Nekromanti Någon som vill ha ett äventyr???

Joined
24 Mar 2002
Messages
330
Lägg in en gammal sjörövar kapten med träben som har dragit sig tillbaka från sjöröveriet, han kan drå långa tråkiga sjö historier och många också. Han kan svära och drika mycket och irritera RP men eftersom dom sitter i en bar (!) så kan RP inte döda honom (om dom nu skulle vela göra det av någon anledning)

(jag är besatt av pirater SKULL POWER)
 
Joined
24 Mar 2002
Messages
330
SKULL POWER

Lägg in en gammal sjörövar kapten med träben som har dragit sig tillbaka från sjöröveriet, han kan drå långa tråkiga sjö historier och många också. Han kan svära och drika mycket och irritera RP men eftersom dom sitter i en bar (!) så kan RP inte döda honom (om dom nu skulle vela göra det av någon anledning)

(jag är besatt av pirater SKULL POWER)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: SKULL POWER

jag är besatt av pirater SKULL POWER

Verkligen? Det måste vara ett problem på arbetsinterjvuer, om du sitter där och morrar och slänger ur dig nautiska termer i tid och otid.
Har du prövat en ordentlig andeutdrivning? ^_-


Storuggla, avig
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: SKULL POWER

Har du prövat en ordentlig andeutdrivning? ^_-

Talar vi trepanering här?
Allvarligt talat dock, så funkar inte den där piratgrejen alls för mig längre efter det därna Blackadder avsnittet.

"You've got a womans legs my'lord" /images/icons/grin.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: SKULL POWER

"Verkligen? Det måste vara ett problem på arbetsinterjvuer, om du sitter där och morrar och slänger ur dig nautiska termer i tid och otid."

Det är väl inget hinder om han bara väljer att gå på rätt sorts intervjuer. Typ som sjökapten, servitör på en skaldjursrestaurang, sjöman, komisk sidekick osv./images/icons/smile.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
En liten mix!

Demolas: Monster , krig och bakfulla alver.
Attack Bosse: Dessutom tycker jag du skall ha en stroppig, löjligt artig, ung man med en överklassaccent i löjliga kläder som jämt lyckas ta åt sig äran för vad spelarna gör.

Vad sägs om en löjliga stroppiga alv som startar ett krig utav prestige mot.. nåt? Lite smått korkad och fåfäng sådär.

Kanske han blir förbannad på tiraker eftersom en tirakshaman (litleme) har kallat fram en golem (Vindhand) (Där klämde vi ett monster åt demolas också, hö hö..) för att skydda tirakernas rättmätiga (?) mark som alvens trupper trakasserar. (Tirakerna är i minoritet i området och är rätt förföljda. Tycker dom själva iallafall..) Den STROPPIGA alven blir naturligtvis vansinnig av ilska! Och till slut förklarar han regelrätt krig mot tirakstammen, eftersom han är så sur. Eller så kanske tirakerna lever i en del av staden han är borgmästare i?

Och detta behöver inte ens vara huvudhandlingen, man kan slänga in det som något som sätter spinn på plotten i ett riktig mastodontäventyr! Kanske spelarna behöver få tag på något som finns i tirakernas område, men det går inte förrän konflikten är över. Vem väljer man att hjälpa? För att sätta ytterligare lite twist på det: Både alven och tirakschamanen är alldeles odrägliga, och rollpersonerna skulle helst inte hjälpa någon av dom! Och sedan så visar det sig att ett till äventyrargäng hjälper den ena sidan.. (The_Shadow) Förslagsvis den sida som RP:na stör sig mest på, hahaha!

Vad sägs? :gremsmile: Det här var kul, jag skriver nog ett äventyr själv om du inte använder dom idéerna.. Okej, om jag ska lägga till en idé till din samling så säger jag: Insikt. Vad JAG gärna vill uppnå är att spelarna säger.. "Jahaaa! Wow!" :)
Kanske en historisk händelse som uppdagas? En vattenfylld grotta vid havet med ett piratskeppsvrak i? (Bard Mannadräpe.. :)
 
Joined
24 Mar 2002
Messages
330
Re: SKULL POWER

Come sing along with the pirate song,
Hail to the wind, hooray to the glory,
We're gonna fight 'til the battle's won,
On the raging sea.
 

Freelancer

Warrior
Joined
22 Dec 2001
Messages
221
Location
Örebro
snart... har inte satt något datum eller så. När jag fått tillräckligt med ideér. Kommer att göra brainstorms till att börja med.. sen får vi se hur det artar sig....
 

Freelancer

Warrior
Joined
22 Dec 2001
Messages
221
Location
Örebro
Re: En liten mix!

Låter väldigt bra.. När tiraker är med i spelet kan det hända en hel del, speciellt om det är gûrder /images/icons/smile.gif
 

Freelancer

Warrior
Joined
22 Dec 2001
Messages
221
Location
Örebro
hmmm. det verkar vara väldigt bra grundegenskaper på dom. Hur gör ni i eran grupp för att få fram grundegenskaper???
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Öööö..... Bra fråga jag vet inte riktigt själv hur vi lyckas.
observera att det endast är två av dessa karaktärer som egentligen är Rp. de övriga är improviserade SLP som jag slängde in på ett värdshus.
/images/icons/dragon.gif
 
Joined
24 Mar 2002
Messages
330
du skulle kunna göra så att en av rollpersonerna jagas av någon som vill döda honom av någon anledning, så att rollpersonerna måste akta sig för en viss person.

(kanske inte den bästa idéen men det var vad jag kunde komma på annars säger jag som jag brukar: -lägg in pirater)
 
Top