DoD Någon som vet hur dags kickstarten drar igång?

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Tycker också det är lite kul att Riotminds lägger upp sin kickstarter samma dag:
Jo, men det lirar ju i 5e-divisionen, där finns en större kaka att dela på. Bara efter DoDs släpp räknar jag till följande stora 5e-projekt: World of Kensei, Bullets & Bleedthroughs, Rultmoork, Amethyst, och till kanske hälften Dungeon Delver's Guide. Och jag tror de alla kommer att gå i mål (vissa har redan gjort det). Ingen kommer nog upp i DoDs siffror, men de är rätt säkra kort.
 

Asta_Echo

Veteran
Joined
2 Aug 2021
Messages
43
Ja, precis. Då har ju de som har det knapert ännu mindre chans att kunna planera för att få ihop det ekonomiskt OCH ha en extra utgift på den redan påbörjade lönen. Långt från alla som har de ekonomiska musklerna på så kort varsel. Jag som jobbar statligt kanske har det, men jag känner många som har det mycket tajtare än mig.
Ja, jag får vänta tills den släpps i handeln, jag har inte råd med så kort varsel. Inte som arbetslös med barn.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
3 990 finansiärer i nuläget, varav 3 796 återkommande och 194 som är nya för ligan (om jag tolkar Kickstarters uppgifter rätt). Ca en tredjedel är svenskar, ca en tredjedel amerikaner och ca en tredjedel kommer från andra länder. Det är tydligt att ligan har en stabil skara fans med stor geografisk spridning.
Nu har USA gått om Sverige i antal backare (2.070 mot 1.741).
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Och nu inser jag att det förstås beror på tidszonerna. Nu när vi svenskar varit vakna i några timmar börjar nämligen antalet svenska backare knappa in snabbare än de USA-iska dito ökar.
Det ser ändå ut som det kommer bli ungefär 1/3 svenskar, 1/3 amerikaner och 1/3 övriga i slutändan. Kul 🙂
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Och nu inser jag att det förstås beror på tidszonerna. Nu när vi svenskar varit vakna i några timmar börjar nämligen antalet svenska backare knappa in snabbare än de USA-iska dito ökar.
Var ser man den statistiken?
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,109
Location
Stockholm
Det ser ändå ut som det kommer bli ungefär 1/3 svenskar, 1/3 amerikaner och 1/3 övriga i slutändan. Kul 🙂
Just nu är jänkarna bara 110 o lite till före svenskarna i mängd.

Gillar att vi ändå har en skaplig bakning från Norge o Danmark. Men e lite besviken på avsaknaden av Finland i listan.
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
4,5 fantasyljoner kroner är passerat och numer kommer vi att på Foundry ståndsmässigt kunna ägna oss åt gamman och gladvåld
(mirth and mayhems bästa översättning, eller? Debattera i en tråd nära dig)

Jäsingens så kul detta är! Snart är det 5 millar, mer äventyr och ytterligare stretch goals. Vilken grej! Vilken resa, Ligan! Och vi får vara med :) - Whohoo!
 

Yrvi

Veteran
Joined
27 Jan 2010
Messages
54
Apropå streachgoals: Tärningarna omnämns som "engraved" respektive "custom" dice. Men på bilderna syns bara väldigt vanliga (om än fina) gröna genomskinliga. Någon som vet om det sagts/ryktats något om hur de är tänkta att bli?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Kollade just statistiken över varifrån backarna kommer och höjde ett ögonbryn över siffrorna för olika orter i Sverige. Det är lätt att tänka sig att backarna ska fördelas jämt över befolkningen och att orterna i toppen ska vara i fallande befolkningsordning, dvs först Stockholm, sedan Göteborg och därefter Malmö. Den stämmer förutom att Göteborg och Malmö petats ner till plats tre och fyra och Uppsala istället sneakat in och snott andraplatsen. Vad beror det på? Är Uppsala ett extrastarkt DoD-fäste eller vad?
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Kollade just statistiken över varifrån backarna kommer och höjde ett ögonbryn över siffrorna för olika orter i Sverige. Det är lätt att tänka sig att backarna ska fördelas jämt över befolkningen och att orterna i toppen ska vara i fallande befolkningsordning, dvs först Stockholm, sedan Göteborg och därefter Malmö. Den stämmer förutom att Göteborg och Malmö petats ner till plats tre och fyra och Uppsala istället sneakat in och snott andraplatsen. Vad beror det på? Är Uppsala ett extrastarkt DoD-fäste eller vad?
Vi som bor i ärkestiftet behöver balansera lite med mera demoner i våra liv.
 
Top