Dum Panda said:...Fast med mindre regler, och fortfarande kunna flytta runt miniatyrer på en matta samt spela en Adventure Path eller två. vilket spel ska man välja då?
God45 said:Dum Panda said:...Fast med mindre regler, och fortfarande kunna flytta runt miniatyrer på en matta samt spela en Adventure Path eller två. vilket spel ska man välja då?
Jag vet inte... Jag hade rekomenderat OSR produkter direkt om du inte krävde miniatyrer.
Hans E Magnusson said:God45 said:Dum Panda said:...Fast med mindre regler, och fortfarande kunna flytta runt miniatyrer på en matta samt spela en Adventure Path eller två. vilket spel ska man välja då?
Jag vet inte... Jag hade rekomenderat OSR produkter direkt om du inte krävde miniatyrer.
Går jättebra att flytta runt smågubbs och smågumms i valfri gammel D&D ju. Så varför inte?
Rules for Fantastic Medieval Wargames Campaigns Playable with Paper and Pencil and Miniature Figures.
Hans E Magnusson said:Rules for Fantastic Medieval Wargames Campaigns Playable with Paper and Pencil and Miniature Figures.
Men jag bråkar mest. Sorry
Dum Panda said:...Fast med mindre regler, och fortfarande kunna flytta runt miniatyrer på en matta samt spela en Adventure Path eller två. vilket spel ska man välja då?
Dum Panda said:DnD4... Hmm.. Är det verkligen enklare än Pathfinder?
Anledningen till att jag letar efter detta är att det är så svårt att hålla reda på allt när man kommer upp lite i levlarna. De är på Level 8 nu och jag börjar redan bli överväldigad.
Anarchclown said:Ja. DND 4 är enklare än Pathfinder men om det däremot är ens kul att spela, det vetefan. Det finns en anledning att det hade betydligt kortare shelf life än någon annan version av DND har haft.
Jo ... det är det nog.Dum Panda said:DnD4... Hmm.. Är det verkligen enklare än Pathfinder?
Anarchclown said:Det sägs att Essentials är mycket bättre än originalreglerna. Men ja. Att DND-fans är gnälliga är definitivt en bidragande orsak. Att de faktiskt med flit bråkade med sin egen fanbas är väl också en och att de gav upp sin OSG och således blev av med alla som gjorde alla saker de inte tjänade pengar på åt dem.
Anarchclown said:Men det är ju knappast vad denna tråd handlar om.
Dum Panda said:DnD4... Hmm.. Är det verkligen enklare än Pathfinder?