Nekromanti Necrons....

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: svagheter...

Visst skär det i själen då man inser att de har några brister alls? :gremsmirk:

Känner mig lite kätters som la upp dem såhär för alla att skåda, men men...
Det är ju inte alltid så lätt att utnyttja svagheterna ändå, och även om de står här så kanske han inte inser det.
Eller nått :gremwink:
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: rättelse...

Du har en poäng där, men asså nightbringern ska man ju bara kasta in i striden medans decivern bara står och fjollar sig :gremsmile:
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: svagheter...

Ja ja, får väl skaffa en C'tang då, så kan warmoose sitta och se med förundrande ögon hur jag dödar alla SM på bordet :gremgrin:
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: Åskådare

Ja, men jag hörde detta imorse i tibia av Fistantallius, en eldar samlare och en mycket god vän till mig och han, att rasselaunt ska börja på TAU!!!!!!
detta måste vi stoppa! alla på han!
<dirigerar min necron arme mot rasselaunt>
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: rättelse...

ehhh?
alltså, vart i att kunna assaulta i varje runda och då få 5 attacker med S9 ser du som fjolla sig.

Spelade mot ironwarriors seanst idag, och jag chuttade ner terminators, och en rhino tog jag på ett enda slag.

nightbringern kan väl kasta sig in i strid då om han vill.
Men möter han då exempelvis Abbadon så får vår lille elaka chaosgubbe slå föra C'tanen, och kan mycket väl slå ihjäl honom på ett enda slag.

Hade jag haft Deceivern i det läget hade jag bara dragit honom ur striden. bra mycket enklare, eller hur?
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: svagheter...

Ja de har ju en tendens att göra det. :gremgrin:

Rekomenderar deceivern, för jag tycker faktiskt han är bättre och han tar inte lika mycket poäng som nightbringern.

C'tan heter det med, om det bara var att fingrarna slant så okej
annars... hädelse!!!

Skulle ju kunna sitta här och räkna upp alla nackdelar med C'tanerna, men jag måste ju ge herr Duregar lite fördel ju :gremsmirk:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: finns dem klon???

Vad är det för fel med orcs!!!!
De är ju stentuffa, en av de roligaste arméerna i hela 40K. Jag hade det som ett tänkbart val då jag satte mig och funderade på vilken armé som jag skulle börja med.

Nej då, jag gillar Orc's. De är bra mycket roligare än SM, Chaos och Sisters of battle.

Det känns som att det finns lite för mycket gubbar i power armour i 40K. Hade varit roligare med större variation.
Skulle t.ex. kunna tänka mig en armé som skulle kunna likna eaggra från warwind, eller varför inte obblinox.
Fast där är kanske likheten till Orc såpass stor att de inte är motiverade
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Tau?

alltså, Tau är ju hårda.
Deras vapen är inte att leka med.
nej, in i närstrid säger jag bara, det kommer nog behövas.
turligt nog för mig, som necronsspelare, så har de inte allt för många skott, med en ressurection orb i närheten bör många kunna komma tillbaka.

Kanske till och med utan i vissa lägen
 

larsan

Veteran
Joined
9 Jun 2002
Messages
56
Location
Lund.Skåne
japp

dom åker ut ner din moståndare har dödat 75% av din arme (25% kvar)man deta seller bara dom som ær necrons t.e.x alla är necrons utom cant tomp s.. parhtis skerap sw.. mohnoliten.
:gremshocked:
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: Tau?

Klon du är väldigt mycket inne på ressuraction orb, men jag vet att man aldrig ska leka med något lag men rasselaunt är en föräddare till imperial guards nu.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Tau?

klart att jag är inne på orben, den är förbannat bra.
Den gör ju att man kan komma tillbaka från nästan vilken skada som helst så jag hurrar för den...

spelade han IG förut eller? varför är han annars förrädare?
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Minst sagt...

Alltså, kan passa på att förklara här lite bättre.
har man väl blivit av med såpass mycket modeller att 25% utav de som räknas in under necrons specialregeln (alla som har we'll be back) är allt som finns kvar av dem, då inträder phase out.

Hela armén försvinner, även de som inte lyder under necrons specialregeln. Med andra ord, du har förlorat.
 
Top