Nekromanti Någon som vill ha ett äventyr???

Freelancer

Warrior
Joined
22 Dec 2001
Messages
221
Location
Örebro
Hej alla glada och trötta SL's /images/icons/cool.gif
Jag har planer på att sätta mig ner och skriva ett jättebra äventyr som jag sedan ska lägga ut här, för allas nöje..
Nu skulle jag bara vilja ha era önskemål på vad som kan tänkas vara med. Ifall ni har ngn idé som ni tänkt på, men aldrig riktigt orkat förverkliga den. Har ni det så kan ni skriva ner dom o lägga under den här tråden eller maila dom till mig på freelancer@home.se, eller till fenix_th@hotmail.com. Det vore nog roligast om ni la dom på forumet /images/icons/smile.gif
Mina planer är storartade, det ska bli detta års (eller månads) bästa äventyr. Jag har hur mycket ideér som helst, men för att ni ska få ett så omfattande och spännande äventyr som möjligt, ger jag er möjligheten att påverka det lite grann...

Och kalla mig inte för idétjuv eller ngt liknande, för det är inte det jag är ute efter.....
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Och misslor och kraggbarbarer och eyrentigrinnor och magiker och schamaner och dvärgar och...och...och... ALLT o lite till. MEN GLÖM INTE MISSLORNA DET ÄR JU DE SOM GÖR MUNDANA TILL EN KOMPLETT SPELVÄRLD!!!! utan misslor går världen under!!!!/images/icons/dragon.gif
 

parasite

Veteran
Joined
16 Jan 2002
Messages
51
Hehe, jag tycker att du ska ha med ett "Slp äventyrar gäng" Tror att dom flesta sl älskar att göra livet surt för sina spelare med såna slps. =)

Dom ska vara fega, tjuvaktiga, giriga och lömska! Låt dom ställa till med problem för rollpersonerna utan att använda våld mot dom... Dom ligger alltid 1 steg före rollpersonerna och utnyttjar det för att lägga ut fällor och sno saker från rollpersonerna...

Men kom ihåg att inte låt dom vara med för mycket... Jag vet hur det blir när dom dyker upp får ofta... Rollpersonerna blir extremt paranoida och kommer att till slut inte bry sig om sitt uppdrag och istället bara försöker ta död på dom =(

Hoppas att du lägger in når liknande i ditt uppdrag det är verkligen roligt!
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
En bra och logisk 'story', med logiska orsaker till saker och ting genom hela äventyret.

Inga 'high fantasy' tendenser. Det behöver inte ens finnas ett enda magiskt föremål eller monster med i äventyret. (Varför måste det alltid finnas 'övernaturligheter' med?!)

Korrekt och bra språkbruk i hela det skrivna materialet.
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
skämt åsido. du kan ju alltid låta rpna stöta på ett gäng äventyrare bestående av... en missla vid namn vitsippa (magiker för övrigt), en Kraggbarbar vid namn Ba´vir, en solbränd Zolod dvärg från Zolod Renk Elall vid namn Graz (han slåss med två dolkar konstigt nog), en ulv vid namn Barf, en Fredlös (människa) vid namn Barandin (slåss med Storsvärd, dolk Långbåge och kastknivar)och en grovsmed vid namn Barkan Gordatz som slåss med stridssvärd och slägga (kan hantera Slagsvärd kastknivar och tungt armborst. om du undrar så är detta en av mina äventyrargrupper. det skulle vara ganska intressant och se dessa som bifigurer i ett äventyr. vill du ha mer stats på karaktärerna så säg till./images/icons/dragon.gif
 

Freelancer

Warrior
Joined
22 Dec 2001
Messages
221
Location
Örebro
Med andra ord, ett icke magiskt äventyr?
Logiska förklaring till varför saker och ting händer, och inte bara kunna säga "it´s magic" /images/icons/clever.gif
Så lite krig och fajt som möjligt... Låter som om det kan bli ett äventyr som t om jag skulle gilla /images/icons/smile.gif
Det var ett bra tips, men jag kommer nog slänga fram några kaniner ur hatten ändå, eller ngt liknande..
Den som väntar på nåt gott.......
 

Freelancer

Warrior
Joined
22 Dec 2001
Messages
221
Location
Örebro
SLP:er är alltid bra att ha /images/icons/wink.gif
Så jag tar gärna statsen på dom....
Dom låter som en härlig, men konstig grupp /images/icons/yikes.gif
 

Freelancer

Warrior
Joined
22 Dec 2001
Messages
221
Location
Örebro
Jag gillar slp:er, så det kommer det bli mycket av. Det är ju så härligt när det kommer folk som inte har med saken o göra och som bara ställer till det /images/icons/devil.gif
Dom kan lura dom på villospår osv....
hehe /images/icons/devil.gif/images/icons/devil.gif
 

Freelancer

Warrior
Joined
22 Dec 2001
Messages
221
Location
Örebro
Monster kommer det bli lite av...
Krig kommer det nog bli inget av...
Men alver kommer det bli en del av. Inga duktiga alver, utan dåliga alver som gör bort sig.... Såna som tror att dom är så bra men bara gör bort sig... Så vill jag se en alv - fullständig bortkommen /images/icons/clown.gif
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Udda??? JA.
detta inlägg tillägnar jag även övriga SL som vill ha lite SLP´s.

