Nekromanti Nyfiken på vad som hände

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
OK, bara för att få slut på den här diskussionen och avmystifiera det hela, här är vad som hände (ur min synvinkel):

* Jag hade en tendens att klaga på d20/D&D, vilket inte uppskattades i alla läger. (Kommentar: Nu bryr jag mig inte längre, det spelet är dött idag.)

* Vissa moderatorer (jag tänker inte nämna namn, de ska inte lastas för vad de gjorde för sju år sedan) missbrukade sin ställning, och jag (som inte var ensam om det) sade ifrån när de trakasserade newbies. Det uppskattades inte i alla läger.

* Jag har en ganska rak diskussionsstil, vilket inte alla gillar. Den hade gett ett par varningar (oftast välmotiverade).

* En annan användare använde min avatar (som låg på min server), fast jag uttryckligen sagt att det inte var OK. För att ge användaren en knäpp på nosen så bytte jag till en annan kopia av min avatar, och bytte ut den som han länkade till mot en annan. Alla förändringar jag gjorde var på min server, inget jag gjorde var på rollspel.nu. Detta blev den utlösande faktorn för banningen.

* Banningen beslutades av dåvarande moderatorboss (kommer inte ihåg den officiella titeln) Dimfrost, och han var öppen med att den var i strid med gällande regler men att han inte brydde sig om det. Några dagar senare avgår han som moderatorboss med en ragequit (och anger där att hans största bedrift som moderatorsboss var att banna mig).

* De PM-växlingar som sedan finns dokumenterade skrevs efter detta, och skrevs i affekt från båda sidor, och bör läsas i ljuset av detta.

Allt detta hände för sju år sedan, förutsättningarna är andra, vi är alla sju år äldre, åtminstone för mig så är det en utagerad historia.

Så, det är allt ni kommer att få från mig om det här. Vill redaktionen eller Dimfrost posta sin version så är det OK, men gör det då som ett slutstatement som jag gjort, för jag kommer inte att svara på några frågor där. Efter det lägger vi ner det.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Coolt. Tack.

Det lät ju inte så farligt.

För mig kunde du lika gärna vara en ny medlem på forumet så välkommen till forumet, Troberg.
 
Top