Nekromanti Necrons....

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: svagheter...

Nej då, inte ännu på ett tag i vart fall...
vilka arméer har de?
Warmoose antar jag har SM, men rasselaunt, hade han Tau nu?
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: finns dem klon???

jag tycker att orcs i fantasy är "sten tuffa".. men i 40k nja... kassa och de är ganska tråkiga att måla...(sm är ju jätte roliga:gremgrin:)

ja sm kan bli ganska tråkiga... men space wolfs är riktigt roliga.. de är starka och barbariska som orcs men är smarta + de är med i imperiet.. ett höjdar lag helt enkelt :gremsmirk:..

ja chaos är mycket tråkiga.. var tvyngen att spela med dem hemma hos rasselaunt :gremfrown:.. det var inte mycket gladje i det spelet...

VA!! tycker du femenisterna (sisters of battle) är tråkiga.... jäv*a mansgris(joke klon) :gremwink:
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Åskådare

nej lord.. kan bli kul... jag vill också kunna spöa rasselaunt...
sen blir det ju lite roligare när det finns fler lag att snacka skit om.. här på forumet :gremwink:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: finns dem klon???

Vad snackar du om egentligen?
SM är ju inte på något vis roligare att måla än Orcs, snarare tvärtom. Jag skulle mycket hellre sitta och måla en orc armé än en SM.
Helt klart.
Sen så är ju konverteringsmöjlighterna så underbara att det inte går annat än att fröjdas åt det.

Chaos spelar jag moty, men jag mnåste ändå säga som så att alla SM arméer är lite tråkigare att spela mot än andra. Vet inte riktigt vad det är med dem, men jag tycker de är lika tråkliga.

Tyrandids, IG, Necrons, Orcs med flera är lite mer färgstarka och roliga att köra med tycketr jag.

Okej, sísters of battle är ju ganska roliga de med. Skulle jag någonsin få för mig att spela SM ¨så skulle det bli sisters of battle, helt klart. Skulle då såklart måla dem rosa, annat finns ju inte :gremwink:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Inte så länge...

...som du har ett stadigt antal Warriors.
Det är en nyckel till framgång.
En annan är att anpassa storleken på dina warriors enheter, möter du någon som är jävlig på närstrid skulle jag rekomendera lite mindre grupper, så att även om de kommer in i närstrid och kan ta ut hela enheten så blir du inte av med för många.

Sen så skulle jag rekomendera att du tar många andra enheter som följer under Necrons regeln.

Wraiths, Immortals, Warriors, Flayed ones, Destroyers, Heavy destroyers och lorden går under Necronsregeln.

Resten gör det inte.
De billigaste trupperna är Warriotrs och Falyed ones, så det är dem du kan biffa upp mest antal utav utan att det blir för mycket poäng. De andra har ju dessutom lite snävare begränsningar per enhet.

Har råkat ut för phase out två eller tre gånger, och då hade jag inte så mycket poäng. kanske en 500-1000 på sin höjd.
Lorden tog då upp c 200 pt med, så det var den största anledningen.

Necrons är ju bara för bra annars vet du :gremsmirk:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Återigen

så rekomenderar jag att du istället för Nightbringern skaffar Deceivern.
Den är 60 pt billigare och inte nämnvärt sämre.
Den har högre intitiativ och kan lämna striden om du skulle råka på en allt för bra motståndare (exempelvis Abbadon med hans elaka one hit kill svärd, vad det nu heter)

Enda andra skillnaden egentligen är att Nightbringern har lite andra förmågor (ordenanceblast över sig själv med S4 hit och ingen A-save.
att han har 10 S istället för 9, men 1 mindre initiativ. Bara 4, vilket jag inte tycker är så jäkla bra. Skulle antagligen kunna spöa nightbringer med deceivern, om man har lite schysst terräng att gömma sig bakom bara så.

för nightbringern har sitt skott med som når 24" och i övrigt är som en las-canon, med undantaget att den är assault 1.
Jag tycker inte han är värd sina poäng helt enkelt.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Måla Necrons...

Har råkat ut för det med.
Ett sett att råda bot på det en aning är att börja måla en massa sånnadäringa tecken som de har, heiroglyfer eller vad de nu skall föreställe.

Jag har börkjat leka lite med baserna med, där kan man ju alltid variera sig med lite olika stenar eller kanske likdelar om man vill...
 
Top