I en artikel på New Statesman aslöjar Terry Pratchett att hans dotter Rhianna Pratchett kommer att ta över Discworld-skrivandet efter att han går bort.
Läs om intervjun här!
/M
Läs om intervjun här!
/M
God45 said:NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
God45 said:Vad är fel med er? Någon som inte är Terry Pratchett ska skriva discworld!
Det är som när de lätt andra skriva Dune böcker. Det är som när Tolkiens barn släppte den där styggelsen Silmarillion. Det här kommer vara de värsta böckerna någonsin!![]()
Dnalor said:God45 said:Vad är fel med er? Någon som inte är Terry Pratchett ska skriva discworld!
Det är som när de lätt andra skriva Dune böcker. Det är som när Tolkiens barn släppte den där styggelsen Silmarillion. Det här kommer vara de värsta böckerna någonsin!![]()
Har nån läst något som Rhianna Pratchett skrivit, eller drar vi bara saker ur röven här, ursäkta min franska?
Ska vi kanske vänta tills vi sett vad hon går för?
God45 said:...världens bästa levande författare...
God45 said:Ja, låt oss se om världens bästa levande författares bokserie kan skrivas lika bra av någon annan. För det kommer hända...![]()
Vimes said:Jag har svårt att se problemet.
God45 said:Ja, låt oss se om världens bästa levande författares bokserie kan skrivas lika bra av någon annan. För det kommer hända...![]()
Vimes said:2. Pratchetts stil är.. öh.. ganska homogen.
Dnalor said:Har nån läst något som Rhianna Pratchett skrivit, eller drar vi bara saker ur röven här, ursäkta min franska?
God45 said:Jag vill bara inte se någonting fantastiskt bli medelmåttigt. Hennes böcker behöver inte bara vara bra böcker, de måste vara lika bra som hennes far och jag tror inte det är möjligt.
krank said:God45 said:Jag vill bara inte se någonting fantastiskt bli medelmåttigt. Hennes böcker behöver inte bara vara bra böcker, de måste vara lika bra som hennes far och jag tror inte det är möjligt.
Men det som är bra blir ju inte sämre? Är det så jobbigt att använda författarens förnamn när du rekommenderar? =)
Dethär låter lite som »Jag vill inte att homosexuella gifter sig med varandra för då måste jag förklara vad kärlek är för mina barn« =)God45 said:Så jag tycker tydligen inte samma som alla andra här men jag vill kunna undvika att rekomendera Pratchet som jag måste rekomendera Tolkien eller Herbert eller Conanan berättelser. "Läs de här men inte de här, där började de bli dåliga..."
Bob Dylan!God45 said:Och om jag inte kan utse Pratchett till bästa levande författaren vem tycker ni förtjännar titeln?
God45 said:Det är som när Tolkiens barn släppte den där styggelsen Silmarillion. Det här kommer vara de värsta böckerna någonsin!![]()