Nekromanti Spelbar Onsdagar BA

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Då den första tråden, Spelbar på Bishop's Arms [Onsdag 29 Aug], har ett datum i titeln som kan verka förvirrande startar jag en ny tråd.

Spelbar är en bräd- och kortspelsträff (man får nog spela rollspel om man vill) på onsdagar på Bishops Arms, Folkungagatan 105, Stockholm. Det arrangeras av Gardener, rollspel.nus grundare.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vår underrättesleofficer har just lämnat ett kodat meddelande som kan betyda att dagens Spelbar hålls på balkongen, d.v.s. en våning upp på BA.
Vår underrättelseofficer skickade även med ett antal bilder med kattporr så jag vet inte hur pålitlig han är längre - jag kanske ska gå över till att läsa aftonbladet eller spå i kaffesump istället för att använda underrättelseofficerare...
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
anth said:
jag kanske ska gå över till att läsa aftonbladet eller spå i kaffesump istället för att använda underrättelseofficerare...
Om man smeker in dom i en blandning av smör, löjrom och drottningsylt samt sätter en äggkopp i munnen på dom så brukar pålitligheten falla med 87.17474%
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Stövelkatten said:
Yep, it's that time of the year again...
Ville bara upplysa alla om att spelbar igår uppnådde MER än 24 deltagare och därför gått om Forumsölen i storlek.
Vi var tvungna att ockupera rummet utanför biblioteket för att få plats.
 
G

Guest

Guest
anth said:
Stövelkatten said:
Yep, it's that time of the year again...
Ville bara upplysa alla om att spelbar igår uppnådde MER än 24 deltagare och därför gått om Forumsölen i storlek.
Vi var tvungna att ockupera rummet utanför biblioteket för att få plats.
Och orelaterat till #spelbar så satt det dessutom två herrar i stora rummet och lirade Blood Bowl . Freakish!
Fett bra plejs det där BA, yao.
 
G

Guest

Guest
It's on! (Från 18:00 ikväll)

Jag har med mig Blood Bowl Team Manager om någon vill sparka boll och knacka troll.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Stövelkatten said:
It's on! (Från 18:00 ikväll)

Jag har med mig Blood Bowl Team Manager om någon vill sparka boll och knacka troll.
på förra spelbar så diskuterades om att göra ett försök att spela AGOT (game of thrones, the boardgame), men då bör man komma rätt tidigt. Om försöket blir av dvs.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Korpen said:
Stövelkatten said:
It's on! (Från 18:00 ikväll)

Jag har med mig Blood Bowl Team Manager om någon vill sparka boll och knacka troll.
på förra spelbar så diskuterades om att göra ett försök att spela AGOT (game of thrones, the boardgame), men då bör man komma rätt tidigt. Om försöket blir av dvs.
Kommer tyvärr inte.
Jag fick just reda på att jag ska göra sköldpaddssoppa ikväll (läs: jag ska spela varulvsspel).
 
G

Guest

Guest
Korpen said:
Stövelkatten said:
It's on! (Från 18:00 ikväll)

Jag har med mig Blood Bowl Team Manager om någon vill sparka boll och knacka troll.
på förra spelbar så diskuterades om att göra ett försök att spela AGOT (game of thrones, the boardgame), men då bör man komma rätt tidigt. Om försöket blir av dvs.
Mja, jag bedömer att det är lite tight om tid för att hinna med AGOT om man ska förklara regler och komma in i spelet. Om alla som ska spela redan är inlästa på reglerna och spelat en gång tidigare kan det dock funka tror jag. Men det vore ju onekligen trevligt att hinna med ett parti någon gång i närtid. Kanske får slå till på nästa spelbar. :gremsmile:
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Stövelkatten said:
Korpen said:
Stövelkatten said:
It's on! (Från 18:00 ikväll)

Jag har med mig Blood Bowl Team Manager om någon vill sparka boll och knacka troll.
på förra spelbar så diskuterades om att göra ett försök att spela AGOT (game of thrones, the boardgame), men då bör man komma rätt tidigt. Om försöket blir av dvs.
Mja, jag bedömer att det är lite tight om tid för att hinna med AGOT om man ska förklara regler och komma in i spelet. Om alla som ska spela 65edan är inlästa på reglerna och spelat en gång tidigare kan det dock funka tror jag. Men det vore ju onekligen trevligt att hinna med ett parti någon gång i närtid. :gremsmile:
Vet inte det, ibland med någon ny spelare kan det gå fort, för de gör en miss och någon annan går och vinner i andra draget... Jag har sett ett parti ta 40min, inklusive set-up tid. Sen har jag också sett partier ta för evigt när alla spelar försiktigt.
 
G

Guest

Guest
Korpen said:
Vet inte det, ibland med någon ny spelare kan det gå fort, för de gör en miss och någon annan går och vinner i andra draget... Jag har sett ett parti ta 40min, inklusive set-up tid. Sen har jag också sett partier ta för evigt när alla spelar försiktigt.
Jo, man kanske får husregla det lite för att speeda upp det hela. Ska ta och läsa på lite i boardgamegeeks forum.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Idag är det spelbar på BA!

Liksom varje onsdag är det i kväll spelbar på Bishop’s Arms på Folkungagatan (ja, i Stockholm) från kl. 18.

Kom dit vetja.
 
Top