Nekromanti Omslag Fantasy!

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Per Folmer said:
Necross said:
Arfert said:
Fråga dig: vad skulle Frazetta gjort?
Spelar det nån roll? Varför ska bruden få ha vettiga kläder? Känns ju inte så fräscht 2011.
Bättre?
Nej, jag tycker inte Lady Gagas klädsel bidrar särskilt mycket till en friskare syn på kvinnokroppen. Men det är ju ert omslag, ni får ju stå för det.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,917
Location
Sandukar
Riktigt schysst och coolt - jag får spelsug!

Men! Jag kanske är felskapt, men jag "fastnar" (på det dåliga sättet) när jag läser loggan. Det liksom flyter och smetar.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,891
Den Upplyste Despoten said:
Riktigt schysst och coolt - jag får spelsug!

Men! Jag kanske är felskapt, men jag "fastnar" (på det dåliga sättet) när jag läser loggan. Det liksom flyter och smetar.
Jag håller nog med. Den vågiga konturen på loggan gör den lite 'jobbig'. I övrigt gillar jag typsnittet.
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Necross said:
Per Folmer said:
Necross said:
Arfert said:
Fråga dig: vad skulle Frazetta gjort?
Spelar det nån roll? Varför ska bruden få ha vettiga kläder? Känns ju inte så fräscht 2011.
Bättre?
Nej, jag tycker inte Lady Gagas klädsel bidrar särskilt mycket till en friskare syn på kvinnokroppen. Men det är ju ert omslag, ni får ju stå för det.
Ja, jag står för det.
Ville du ha något mer sagt? Jag förstår inte riktigt vad du vill diskutera. Jag tycker det är vettiga kläder för ett rollspel i fantasymiljö. Återigen, jag står för det.
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Nej, jag tycker inte Lady Gagas klädsel bidrar särskilt mycket till en friskare syn på kvinnokroppen
Lady Gaga har en jättefrisk kvinnokropp! Det ser man lång väg!
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Per Folmer said:
Ja, jag står för det. Ville du ha något mer sagt? Jag förstår inte riktigt vad du vill diskutera. Jag tycker det är vettiga kläder för ett rollspel i fantasymiljö. Återigen, jag står för det.
Ja, jag vill ha massor av mer sagt. Bra att du inte har något problem med det, men tråkigt att du inte verkar förstå vad jag menar.

Vad är det för typ av fantasy vi snackar om här - pojkrumsfantasy? Gubbrunkfantasy? Anorexiafantasy? Jag tar gärna en diskussion om poängen med att idealisera något som var idiotiskt redan för trettio år sedan.

Men det beror ju så klart på vad man har för människosyn. Objektifiering är ju spännande tycker vissa. Likställighet mellan könen är inget eftersträvansvärt eller?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Inget fel på Gaga, och tycker inte man ska göra det vanliga felet att blanda ihop sexigt och sexistiskt, som inte är synonymer eller varandras motsats.

Men om jag ska ta på mig moderatorhatten så diskuterar jag gärna Gaga och nakna lår, men då i en annan tråd.

Riktat till alla, inkl mig. :gremwink:
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Arfert said:
Men om jag ska ta på mig moderatorhatten så diskuterar jag gärna Gaga och nakna lår, men då i en annan tråd.
Jag svarade bara på tilltal, men ok, det kanske var lite off topic.

Om jag ska kommentera resten också dårå - jag ber om ursäkt för att min blick fastnade i en kvinnas underliv, det är inte första gången - så tycker jag det är helsnyggt. Lätt bland de bästa omslag jag sett på en svensk rollspelsbok. Illustrationen känns old school, men ändå originell. Väldigt stämningsfullt och jag ställer mig frågor som "Hur badass är det där gänget egentligen?!" och "Mmm, undrar om inte den där magikern är lite ond ändå, när ska han backstabba de andra?"

Loggan tycker jag också om. Tycker den är tydlig, vet inte varför den behöver trimmas. Bra namn på spelet också :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Necross said:
Arfert said:
Men om jag ska ta på mig moderatorhatten så diskuterar jag gärna Gaga och nakna lår, men då i en annan tråd.
Jag svarade bara på tilltal, men ok, det kanske var lite off topic.

Om jag ska kommentera resten också dårå - jag ber om ursäkt för att min blick fastnade i en kvinnas underliv, det är inte första gången - så tycker jag det är helsnyggt. Lätt bland de bästa omslag jag sett på en svensk rollspelsbok. Illustrationen känns old school, men ändå originell. Väldigt stämningsfullt och jag ställer mig frågor som "Hur badass är det där gänget egentligen?!" och "Mmm, undrar om inte den där magikern är lite ond ändå, när ska han backstabba de andra?"

Loggan tycker jag också om. Tycker den är tydlig, vet inte varför den behöver trimmas. Bra namn på spelet också :gremsmile:
Tackar, tackar.. hoppas jag får ihop helheten till en bra produkt, men omslaget är superviktigt.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,829
Location
Off grid
Necross said:
det beror ju så klart på vad man har för människosyn. Objektifiering är ju spännande tycker vissa. Likställighet mellan könen är inget eftersträvansvärt eller?
Ja vad har du för människosyn egentligen? Varför är det viktigare med hennes objektifiering än objektifieringen av killen bredvid och det faktum att bilden snarare i första hand förmedlar våld (och sannolikt rasism)? I sin kontext förmedlar den förmodligen också svartkonst och därmed i förlängningen satanism (även om det är långt ifrån L Gagas nivå). Bilden antyder också att kvinnan är mördare (de ser inte direkt ut som soldater). Men för all del hon ser objektiviserad ut i sina kläder. Killen i mitten ser inte ut att ha fått den kärlek och det stöd han behövt heller. Utifrån ditt inlägg tycker jag att du verkar ha en ganska otäck människosyn jämfört med vad jag försökt förmedla i denna post.

//EvilSpook
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Tjusigt. Det ser ut som att de vunnit striden och att tjejen bara, lite lojt, ska pricka nån flyende stackars krake utanför bild.
 

Paxen

Veteran
Joined
11 Jan 2011
Messages
91
Mycket snyggt! Vill ha!
Bra jobbat.

Skulle dock hellre vilja ha en barbar med inoljad bringa istället för "fantasyvikingen" men annars mycket stiligt. =)
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Skulle det ha varit riktigt old school skulle kvinnan haft haft en ringbrynje-BH samt lite mer av ett höftskynke i metall - typ länkade plåtbitar.

Magikern skulle haft en trollstav som slutade i en behornad dödskalle och den manlige hjälten skulle ha saknat skägg.

Men det är helt klart MVG+ på omslaget. Mycket bra bild för den typen av spel. Tänker lite på de här Drakar & Demonerromanerna i pocketformat när jag ser det.
 
Top