan, signerat Barry Windsor Smith.. Bara en sån sak.
 
Top