w176 said:Jag tror på att konflikten är kring OGL, men jag tror också debatten om hur wizards hanterar frågor kting kön, ras, bildval m.m. i sina spel kanske också spelar in.
Den debatten har jag missat.. har du nån länk?
w176 said:Jag tror på att konflikten är kring OGL, men jag tror också debatten om hur wizards hanterar frågor kting kön, ras, bildval m.m. i sina spel kanske också spelar in.
Arfert said:w176 said:Jag tror på att konflikten är kring OGL, men jag tror också debatten om hur wizards hanterar frågor kting kön, ras, bildval m.m. i sina spel kanske också spelar in.
Njä, jag får det inte att stämma.Magnus Seter said:Arfert said:w176 said:Jag tror på att konflikten är kring OGL, men jag tror också debatten om hur wizards hanterar frågor kting kön, ras, bildval m.m. i sina spel kanske också spelar in.
http://montecook.livejournal.com/150303.html
/Magnus
anth said:Sedan måste man ställa sig frågan: vad skulle få Monte Cook så förbannad att han frivilligt säger upp sig från sitt eget drömjobb (jo, för Monte är drömjobbet att få vara med och utveckla nästa version av DnD).
Eksem said:Vad har han gjort som faktiskt är bra, egentligen?
Arfert said:Ptolus, är den bra?
Cook är inte dålig för att 3E är obalanserat utan för att det är ett förvirrat, svårgenomträngligt och ofunktionellt härke. Karln är en idiot.anth said:Nej, jag läste:krank said:Eller läste du Max' inlägg som "OMG 3e SUUUUUUUGER" och svarade på det istället?
"DnD3, som Monte Cook var med och skapade, är obalanserat - vilket gör Monte Cook till en dålig spelkonstruktör i vissa personer ögon."
![]()
Wilmer said:Cook är inte dålig för att 3E är obalanserat utan för att det är ett förvirrat, svårgenomträngligt och ofunktionellt härke. Karln är en idiot.anth said:Nej, jag läste:krank said:Eller läste du Max' inlägg som "OMG 3e SUUUUUUUGER" och svarade på det istället?
"DnD3, som Monte Cook var med och skapade, är obalanserat - vilket gör Monte Cook till en dålig spelkonstruktör i vissa personer ögon."
![]()
Nope, han gjorde Arcana Unearthed - men den är också ett mästerverk.Vitulv said:Visst gjorde han Unearthed Arcana också?