En liten mix!
Demolas:
Monster , krig och bakfulla alver.
Attack Bosse:
Dessutom tycker jag du skall ha en stroppig, löjligt artig, ung man med en överklassaccent i löjliga kläder som jämt lyckas ta åt sig äran för vad spelarna gör.
Vad sägs om en löjliga stroppiga alv som startar ett krig utav prestige mot.. nåt? Lite smått korkad och fåfäng sådär.
Kanske han blir förbannad på tiraker eftersom en tirakshaman (litleme) har kallat fram en golem (Vindhand) (Där klämde vi ett monster åt demolas också, hö hö..) för att skydda tirakernas rättmätiga (?) mark som alvens trupper trakasserar. (Tirakerna är i minoritet i området och är rätt förföljda. Tycker dom själva iallafall..) Den STROPPIGA alven blir naturligtvis vansinnig av ilska! Och till slut förklarar han regelrätt krig mot tirakstammen, eftersom han är så sur. Eller så kanske tirakerna lever i en del av staden han är borgmästare i?
Och detta behöver inte ens vara huvudhandlingen, man kan slänga in det som något som sätter spinn på plotten i ett riktig mastodontäventyr! Kanske spelarna behöver få tag på något som finns i tirakernas område, men det går inte förrän konflikten är över. Vem väljer man att hjälpa? För att sätta ytterligare lite twist på det: Både alven och tirakschamanen är alldeles odrägliga, och rollpersonerna skulle helst inte hjälpa någon av dom! Och sedan så visar det sig att ett till äventyrargäng hjälper den ena sidan.. (The_Shadow) Förslagsvis den sida som RP:na stör sig mest på, hahaha!
Vad sägs?
Det här var kul, jag skriver nog ett äventyr själv om du inte använder dom idéerna.. Okej, om jag ska lägga till en idé till din samling så säger jag: Insikt. Vad JAG gärna vill uppnå är att spelarna säger.. "Jahaaa! Wow!"
Kanske en historisk händelse som uppdagas? En vattenfylld grotta vid havet med ett piratskeppsvrak i? (Bard Mannadräpe..