Nekromanti Omslag Fantasy!

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Necross said:
"Mmm, undrar om inte den där magikern är lite ond ändå, när ska han backstabba de andra?"
Undrar om han inte gjorde det för 10 minuter sedan.

Det kanske inte gick helt som planerat bara? :gremwink:
 

Thermight

Warrior
Joined
3 Jan 2006
Messages
277
Location
STHLM
HUJ! Den där bilden visar upp ett mansideal, att som man måste man visa sig starkare, dominera eller döda alla andra män & monster, för att ens ha rätten att leva!
Men om du visar dig svag som man så förtjänar du bara att ligga slaktad i en massgrav!
Extremt svår mansroll att leva upp till!
Tjejen behövde ju inte göra någonting än att stå och posera med en båge för att förtjäna vara med, medans mannen i mitten var tvungen att demonstrera sin vilja och kapacitet att döda genom att posera med en blodig yxa och avhugget huvud för att förtjäna en plats i bilden!
Inför könskvotering i högar med monsterlik!
Att aktifiera män är minst lika könsdiskriminerande som att objektifiera kvinnor! Men det räknas inte när det är män som råkar ut för diskriminering!? Vaaa?! VAAAAAAAAA?!

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/MenAreTheExpendableGender
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,862
Location
Stockholm
Du är sent ute

Fråga dig själv om det var helt nödvändigt att hälla bensin på brasan när den just slocknat?
 

Thermight

Warrior
Joined
3 Jan 2006
Messages
277
Location
STHLM
LoL!
Det äcklig-dubbelmoraliserande-antijämställda hjärntvättade feminist-genus-runket som dök upp fick mig att reflexmässigt avlossa en salva moteld!

Jag tycker bilden är skitsnygg och perfekt!

Och jag är inte triggad i hjärnan så att det första jag lägger märke till är kvinnans underliv, det var först när Necross uppmärksammade det.
Jag reagerade på maneret, färgskalorna, och de old school kulturella associationerna.
Det första jag tänkte på var omslaget med röda texten man får upp om man googlar på "robert e howard tigers of the sea"
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,862
Location
Stockholm
Onödigt förolämpande trollande!

Thermight said:
Det äcklig-dubbelmoraliserande-antijämställda hjärntvättade feminist-genus-runket […]
Kan du inte framföra dina åsikter utan att nedvärdera, förlöjliga och förminska andras får du vackert vänta en vecka innan du kan framföra dem igen.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Underbart snyggt Arfert!
Och att dra i genusbjällran för den bilden fattar jag inte. Då finns det fan så mycket värre bilder att klaga på.
Heja!
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Dum Panda said:
Och att dra i genusbjällran för den bilden fattar jag inte. Då finns det fan så mycket värre bilder att klaga på.
Ett klassiskt icke-argument. "Ät upp nu lilla Totte, tänk på de svältande barnen i Afrika".
 
Top