Nekromanti Om jag skulle vilja spela typ Pathfinder...

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,529
Varför inte bara sluta levla karaktärerna? Level 8 är en hög level i Pathfinder. Ärligt talat hade jag stannat karaktärerna på max level 6 men det är jag.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
För att om man gör det så kommer de bli creamed i nästa del av APn :gremsmile:.
Och de är inte så mycket spelarna som det är jobbigt att hålla reda på. Spelarna gör ju det.
Det är alla monster och deras abilities, spells och feats...
 
G

Guest

Guest
anth said:
Dum Panda said:
DnD4... Hmm.. Är det verkligen enklare än Pathfinder?
Jo ... det är det nog.
Den stora frågan är dock: är det roligare?
Stor fråga och stor fråga. Svaret är ju "Nej".
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Schtajner said:
Dock så har jag lekt med tanken att helt enkelt bara använda 4e Rules Compendium som grundregler i kombination med något OSRspel såsom Blood&Treasure. Så regelstrukuren blir mer som 4e men klasser och förmågor är mer gammaldags och enklare. Största kruxet blir att överföra 4e skills till klasserna i 4e men är inte så stort jobb sett till att en 4e karaktär har sådär tre-fem tränade skills från början.
Om du gör något mer än att leka med tanken får du gärna starta en ny tråd om det. :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,529
Dum Panda said:
För att om man gör det så kommer de bli creamed i nästa del av APn :gremsmile:.
Och de är inte så mycket spelarna som det är jobbigt att hålla reda på. Spelarna gör ju det.
Det är alla monster och deras abilities, spells och feats...
Använd statsen från svagare monster men beskriv dem som större monster. Visst du säger att det är en ogre och det är en ogre i spelvärlden men statsen är från en ork.

Det är kul att skräma skiten ur spelarna med äldre drakar som egentligen bara är shock-lizards i statsen :gremlaugh:
 
Top