Nekromanti Nörddejting?

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
krank said:
Vitulv said:
Hah! Jag är citerad :gremsmile:
Faktum är att den BÄSTA idén är ett citat från dig =) Tyvärr tror jag att just den skullke vara något för WRNU-intern för att funka som "nördlockbete"...
Vadå? "BÖGKLUBB BÖGKLUBB BÖGKLUBB"?
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Jag tycker att nördtjejer finns överallt. Eller så är det bara så att man helt otippat till slut hamnar med likasinnade. Jag pluggar franska och hamnade med en WOW-tjej och en allmän speltös.

Men, du finns ju i Stockholm. Gå på brädspelspuben på BA, eller Dragons Lair, som väl har massa olika nördigheter under samma tak. Vet att jag har tjejkompisar som är singlar som går dit och spelar. Eh...

Jag menar mest att vi finns. Och jag tycker att vi finns överallt. :S
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag håller med Radioaktiv i att de nog är betydligt vanligare än du tror. Men sedan beror det ju också på vad man vill klassa som en nörd, ska personen ha exakt samma spel intresse så lär det bli svårt. Men vill du bara träffa någon som är tokigt insnöad på ett smalt ämne så lär det inte vara så svårt, bara fantasylitteratur och fanfiction tycker jag mig se var och varannan tjej gilla. Däremot just rollspels nörd kanske kräver att du går till en ny spelförening, ett konvent eller något annat.
 

rust

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
59
Location
Stockholm
För min del är det mest rollspel som gäller men är bra insnöad på tv-serier och böcker. Mina intressen behöver inte nödvändigtvis överlappa med min tilltänkta partner men det vore skönt om det fanns lite förståelse i alla fall snarare än förakt. Vad är brädspelspuben på BA för något? Söker men hittar inget. Dragons Lair känner jag till, har några kompisar som spelar 40K där men jag har fått intrycket att det mest är yngre som hänger där.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
rust said:
Dragons Lair känner jag till, har några kompisar som spelar 40K där men jag har fått intrycket att det mest är yngre som hänger där.
Nejmen vad snäll du är. Sitter där var och varannan vecka och är 35. Men visst jag är ju ung i själen. :gremsmile:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Anarchclown said:
rust said:
Dragons Lair känner jag till, har några kompisar som spelar 40K där men jag har fått intrycket att det mest är yngre som hänger där.
Nejmen vad snäll du är. Sitter där var och varannan vecka och är 35. Men visst jag är ju ung i själen. :gremsmile:
Men du ÄR ju ung ... om man jämför med mig.
Å andra sidan höjer jag bara medelåldern på DL en gång i månaden.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Ett intryck jag har fått är att "nördtjejer" är lite av en generationsfråga. Det verkar vara en större andel av de födda efter 85 än tidigare.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Nörddating är väl som all annan dating. Ser man någon man är intresserad av så går man fram och berättar vad man känner. Är hon intresserad så är det bra, annars drar man upp byxorna och går.

Skämt åsido, som jag ser det så är det inte så svårt att hitta nördtjejer. Ett tips är att leta efter de som älskar att läsa eller titta på film (åtminstone lite udda film, inte crap som Titanic...). Många är dessutom mer nördiga än vad de tror, min sambo var absolut inte gamer, fast när hon tänkte efter så hade hon testat Heroquest och rollspel tidigare. Lite testande bland mina spel och hon är fast (förutom spel som heter något med krig eller space...), och hon är grym på settlers.

Var träffar man folk?

Well, pröva en datingsida. Bli inte avskräckt av att det går ungefär hundra killar på varje tjej där. Knepet är att skriva meddelanden som visar att man läst deras profil. Kan man skriva mer än "Knulla?" så har man redan gått om de där andra hundra (och, ja, det är så illa, åtminstone enligt min sambo)... Försök "Svara på hennes profil", beskriv dig själv, prata om vad du är ute efter och så vidare.

Se till att fylla i din profil ordentligt. Ha gärna lite bra bilder också (och med det menas ansiktsbilder, kukbilder är, föga förvånande, ingen hit). Var öppen med vem du är, du vill hitta någon som passar dig, inte någon idealmachoman (det här sista rådet är naturligtvis annorlunda för mig, då är det samma sak).

Som kille så behöver man också vara beredd på att lägga "bombmattor". Man kan inte välja ut en profil på siten och låsa sig vid den, utan skicka många meddelanden och se vad som nappar. När det sedan verkar bli seriöst så kan man då välja att avsluta andra diskussioner. Det är inget omoraliskt i att göra så, det är så siterna funkar och alla förväntar sig de. Så, skjut på allt som rör sig och låt sannolikhetslagarna jobba för dig. Jag var nöjd när jag hade 50% svar (och då var kanske hälften av dem "Tack, men nej tack, men det var ett fint brev.").

Vilka siter är bäst då?

* Min erfarenhet är att kommersiella siter där man måste betala en massa för allt är skit. Försök hitta de som drivs av entusiaster. De kanske inte är lika prydliga, men de är gemytligare och försöker inte skinna en hela tiden.
* Sexdatingsiter eller vanliga datingsiter? Smaksak. Vissa gillar att kunna vara tydliga med sina preferenser och tala öppen om det sexuella, andra gillar att tassa runt gröten. Välj själv.

Tänk på att det är inte farligt att misslyckas, då är du bara där du var för en stund sedan. Att chansa är antingen ett steg framåt eller att stå kvar, du faller inte av att misslyckande.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Vet inte om det du säger stämmer. Hela min släkt är full av nördiga kvinnor födda på 60/70-talet. Vet inte om de är undantag. Jag är uppväxt med en mamma som samlar på alien-prylar och moster som älskade brädspel. :gremsmile:

Men de kanske bara är konstiga invandrare...
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Tror att fascinationen för fantasyböcker är bra mycket äldre men att tjejer mer kom in i gaming via dataspel än rollspel som ju var en notorisk korvfest i början. Är dock inte säker på hur det ligger till.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Om målet är att ha någon som kan respektera en hobbys kan det funka med nördtjejer från helt annan hobby.

Till exempel om du spelar Warhammer, kan en tjej som gillar att sticka och har stickträffar varje vecka och lägger ner ohyggliga mängder pengar på hantverksmatrial troligen förstå att du har spelträffar varje vecka och lägger ut ohyggligt med pengar på att måla plastgubbar.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Radioaktiv said:
Vet inte om det du säger stämmer. Hela min släkt är full av nördiga kvinnor födda på 60/70-talet. Vet inte om de är undantag. Jag är uppväxt med en mamma som samlar på alien-prylar och moster som älskade brädspel. :gremsmile:

Men de kanske bara är konstiga invandrare...
Jag har inte påstått att det inte förkommit, bara att det blev väldigt mycket vanligare bland personer födda på senare delen av åttiotalet (sett till vad jag sett vid Uppsala uni skulle jag säga att -87 är den stora vattendelaren). :gremsmile:
Misstänker att det faktum att saker som sociala datorspel (och mer spridd datoranvändning) och vettiga brädspel (läs:settlers) blev mer spridda gjorde att det blev fler som kom i kontakt med den sidan av nörderier.

Notera att jag i praktiken främst använder ”nörd” som ”intresserad av spel”.
 
Top