Vitsippa, aggresiv missla som utövar praktisk magi ( inget som kan användas i strid)

Ba´vir, Kraggbarbar som agerar livvakt åt Vitsippa.

Graz, Zoloddvärg från Zolod Renk Elall, slåss med två dolkar.

Barf, Ulv (schaman, kan tala) god vän med Vitsippa och Ba´vir.

Barandin, Fredlös STY 17 TÅL 12 RÖR 16 PER 9 PSY 15 VIL 12 BIL 13 SYN 16 HÖR 14
Närstrid: Storsvärd FV 14, Dolk FV 10.
Avstånd: Långbåge FV 15, Kastkniv FV 13.

Barkan Gordatz, Grovsmed STY 18 TÅL 16 RÖR 14 PER 12 PSY 16 VIL 15 BIL 13 SYN 15 HÖR 12.
Närstrid: Stridssvärd FV 13, (Slagsvärd FV 13)
Avstånd: Kastkniv FV 13, Tungt armborst FV 16.
Rustning: Visirhjälm ( införskaffades p.g.a en alvarlig skallskada som han genom ett mirakel överlevde)
Läderharnek, Härdat Läder arm + benskenor.

också glömde jag Munken (utan namn) som slåss med sin vandringsstav (när han inte gömmer sig)

ursäkta att jag inte har mer stats om karaktärerna men jag improviserade ihop en del av dem.

Lycka till
/images/icons/dragon.gif
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
jag har en karaktär till som inte har med den andra gruppen att göra men som är lite annorlunda.

Namn: Trukh, en Frakk-trukh som blev adopterad (läs upphittad på en väg) av en Köpman från Camard
STY 24 TÅL 19 RÖR 10 PER 9 PSY 14 VIL 11 BIL 12 SYN 11 HÖR 11.
yrke: livvakt
närstrid: Binderakk hammare (inköpt av köpmannen) FV 16.
Avstånd: Långbåge FV 15.
Rustning: öppen plåthjälm, Plåt arm+ben skenor och plåtharnesk.
övrigt: Etikett FV 12, stålhandske (Fysisk egenskap).

/images/icons/dragon.gif
 

Martin Eriksson

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
128
Location
Karlskoga
Alver gör aldrig bort sig [ot]

Nej du jag tror inte riktigt det freelancer...som vi alla vet och som du har fått erfara i tidigre rollspelande så står alver över allt och alla och bara tanken på att en alv skulle göra bort sig finner jag helt absurd .... /images/icons/tonguea.gif

för ni som inte visste så kommer det svenska ordet alv ifrån tyskan ubermensch....det borde ju förklara det meste ... eller hur /images/icons/laugh.gif
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Det var ett bra tips, men jag kommer nog slänga fram några kaniner ur hatten ändå, eller ngt liknande..

Jo... någon enstaka kanin kan gå bra, så länge det inte är en 'high fantasy-kanin'... /images/icons/wink.gif

Hur som helst, den viktigaste punkten, enligt mig själv, är att äventyret är skrivet med bra språkbruk. Då slipper man det amatörmässiga intrycket. /images/icons/smile.gif
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
...hur kommer det sig att alla karaktärer har sitt lägsta värde i just Personlighet?! Dessutom har de maxat i Styrka, Tålighet och Rörlighet (undantaget trukhens Rörlighet)... /images/icons/grin.gif
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Hmmmm det var en bra fråga.... nu är det så att jag brukar slå fram värdena med 3T6 och av någon anledning blir resultatet högt på STY, TÅL o RÖR för det mesta men inte alltid. och denna gången jag tagit ett par av mina spelare till hjälp och då blev det ännu högre. dessutom så har en frakk-trukh -2 i PER så det kan förklara saken.
/images/icons/dragon.gif
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Hmmmm det var en bra fråga.... nu är det så att jag brukar slå fram värdena med 3T6 och av någon anledning blir resultatet högt på STY, TÅL o RÖR för det mesta men inte alltid. och denna gången jag tagit ett par av mina spelare till hjälp och då blev det ännu högre. dessutom så har en frakk-trukh -2 i PER så det kan förklara saken.
eller så kan det vara att man anser att man inte behöver så högt i PER. Fast jag skulle helt klart hellre prata med en riddare med PER 15 än en bonde med PER 9.
/images/icons/dragon.gif
 

Attack Bosse

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
100
Location
Göteborg
Jepp, bara när rollpersonern är i en riktigt kritisk situation bör de dyka upp, när de minst väntar det. Om det är möjligt så är det ball om spelarna har var sin person i slp gruppen som en extra personlig fiende.
 

Attack Bosse

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
100
Location
Göteborg
Re: Alver gör aldrig bort sig [ot]

Det borde göras ett nytt rollspel där allt man gjorde var att döda urusla alver beväpnade med klubbor.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Gemytlig ide (ANT)

Men är inte en klubba lite väl illa? Kan man inte ta en bubbaklubba istället?


Storuggla, alvbane
 
Top