Nekromanti Ny kampanj och spelare

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Re: Undrar om...

Han rymde från oss eftersom vi aldrig matade han. :)

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Jakten på den försvunna skatten med Indy

heter den väl på svenska - såg att jag missat ett s i raiders - sorry.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Varför inte spela "rogue" istället?

Jodå, bara inte graven består av 3482 rum i 45 levlar, och där monsterna och fällorna blir hemskare och hemskare varje gång man går ner för en trappa, och hela dungeonen tar femtielva spelmöten att "klara" så är jag nöjd... Underjordiska gångar med skatter och elakingar är ju trots allt lite småkul då och då. Bara äventyret handlar om något mer också...

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
Inget fel m grottforskning

Om jag inte hade gillat Torshem så skulle jag aldrig ha föreslagit det.. D-crawling var det man gjorde när man började spela rollspel och såna äventyr ser man ofta nostalgiskt tillbaka till.

Visst.. Jag kan spela det ida också.. Som <B>DunkLspiel</B> skrev "Aldrig skiner väl spelare upp så som när SL beskriver en slipprig trappa ner till..."

/[color:green]Han</font color=green> som bara har vaga minnen av sina första äventyr (som Havets Vargar, Mörkrets hjärta och Torshem)
 

Delita Hyral

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
100
Location
Ivalice
Hmm...efter ha överläggat med min länsherre, måste jag råda er att bekämpa bestarna på svarta ön.

Äventyrspaket 1.
Det rockar något ofantligt...
Glöm inte att ta med den ruttna läderstöveln i ån :)
 
Top