Nekromanti Necrons....

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Jag har börjat med Warhammer 40k igen =).
fast med ett nytt lag, [color:\\"green\\"]Necrons[/color]och jag undrar ite saker.

1. När man skjuter med [color:\\"green\\"]Necrons[/color] vapen förstörs allt som är ivägen för deras igentliga mål eller är de som bolters och alla andra vapen?

2. Kan [color:\\"green\\"]Necrons[/color] fly eller bara står de och glor medans de blir ner pajade av Space marines eller andra sorter?

3. Är [color:\\"green\\"]Necrons[/color] och Space marines ungefär lika bra eller?

Har läst Codexet, men inte köpt den bara så ni vet, villa bara ha lite expert hjälp =)
 

fatlizard

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
78
Location
Jörpträsk
jag har inte codexet själv men en vän har det och mina svar är baserade på vad han har sagt/ vad jag själv har läst.
1. Dom är som bolters.
2. Necrons kan fly (men dom har Ld10)
3. dom har I 2 men högre Ld10 (har jag för mig)
/Axel
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Necrons vapen fungerar som sagt som bolters, med ett undantag;
då man slår för att wounda så betyder 6 alltid wound, oavsett om du egentligen kunde wounda eller inte, och då du slår för armour penetration så betyder en 6:a glancing hit om du inte kunde penetrera, oavsett vilket armour värde fordonet har.

De flyr som sagt, men alla modeller har ld 10, så det är inte så värst troligt att de flyr (även om jag faktiskt till min förvåning råkat ut för det)

Hurvida Necrons är lika bra som Sm eller inte går ju att diskutera.
Alltså, en vanlig necron warrior har lika mycket i save som en sm, han har lika mycket toughness och hans vapen är nästan exakt som en bolter (undantaget det jag skrev ovanför) dessutom har han sitt we´ll be back (wbb) slag då han blivit nedlagen/nedskjuten, såvida det inte var ett power weapon eller något annat som ignorera saven, eller om det var dubbel strengh. Men det kan avhjälpas med ressurection orb som lorden kan ha. Notera att det också kräver att man har en annan enhet av samma typ inom 6" från modellen, i fallet med orben gäller 6" till enheten där med.

Alltså, som sitt standart är en vanlig warrior ganska grym, med ett undantag, han har lågt initiativ. Det är värt att tänka på, för det betyder att du så gott som alltid slår sist i närstrid. Du är alltså bra på att ta eld och skjuta tillbaka, men i närstrid har du en liten nackdel.

Detta gäller de flesta necrons, det låga initiativet, de enda som har ganska bra är lorden(4), wraiths (initiativ 6!!), flayed ones (4), och slutligen kanse inte så högt, men bättre än necrons genomsnitt, pariahs (3).
sen så finns ju c'tan och de har 4 och 5 i initiativ, men de kan slakta på rätt friskt om de används väl (se bara till att de inte blir nedskjutna!!)

Jag skulle säga att Necrons är minst lika bra som space marines, om inte bättre, men det är ju förståss min egna subjektiva åsikt, såklart :gremgrin:
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
bhuuu... :gremfrown: .... SM har fått en lagom svår fiende...

ja just det klon... det är din åsikt.... men enligt mig så är necrons mycket bra men inte bättre än space marines!
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Larsa? Vad menar du?

jag har Necrons. om du inte vet så kan du åka ut när det är 25% kvar.
Vad menar du med detta Larsa? är detta negativt eller posetivt?

Men warmoose, du är inte så himla ''space marines har mött en bra motståndare'' i skolan, du är mera som ''SPACE MARINES RULAR INGA HAR EN CHANS''.
detta sägs inte för att jävlas med dig bara att du ska tänka till.
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
IMPERIAL GUARDS.....
skulle de slå Necrons och Space marines!! skulle inte tro på det.
hade inte Imperial guards haft beskydd av Space Marines så skulle de varit döda förlänge sedan.

Men tack för all hjälp =)
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: Håller med...

