Nekromanti [NYHET] WFRP på väg tillbaks!

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
CapnZapp;n219692 said:
Är inte deras The One Ring hyfsat egensinnigt?

Alltså, att det troligaste är att C7 vill applicera sina egna tankar på hur man skapar ett regelsystem som aktivt stödjer de temata som spelvärlden handlar om?

Från den synvinkeln låter det mer sannolikt med ett helt nytt system än ett som ens liknar något av de föregående...

Vi får hoppas, jag är för unika regelsystem byggda för specefika settings
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,017
Location
Ereb Altor
Dice for the Dice God! Games for the Game...of...Thrones?

Ja, kul nyhet även om min parafrasering haltar lite.

PS. Autocorrect ändrade till "Fick the Dick God" men jag hann ändra tillbaka! :)

PPS. Jag vill också ha den mer Cthuloida 1:st edition
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Klassiska The Old World är ju en tusen miljoner gånger intressantare setting än det där själlösa Age of Sigmar-tramset. (Anser den bittre gamle Warhammer-spelaren, som med smärta sörjer settingens undergång...)

Reglerna är jag inte tillräckligt bevandrad i för att dra jämförelser kring, men är riktigt sugen på Warhammer-rollspel! (Och vill man till äventyrs kombinera det med figurspel kan jag rekommendera Mordheim-skirmish-upplägget, det har jag kombinerat tidigare i en kampanj där de större striderna spelades som figurspel.)
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
De ska utgå från 1 och 2e. Vilket jag tolkar som klassiska regler, och Old World. Bra nyheter för alla, mao.
 

Per

Veteran
Joined
19 Apr 2015
Messages
74
WFRP har alltid varit mitt favoritspel, så det här är fantastiska nyheter. Det jag hoppas på mest just nu är en ny mega-kampanj a la TEW. Prisa Sigmar!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Per;n241389 said:
Det jag hoppas på mest just nu är en ny mega-kampanj a la TEW.
Japp det hade varit kul, även om jag hellre tar en riktigt bra än lång. Tyvärr var svagheten med både 2nd och 3rd att många av de skrivna scenariona var av ganska halvdan kvalité (3ans regelsystem hjälpte ju inte heller, ju mer jag tänker på det är det otroligt att man ens orkade försöka...)
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
'A new edition of Warhammer Fantasy Roleplay will be launched by Cubicle 7 Entertainment later this year. The new edition will return players to Warhammer's grim world of perilous adventure, and takes its direction from the first and second editions of the game.

Cubicle 7 CEO Dominic McDowall said, "Like so many gamers I grew up on Warhammer Fantasy Roleplay. It's an iconic setting and I'm thrilled to be working on this new edition of the game. Our team have a huge breadth of experience with Warhammer Fantasy Roleplay, and I’m excited to be able to bring the Cubicle 7 approach to the Old World. We’ll be revealing more of our plans in the coming months, so subscribe to our newsletter and keep an eye on our website!”'
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Bifur;n241402 said:
Tyvärr var svagheten med både 2nd och 3rd att många av de skrivna scenariona var av ganska halvdan kvalité
Ja, när man jämför den extrema detaljnivån och omsorgen som lades ner på Enemy Within v1 kampanjen...
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Per;n241389 said:
WFRP har alltid varit mitt favoritspel, så det här är fantastiska nyheter. Det jag hoppas på mest just nu är en ny mega-kampanj a la TEW. Prisa Sigmar!
Detta.

Om vi säger att ett rollspel består av tre lika viktiga delar setting, äventyr och regler så har jag redan setting-info (dubbelt upp). Och vad gäller regler hoppas jag ju på att c7 inför lika mycket nytänkande som typ skillnaden mellan MERP och TOR - jag har redan två d100 system.

Så definitivt, då återstår äventyr. Maffiga genomtänkta klassiska äventyrskampanjer kan man aldrig få för många av :)
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,148
Location
Lund
Kul att det börjar trilla ut lite (med betoning på lite!) information om detta. Jag hoppas att Cubicle 7's version av WFRP inte bara blir en putsad version av 1:an och 2:an utan ett helt nytt system (det är daterat vid det här laget). Vill man bara ha en annorlunda version av t100-systemet och warhammer så kan man skaffa Zweihänder (där jag läst någon arbetskopia och inte varit imponerad, men inte läst det slutgiltiga spelet som kom ut efter någon kickstarter eller liknande vilket kanske var väsenskilt?).

Så medhåll på att Cubicle 7's version av WFRP är som TOR är till MERP!

Cog.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
CapnZapp;n241483 said:
Ja, när man jämför den extrema detaljnivån och omsorgen som lades ner på Enemy Within v1 kampanjen...
Jo så är det. Alla är inte dåliga på något vis men alltför många saknar centrala intrigelement utan är bara mer eller mindre äventyrsplatser. Inget fel i det men betalar man för det vill jag gärna få mer färdigt.

Annars vill jag gärna ha ett ett slimmat system. En regelbok utan expansions. Tillägg får gärna vara äventyr (helst) eller rent fluff. Mycket i 2:an var bra men efter den fjärde sourcebooken med regeltillägg och kanske ett kort scenario i slutet, som i bland inte alls länkade till fluffet, kände jag viss utmattning.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
DeBracy;n242079 said:
Ka-tching?

Warhammer Age of Signmar Roleplaying Game Announced![/URL]
Spännande, hur är deras historik med toktjocka regelböcker? Själv önskar jag att ett age of Sigmar rollspel är ganska regellätt, men det är väl nog att hoppas på förmycket.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Jag hoppas de går steget längre och går tillbaka till Old Old Old world. Tillbaka med druider och the old faith!
 
Top