Nekromanti Ny kampanj och spelare

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Jag kommer inom den närmaste framtiden att påbörja en lååång kampanj med en spelgrupp, som hitintills legat i träda.

Eftersom det finns en ny spelare och de andra spelarna är avdankade och inte minns regler och sådant för bra - vilket äventyr, som utgivits av Target till Dod2-4, är lämpligt introduktionsäventyr? Jag har det mesta av vad som utgivits.

Jag hade tänkt spara Svavelvinter och de andra större till lite senare. Vilket äventyr är er favorit bland kortisarna?

Jag vill gärna höra era synpunkter.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Krugal Svylses förbannelse

Är dett intressant äventyr.

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Torshem är väl ett lämpligt Dungeoncrawlingäventyr? Kommer faktiskt inte ihåg om det var svårt lr inte.. Var så länge sen jag spelade det.

**SPOILER**
Vilket äventyr var det som startade med att en trollkarl lade en förbannelse över RP:na? Den har jag för mig var rätt bra som intro.

/[color:green]Han</font color=green> som kanske skulle återuppta att spela några gamla (hederliga) äventyr
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Döda skogen, skulle jag säga, även om det egentligen är första delen i Ärans väg-serien. (Det finns förresten en fjärde del i serien i Sinkadus #16.) Äventyrspaket har jag också alltid gillat, även om jag inte har spelat äventyren själv.

Annars kan jag inte låta bli att rekommendera de två officiella äventyren till DoD6 (Vildhjarta och Vinterskogens hemlighet.) Som introduktionsäventyr då. Konvertering till v 2-3 borde inte vara något oöverstigligt problem.

/Baldyr

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Personligen har jag alltid varit svag för "Rösten från forntiden".

/Anders
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Spindelkonungens pyramid eller varför inte Novastenen? Men annars så gillar jag också Rösten från forntiden som någon annan också nämde.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Krugal Svylses förbannelse

Nu när du nämner Krugal så blir jag mer och mer sugen på att köra det som intro till den här kampanjen. Det innehåller mycket skön humor. Vem minns Megas:ens förebild? Det var ett tecknat barnprogram på SVT på 70-talet vill jag minnas.

"Matilda och Megasen" - hette det. (ändringen)

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Zizop on 2001-09-04 12:58.</EM></FONT></P>
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Torshem kommer nog att köras lite senare när Ereb är för evigt inristat på deras fantasinäthinnor... Men Torshem trots dungeuncrawling håller väl ganska hög nivå ändå.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Har du kört Dag Stålhandskes 4e del till Äransväg själv?

Skulle vara kul och höra omdömet om det från någon som provat.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Eftersom det finns en ny spelare och de andra spelarna är avdankade och inte minns regler och sådant för bra - vilket äventyr, som utgivits av Target till Dod2-4, är lämpligt introduktionsäventyr?</I>

Sarkath Hans Gravvalv rular forever! (-:

--
Åke
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Jag även funderat på den - den är med lite modifikation rätt så bra.

Var det bland de första äventyren du spelade?

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Zizop on 2001-09-04 13:14.</EM></FONT></P>
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Spindelkonungenspyramid är ifs dungeoncrawling men den har nostalgisk charm och bör ge gruppen chans att interagera något med varandra - lite ont om SLP tyvärr.

Novastenen är nog intressantast av ÄP 1 och 2 eftersom den med minst modifikation kan bli intressant.

Rösten är med i tankegången iaf.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Hmn - just den har jag faktiskt inte... Men många berömmer den, så om man fick tag i den så åtminstone av nostalgiska skäl skall den spelas.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
<I>"Spindelkonungenspyramid är ifs dungeoncrawling men den
har nostalgisk charm"</I>

Och vad är det för fel på dungeoncrawling ?

<I>"och bör ge gruppen chans att interagera något med
varandra - lite ont om SLP tyvärr."</I>

Med en enkel handvändning kan man skapa ett knippe SLP´s
ganska lätt.

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
>Sarkath Hans Gravvalv rular forever! (-:

Jepp! Ujujuj vad jag har tampats med Hugur Huggtand :)

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Rösten från forntiden

>Var det bland de första äventyren du spelade?

Nej. Jag har faktist aldrig spelat den som spelare, bara som SL. Det första jag spelade i DoD var antingen "Spindelkonungen" eller det äventyr som fanns med i första regelboken. Minns inte riktigt vad det gick ut på men det innehöll iallafall ett tempel med vaktande tempelriddare, samt en teleporter till ett grottsystem med svartalfer. Minns också att man kunde springa på landmaneter som svävade runt, lojt viftandes med sina giftiga tentakler.

/Anders
 

DunkLspiel

Veteran
Joined
30 Jun 2001
Messages
83
Vad är det för fel med dungeonbäsching?!? [nt]

...

'Beter man sig dumt får man respekt'
 
Top