Ja Games workshop har favoriserat Chaos och SM väldigt mycket, lite väl mycket tycker jag.
Alla andra sorter blir lite ute.
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: stämmer

ja skulle inte du favoiserat det bästa laget.. om du ägde ett figur spel?? :gremgrin:´joke lord a big joke..

men jag här är ett citat från games workshop:

Space Marines are without doubt one of the best armies available in Warhammer 40,000, especially for first-time collectors. Why? Because they are as hard as nails! Even the most basic Space Marine trooper is a formidable model in the Warhammer 40,000 game.

A Space Marine's characteristics equal or better those of the elite troops of other forces, combining both excellent hand-to-hand weapon skills and shooting accuracy with high Strength and Toughness values. They also benefit from a good Initiative value and a zealous determination to never give way before the scum-sucking alien foes of Humanity

SPACE MARINES RULES :gremwink:
 

Rasselaunt

Veteran
Joined
11 Apr 2003
Messages
6
Location
Kristíanstad
Re: Re: Håller med...

Tycker jag med...
men de updaterar ju lagen nu eller hur??

Själv har man Imperial guards och de uppdateras sällan...
 

Rasselaunt

Veteran
Joined
11 Apr 2003
Messages
6
Location
Kristíanstad
Re: stämmer

jaja men kolla på imperial guards :gremgrin:

The Imperial Guard is the largest and most diverse military organization the galaxy has ever seen. It contains billions of men supported by armored vehicles such as tanks and troop transports. These armored vehicles take the shape of flame throwing assault tanks, long range self propelled artillery guns, and the tried and true Leman Russ Battle Tank. Due to it's vast size, specialized weaponry and armor are rare and reserved for only the elite forces of the Imperial Guard. The standard guardsmen is sent into battle with a trusty lasgun and little more than the shirt on his back. Tactically, an Imperial Guard force uses blunt maneuvers and will rely upon big guns and sheer weight of numbers. Service in the Imperial Guard is rarely a glorious path to tread, nevertheless billions of valiant warriors lay down their lives for the sake of humanity, it's home, and the honor of the Emperor.

så necrons kan kyssa imperiet i ****

no offense lord duregar :gremcool:
 

Rasselaunt

Veteran
Joined
11 Apr 2003
Messages
6
Location
Kristíanstad
VAD PRATAR DU OM!!! :gremconfused:
OM INTE IMPERIAL GUARDS HADE FUNNITS HADE INTE DE haft några planeter kvar....
de anfaller bara planet space marines medans imperial guard får försvara!
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Ähum rasselaunt och Glomer kollade i [color:\\"green\\"]Necrons[/color] Codex och kolla vad jag såg.

Colonel Janssen of the Cadian 23rd.

Colonel janssen stumbeld away, vision blurred with tears of fright. He tried to order retreat, but words would not come. His men was being culled, there every retreat where cut off. He ran away, but tripped on something, landing heavily, his mouth filling with hot, dry dust. It was a skinned body, wounds still pumping blod, staining the sand. He raised his head to see a hunched, skeletal figure with long fingers like flensing knives ahed of him. The ragged skin of Captain Niel was draped over its bony form as it creapt towards him in a low crouch. Jansen tried to scream but instead he choked on the sand clogging his throat.

The creature reached towards him with its talon-knives and the darkness took him.
Och detta är en Historia om Imperial Guards, är detta de som försvarar imperiet, isåfall HA =)
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: stämmer

"The Machine is strong. We must purge the weak, hated flesh and replace it with the blessed purity of metal. Only through permanence can we truly triumph, only through the Machine can we find victory. Punish the flesh. Iron in mind and body. Hail the Machine!"

--Paullian Blantar, Iron-Father of the Kaargul Clan, Iron Hands Chapter
och jag upprepar mig:

Colonel Janssen of the Cadian 23rd.

Colonel janssen stumbeld away, vision blurred with tears of fright. He tried to order retreat, but words would not come. His men was being culled, there every retreat where cut off. He ran away, but tripped on something, landing heavily, his mouth filling with hot, dry dust. It was a skinned body, wounds still pumping blod, staining the sand. He raised his head to see a hunched, skeletal figure with long fingers like flensing knives ahed of him. The ragged skin of Captain Niel was draped over its bony form as it creapt towards him in a low crouch. Jansen tried to scream but instead he choked on the sand clogging his throat.

The creature reached towards him with its talon-knives and the darkness took him.
Så sluta kaxa er snälla =)
 
Top