Nekromanti Nörddejting?

rust

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
59
Location
Stockholm
Hej allesammans,

efter att utdraget själadödande förhållande är jag redo att ge mig ut på marknaden igen. Tänkte den här gången göra något så radikalt som att försöka träffa någon som faktiskt delar mitt intresse för nördkultur. Men hur träffar man egentligen nördtjejer? Funderar på att ge mig ut på nätet och skapa en profil på en dejtingsida men har ingen aning vart någonstans man bör vända sig, någon som har erfarenhet av internetdejting som kan komma med några hints?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag antar att det hamnar om att söka sig till rätt kretsar. Kompisars kompisar är väl bra, om man nu har nördiga vänner som delar ens intressen; vilket ökar chanserna för att ens kompisars kompisar också gör det. I övrigt tänker jag att om man nu vill träffa en partner med samma intressen så är väl just föreningar och evenamang bra? Rollspel.nu och Sverok kan ju vara en bra start i stort, om man sedan går vidare på träffarna och arrangemangen där folk träffas.
Edit:
... Antar jag. Min egen sambo är ju ingen nörd, for the record. ... Gav henne ett Saga förra eller månne förrförra födelsedagen, men hon har inte ens rört boken. :gremtongue:
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Min första tanke var att sätta ett spel du gillar på en fiskelina och sätta dig kanske på ett tak i gammla stan. Fira ner det och vänta tills någon söt tjej tar tag i boken och då veva fort fan. Repliken "Nu har jag dig på kroken" kan fungera.

Om du inte gillar mitt tips så var Solves mycket bra.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Sitt stilla i ett hörn i din nördförenings lokaler och stirra intensivt på alla av rätt kön. När du ser någon som rör vid samma saker du gillar så reser du dig upp och skriker för fulla lungor HEJ JAG SÅG ATT DU GILLAR DET DÄR DET GÖR JAG OCKSÅ SKA VI GÅ PÅ DEJT SNÄLLA?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Arfert said:
Börja lajva, och/eller rita manga (och häng på japan-konvent). Typ.
Medeltidsfester brukar ha ett gäng hippies som är väldigt.. fria. Kanske inte jättebra om man vill skaffa en riktig flick-/pojkvän, men bra om man bara är sugen på en kk eller liknande.

Sauce: Min sambo
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Min sambo, Radioaktiv här på forumet, skriker från köket "Vi finns! Det är bara att leta!". I övrigt känner hon några stycken här i Stockholm och hon har bara bott här några månader, så så krångligt borde det inte vara att hitta dem. Alla måste ju inte hitta sin älskling i fucking Trollhättan 40 mil bort.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Lajvare. 50% tjejer och "manteraggande" är faktiskt till och med ett utryck som existerar i dom kretsarna. Däremot, ragga inte på tjejer under spel, för då vill de likt alla andra spela. Utan flörta lite utanför spelet och på fester och sånt.

Däremot... Är du i ett hobby sammanhang där tjejer i numrär minoritet. Typ. En spelgrupp med bara en tjej i, så ragga inte. För är man enda tjejen i en spelklubb på 80 pers så är man trött på folk som raggar på en för att man råkar vara tjej.

Men i lajvarkretsar när det är 50/50 tjejer är det mindre av ett problem.

Jag tror samma sak är sant för SCA'are.

Se också Meguey Bakers post på Gaming as Women "Talking with people" om hur man flörtar på konvent.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
!Paxen said:
Arfert said:
Börja lajva, och/eller rita manga (och häng på japan-konvent). Typ.
Medeltidsfester brukar ha ett gäng hippies som är väldigt.. fria. Kanske inte jättebra om man vill skaffa en riktig flick-/pojkvän, men bra om man bara är sugen på en kk eller liknande.

Sauce: Min sambo
Quote for truth.

Lajvare och medeltidsnördar är alla typer av människor, men en del av subkulturen överlappar mer folk som är queera, kinky, gillar sex, och ofta är polyamorösa eller relationsanarkister.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
w176 said:
!Paxen said:
Arfert said:
Börja lajva, och/eller rita manga (och häng på japan-konvent). Typ.
Medeltidsfester brukar ha ett gäng hippies som är väldigt.. fria. Kanske inte jättebra om man vill skaffa en riktig flick-/pojkvän, men bra om man bara är sugen på en kk eller liknande.

Sauce: Min sambo
Quote for truth.

Lajvare och medeltidsnördar är alla typer av människor, men en del av subkulturen överlappar mer folk som är queera, kinky, gillar sex, och ofta är polyamorösa eller relationsanarkister.


Dvs, om man (som undertecknad) ogillar medeltid/fantasy och definitivt inte har minsta lilla lust att lajva får man nog ge upp tanken om att ragga i nördsammanhang. =)
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
krank said:
w176 said:
!Paxen said:
Arfert said:
Börja lajva, och/eller rita manga (och häng på japan-konvent). Typ.
Medeltidsfester brukar ha ett gäng hippies som är väldigt.. fria. Kanske inte jättebra om man vill skaffa en riktig flick-/pojkvän, men bra om man bara är sugen på en kk eller liknande.

Sauce: Min sambo
Quote for truth.

Lajvare och medeltidsnördar är alla typer av människor, men en del av subkulturen överlappar mer folk som är queera, kinky, gillar sex, och ofta är polyamorösa eller relationsanarkister.


Dvs, om man (som undertecknad) ogillar medeltid/fantasy och definitivt inte har minsta lilla lust att lajva får man nog ge upp tanken om att ragga i nördsammanhang. =)
Dude, bara om man tänker ragga på kvinnor.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
krank said:
w176 said:
!Paxen said:
Arfert said:
Börja lajva, och/eller rita manga (och häng på japan-konvent). Typ.
Medeltidsfester brukar ha ett gäng hippies som är väldigt.. fria. Kanske inte jättebra om man vill skaffa en riktig flick-/pojkvän, men bra om man bara är sugen på en kk eller liknande.

Sauce: Min sambo
Quote for truth.

Lajvare och medeltidsnördar är alla typer av människor, men en del av subkulturen överlappar mer folk som är queera, kinky, gillar sex, och ofta är polyamorösa eller relationsanarkister.


Dvs, om man (som undertecknad) ogillar medeltid/fantasy och definitivt inte har minsta lilla lust att lajva får man nog ge upp tanken om att ragga i nördsammanhang. =)
There is always Japan...
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Anarchclown said:
Min sambo, Radioaktiv här på forumet, skriker från köket "Vi finns! Det är bara att leta!".
Din sambo har helt rätt. Jag är en tjejnörd och har gått och blivit sambo tack vare rollspelskonvent och möjligheten att umgås mellan och efter spelpassen!
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Intressant tråd. :gremsmile:

w176 said:
Är du i ett hobby sammanhang där tjejer i numrär minoritet. Typ. En spelgrupp med bara en tjej i, så ragga inte. För är man enda tjejen i en spelklubb på 80 pers så är man trött på folk som raggar på en för att man råkar vara tjej.
Bra poäng.

Lite hal is för mig att ge mig in på kanske, men tycker det här är förståeligt. Är man där för att spela så ska man få spela utan störningsmoment under och kring spelen.

Fast jag hatar drama vid spelbordet. :gremsmile:

(On topic så får jag kanske börja dejta själv. Lockelsen att bli crazy robot uncle till trots. )
 
Top