Nekromanti Ny kampanj och spelare

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Vad går den ut på egentligen, till skillnad från Zizop har jag hört att det är det sämsta som någonsin publicerats.
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Re: Grrt. [NT]

Grrt är namnet på en flygane gris som finns i äventyret Krugal Svylses förbannelse.

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Det jag har hört om den kan vara baserat på nostaligiskt skimmer, vilket gör den svårbedömd. Den kan mycket väl vara skräp, men jag har hört att Tvillingbergen skulle vara det sämsta någonsin. Någon som har båda och har lust att kasta lite ljus över våra frågetecken?

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Dungeoncrawling är inte speciellt roligt om man bara gör det hela tiden. Dungeoncrawling tröttnar man mycket fortare på än andra äventyrsstilar.

Jag har lite svårt att motivera varför det finns en massa SLP (intressanta sådana och inte bara några som tvärt måste motarbetas utan sådana som man kan interagera med) i Spindelkonungens pyramid som "har stått orörd i snart 400 år och kastar fortfarande sin mörka slagskugga över karavanvägen till Faar."

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Rösten från forntiden

Ahh - landmaneter, dessa forntida (räknat i Target-tid då alltså) varelser. Lika exotiska som dödliga. Mitt första som spelare var Spindelkonungen. Snyft. (Nostalgi-tripp)

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Kan bli lite tråkigt i längden...[NT]

Jo - det tycker jag...;-)

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Grrt. skall vara Grtt[OT]

Har precis blädrat fram Sinkadus 11 och se där på sidan 29 står: "
Megasen Grtt
Utseende: En liten griskulting med små knubbiga, men kraftiga vingar och stora huggtänder.
Karaktär: Alla megasers älsklingsrätt är böcker, men deras basföda är obe-arbetat trä. Grtts begär efter böcker ledde in honom hit och här är han ofta för att vittja skafferierna. Grtt är nyfi-ken av naturen och inte rädd för män-niskor, men han biter ifrån sig om man försöker göra något med honom mot hans vilja. När rollpersonerna går vidare, kommer han nyfiket att följa efter, och blir efterhand ganska vän-skaplig.

STO 9 PSY 7
FYS 7 KAR -
STO 3 SB -
SMI 4 KP 5
INT 5

Färdigheter: Flyga 13, Spåra 20, Lyssna 5, Upptäcka fara 7.
Stridsfärdigheter: Bett 7 (skada 1T8)."

Krugal Svylses Förbannelse är skapat av Mikael Carlstedt - antagligen en rolig kille.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

DunkLspiel

Veteran
Joined
30 Jun 2001
Messages
83
Äh, du pratar...

Aldrig skiner väl spelare upp så som när SL beskriver en slipprig trappa ner till en ologisk grav med animerade benrangel, skatter och knasiga fällor.

'Beter man sig dumt får man respekt'
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Äh, du pratar...

Precis - man vill ju inte att de små liven ska ha för roligt. Sen tycker jag det är så trevligt att ha en massa stora levande moster som egentligen inte har någon som helst motivation att vara där efter 400 år utan mat...

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
<I>"Dungeoncrawling är inte speciellt roligt om man bara gör
det hela tiden. Dungeoncrawling tröttnar man mycket fortare
på än andra äventyrsstilar."</I>

Du har rätt i det du säger. Fast Dungeoncrawling kan vara
ett gott substitut ibland när man spelat en lite för
överpretantiös rollkampanj innan.

<I>"Jag har lite svårt att motivera varför det finns en massa
SLP (intressanta sådana och inte bara några som tvärt måste
motarbetas utan sådana som man kan interagera med) i
Spindelkonungens pyramid som "har stått orörd i snart 400
år och kastar fortfarande sin mörka slagskugga över
karavanvägen till Faar.""</I>

En liten handelsresande eller forskare som bestämmer sig
för att haka på rollpersonerna ? Sedan har vi ju den
klassiska intrigen där denne vill ha något från stället och
kommer låsa in rollpersonerna i Pyramiden för att de inte
ska klämma ur sig till nån att han/hon har den /images/icons/wink.gif

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
"Sarkath Hans gravvalv" och "Tvillingbergen" är båda ganska lika varandra till sina upplägg, men inget av dem är i ärlighetens namn särskilt bra. Med en bra SL och entusiastiska spelare kan de på sin höjd bli "ganska OK". I "gravvalvet" får man i uppdrag att hämta hem en artifakt (en statyett om jag inte missminner mig) från sagda gravvalv. Det finns ett par färdiga möten som man kan låta spelarna ha på vägen dit om man tycker att scenariot känns tunt. Även om det hela inte är fullt så lätt som det verkar, är det hela avklarat ganska snabbt. I "tvillingbergen" får man nys om ett gravkummel efter en mäktig trollkarl som sägs innehålla en stor skatt. Det hela utvecklas till ett ganska standardmässigt dungeon crawl med lite fällor och annat smått och gott. Till detta får man två nya varelser samt ett par nya besvärjelser. Till scenariots försvar kan man säga att det utan större problem kan göras betydligt större av en medelhändig SL.

/Anders
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Undrar om...

... det finns några som haft med megaser i andra äventyr.

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: Äh, du pratar...

Kan va kul ja...å ha sitt maffiga mastodontsvärd som kostat hundratals pixler, bara för å ramla ner i en märklig fälla o tappa bort sitt vackra svärd (som var värt mer än skatten man hitta, suck)

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: Krugal Svylses förbannelse

Jopp, (har för mig det. Även vi aldrig spelade det, var nog inne i en helt annan spelperíod då, men har för mig att det verkade ganska kul, dock udda)

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Re: Krugal Svylses förbannelse

Det är gjort i syftet att driva med alla äventyr som går ut på att gå ned i en dungeon och hämta alla saktter.

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Tack för recensionen!

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
"En liten handelsresande eller forskare som bestämmer sig
för att haka på rollpersonerna ? Sedan har vi ju den
klassiska intrigen där denne vill ha något från stället och
kommer låsa in rollpersonerna i Pyramiden för att de inte
ska klämma ur sig till nån att han/hon har den"

- Lite Raider of the lost Ark - synd att det inte finns en massa ormar i pyramiden, men spindlar, amöba och orcher får duga.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Undrar om...

Grtt hängde med en stund efter Krugal, mest som en liten spännande extra sak.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
<I>"Lite Raider of the lost Ark"</I>

Ursäkta min okunskap, men vad är detta ?

<I>"synd att det inte finns en massa ormar i pyramiden"</I>

Vad hindrar att man lägger till lite huggisar och snokisar?

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 
Top