DoD (NU MED POLL) Vilka officiella DoD-äventyr ska Ligan ge ut igen?

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,033
Location
Carapalea
Jag tycker att de kan fokusera på att göra nya äventyr, inte bara släppa gamla saker om och om igen.

Alternativt en kompromiss: Ge ut nya äventyr, men också ge ut gamla äventyr i reprints. Typ Äventyrssamlingar.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,988
Jag förstår inte varför man vill ha ett nytryck på gamla alster rakt av.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Alternativt en kompromiss: Ge ut nya äventyr, men också ge ut gamla äventyr i reprints. Typ Äventyrssamlingar.
Jag kan med 100 % säkerhet säga att det kommer att komma helt nya DoD-äventyr från Ligan. Tomas har sagt att de jobbar på det, så det ska bli spännande att se vad de hittar på!
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Jag kan med 100 % säkerhet säga att det kommer att komma helt nya DoD-äventyr från Ligan. Tomas har sagt att de jobbar på det, så det ska bli spännande att se vad de hittar på!
Det är ju enkelt att bara konvertera några Fantasy! äventyr från Saga annars.

//EvilSpook
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Nu har vi 52 svar!

1. Marsklandet
2. Döda skogen
3. Maktens portar
3. Svavelvinter

I kväll kommer hela sammanställningen.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Har det sagts vad som menas med "ny skrud" i sammanhanget? Är det bara med stats uppdaterade till den kommande utgåvan eller något mer?
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Vet ni vad jag på?

DEN NIDLÄNDSKA RENINGEN (bland annat)

Jag vet att den har lite dåligt rykte och inte ger spelarna så mycket agens, men jag har länge hoppats att någon, någon gång, skulle ge i alla fall uppslaget upprättelse. Den var (väl?) ändå en väldigt central kampanj i 90-talets DoD-utgivning med en sällsynt ambition att faktiskt knyta ihop delar av Ereb Altor. Jag kan den för dåligt för att veta hur den skulle gå att rädda, men skulle det inte gå att göra konflikten till en fond i en sandbox till exempel?
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Den var (väl?) ändå en väldigt central kampanj i 90-talets DoD-utgivning med en sällsynt ambition att faktiskt knyta ihop delar av Ereb Altor.
Fast just det gör det väl kanske till det sämst lämpade Fria-Ligan-äventyret?
De vill ju uttryckligen inte skaka liv i det gamla Ereb Altor (Eller Chronopia/Trudvang/Jih-Pun).

//EvilSpook
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
De vill ju uttryckligen inte skaka liv i det gamla Ereb Altor (Eller Chronopia/Trudvang/Jih-Pun).
Det de sagt är att de inte har det som en plan för den närmsta framtiden. Men de har inte skrinlagt möjligheten att uppdatera Ereb Altor.

Saxat från min intervju med Ligan i Fenix.

Vad är era planer för Ereb Altor?

Det är en bra fråga. Varumärket Ereb Altor ingick i förvärvet, men vi kommer inte använda det i grundspelet. Sen får vi se vad som händer längre fram, det finns många idéer men inget är bestämt. Det finns ju flera andra som har tagit vara på Ereb Altors arv, vi har själva Argond i Svavelvinter-spelet och sen finns ju Kopparhavets hjältar och erebaltor.se, och vi måste förhålla oss till allt det där. Så det inte inte kommer att göra är att trycka ut ett eget Ereb Altor utan att göra det tillsammans med andra, det kommer i så fall att ske i samarbete med dem som verkar inom Ereb Altor-sfären idag. Hur det ska ske vet inte idag, det får framtiden utvisa.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Det de sagt är att de inte har det som en plan för den närmsta framtiden. Men de har inte skrinlagt möjligheten att uppdatera Ereb Altor.
Ok. Så man släpper en massa produkter som ett nytt kaotiskt lapptäcke först, och sen kan en "rehashad Reningen" komma in och försöka knyta ihop det i efterhand precis som förra gången!? :unsure:

Smart! :cool:
//EvilSpook
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,869
Location
Ludvika
Inga alls. Jag skulle gärna se nytolkningar eller vidarearbetningar av gamla grejer, men ser inte alls poängen med rena nyutgåvor. Någon radikal skillnad måste till för att det ska vara motiverat.

(Jag vet att det i varierande grad är Fria Ligans avsikt också, men jag vill se mer skillnad, så att ett nytt Marsklandet inte är Marsklandet, utan någon öppenvärlds-sandlåda i ett träsk med några vaga blinkningar till originalet, inte mer.)
Ja! Jag hade ju älskat en kampanj som utspelar sig i trakorien efter femte konfluxen, som står på helt egna ben men som samtidigt är en revival tour elle rnått för de som spelade den ursprungliga kampanjen.

Fast det blir lite trixig så klart, eftersom saker kan vara så väldigt annorlunda beroende på vad som hände under den första kampanjen XD
 
Top