1. För att det syns.walium said:1. Finns det någon egentlig anledning att köpa oknutna flugor istället för färdigknutna?
2. Hur svårt är det att knyta flugor?
3. Var brukar ni köpa era flugor?
Färdigknutna flugor används endast av dansbandsmusiker.walium said:1. Finns det någon egentlig anledning att köpa oknutna flugor istället för färdigknutna?
Det motsvarar ungefär en slipsknut i komplexitet. Det är en helt annorlunda knut dock. Så kunskap i det ena ger inga fördelar i det andra.walium said:2. Hur svårt är det att knyta flugor?
Jag har köpt alla mina second hand.walium said:3. Var brukar ni köpa era flugor?
Youtube is your friend2. Hur svårt är det att knyta flugor?
Samma härHakanlo said:Ända hit trodde jag det handlade om fiske...
Men kära ni, den andra sortens flugor knyter man inte - man binder dem.Hans E Magnusson said:Samma härHakanlo said:Ända hit trodde jag det handlade om fiske...
Den riktiga sortens flugor slår man. Eller fångar med händerna, om man är hard core.DeBracy said:Men kära ni, den andra sortens flugor knyter man inte - man binder dem.Hans E Magnusson said:Samma härHakanlo said:Ända hit trodde jag det handlade om fiske...
..eller med ätpinnar, om man är kung fu.Möller said:Den riktiga sortens flugor slår man. Eller fångar med händerna, om man är hard core.DeBracy said:Men kära ni, den andra sortens flugor knyter man inte - man binder dem.Hans E Magnusson said:Samma härHakanlo said:Ända hit trodde jag det handlade om fiske...
1 Ja. Det är snyggare med en riktig fluga dy knyter själv.walium said:1. Finns det någon egentlig anledning att köpa oknutna flugor istället för färdigknutna?
2. Hur svårt är det att knyta flugor?
3. Var brukar ni köpa era flugor?
DIAF.Organ said:Färdigknutna flugor används endast av dansbandsmusiker.walium said:1. Finns det någon egentlig anledning att köpa oknutna flugor istället för färdigknutna?
Lite svårare är det att få riktigt snyggt, men inte mycket.Det motsvarar ungefär en slipsknut i komplexitet. Det är en helt annorlunda knut dock. Så kunskap i det ena ger inga fördelar i det andra.walium said:2. Hur svårt är det att knyta flugor?
Vad har du emot sikher?Sapient said:Jag instämmer i stort med anth. Det är helt obegripligt - för att inte tala om suspekt - med en kultur som anser att livsfarliga saker ingår i en korrekt klädstil.
Hög klack ger benen en snyggare form? Kanske?Radioaktiv said:Äh, det finns så mycket som inte är vettigt att ha på sig men som är snyggt ändå. Men orka tänka på det. Annars finns det ingen vettig anledning till att ha tio centimeters klack på sina skor. Till exempel.