PROMOTION Nytt från Wilhelm's Games.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Både Ökenros och The Dune Rose var på rea över Alla Hjärtans Dag, jag tog i lite extra med dagarna ifall någon skulle vara sen till kalaset. Båda koderna funkar i skrivandes stund.



Lulu höjer tryckpriserna 15 mars för att kompensera för ökande kostnader. Det måste jag säga är helt OK, Höstdimma har funnits där i femton år nu utan att priset ändrats av dem. Själv tror jag inte att jag kommer att orka gå in och ändra priserna, sedan de gjorde om webshoppen är det rätt drygt att göra minsta ändring. Papperskostnaderna får komma ur min bit av kakan. Men i ett fall kommer de att gå in och ändra priset själva, det är Hydra #10 som hade så litet påslag att det äts upp med råge i prisökningen, har du vilat på hanen där så är det läge att köpa innan priset ökar med fem cent.

Annars händer det inte så mycket på WGs paradisö. Jag jobbar för mycket och spelar en del själv som kanske framgått av Kuf-krönikorna där jag är spelledare (länk) och spelare (länk och länk), så spelmakande och eget podmakande ligger på is. Annars pågår det ett antal Ökenros Actual Play podcastinspelningar ute i landet, jag får återkomma om det när avsnitten släpps.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Svartviken Rollspelspodd har spelat Ökenros och gjort podcast av det hela.

Fans som är med i deras Patreon har tillgång till hela rasket sedan länge, men nu under natten släpptes Session 0 med bokcirkel och värld/rollpersons-makande som vanlig podcast att hitta där poddar finns. Kul lyssning tycker jag som ofta finner att AP-poddar hoppar in i handlingen lite för raskt med Scen 1, utan att ge någon bakgrund. Här får vi vara med från början.

Oerhört spännande.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Jsg har aldrig gjort något PbtA-spel, utan bara gått runt och avskytt det. Kanske är dax nu. :)

Kuf vart ju kul, även om gnostisk skräck och OSR inte var någon uppenbar kombination.
 
Last edited:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Så sammanfattningsvis: +200 sidor världsbeskrivning så är du hemma? ;)
Mmmm. :)

Jag tror att de påtänkta tillbehören och några nummer av Bortom Barriären får fylla den rollen. Skall jag faktiskt göra en andra utgåva så får det gå några år och jag skall ha en förmögenhet att begrava i bilder.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Fick följande viskat i örat av en liten fågel:

1669417741453.png

Här är länken till Guillaumes spel:

Grejer från Wilhelm's Games och Hydra-tidningar hittar ni här:
 
Top