NotebookLM som kreativt bollplank

Senaste tiden har den bara spottat ur sig korta snuttar av podcasts, jag har sparade avsnitt som är 30-40 minuter långa, nu verkar den sikta på typ 6. Det spar säkert en del koldioxid i atmosfären, men är också tråkigt.

Noterat samma utveckling. Även att de ibland avslutat mitt i en mening och resonemang, som att tiden tog slut även om det fanns mer material.

Noterat samma utveckling. Även att de ibland avslutat mitt i en mening och resonemang, som att tiden tog slut även om det fanns mer material.
Kvällens experimenterande får mig att tro att ordet "extensive" när man beskriver vad man vill ha får den att bli lite mer generös. Jag snittade 20-minutersavsnitt.

De kanske börjar jobba sig mot en betalversion; vill du ha mer än feminuters-avsnitt behöver du prenumerera eller nått sånt.

De kanske börjar jobba sig mot en betalversion; vill du ha mer än feminuters-avsnitt behöver du prenumerera eller nått sånt.

De pushar redan betalversionen. Men jag tycker inte att jag använder den tillräckligt mycket för att dra på mig ännu en återkommande kostnad.

"De svenska rösterna är osannolikt själlösa." Om du håller med om det så kan det vara värt att testa att ställa om språket till "Norsk (bokmål)". Livliga röster som är trevliga att lyssna på, och det är sällan jag inte hänger med i svängarna när de pratar på.

Kollade in den men det faller på att den har 20000 ordsgräns. Men ... kanske även för att jag är lite allmänt skeptiskt.
NBLM är bra just för att det håller sig till det man matar den med, Synthesia verkar vara i linje med det dock ... om jag förstod det rätt.

Back