DoD Någon som vet hur dags kickstarten drar igång?

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
Är det rimligt med ett stretchgoal för att få med tärningar till spelet?

Kul med stretchgoal som låses upp, men det borde väl vara sådan som utökar spelet.

C
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Men börjar fem dagar efter!
Ja, precis. Då har ju de som har det knapert ännu mindre chans att kunna planera för att få ihop det ekonomiskt OCH ha en extra utgift på den redan påbörjade lönen. Långt från alla som har de ekonomiska musklerna på så kort varsel. Jag som jobbar statligt kanske har det, men jag känner många som har det mycket tajtare än mig.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
306
Location
Göteborg
Var är tabellen med svenska rollspels-kickstarters så det går att jämföra lite?

Vore kul att se statistik på antalet utländska respektive svenska backare senare. Är det möjligt?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Är det rimligt med ett stretchgoal för att få med tärningar till spelet?

Kul med stretchgoal som låses upp, men det borde väl vara sådan som utökar spelet.
Det är väl ett alldeles utmärkt stretchgoal?

Jag är normalt sett väldigt skeptisk mot strechgoals som utökar spelet. Om det var relevant för spelet borde det varit med från början. Om det inte är relevant borde det inte stoppas in heller.

Undantaget äventyr då, som alltid är relevant och de gärna får lägga till fler allt eftersom.

Jag är egentligen skeptisk till sterchgoals överhuvudtaget.
 

Tisteln

Veteran
Joined
7 Sep 2020
Messages
16
Är egentligen inte stretchgoals mest marknadsföring och ett spel för gallerierna, nu för tiden? Ett sätt att få mer uppmärksamhet och engagemang över tid. Min känsla är att många av de stora kampanjerna kan gissa ganska skapligt var de kan tänkas hamna och räknar med att det flesta mål kommer uppfyllas. Men jag kan ha fel.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Är egentligen inte stretchgoals mest marknadsföring och ett spel för gallerierna, nu för tiden? Ett sätt att få mer uppmärksamhet och engagemang över tid. Min känsla är att många av de stora kampanjerna kan gissa ganska skapligt var de kan tänkas hamna och räknar med att det flesta mål kommer uppfyllas. Men jag kan ha fel.
Ja... de första 5 miljonerna åtmistånde får väl räknas som självskrivna här.
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Kom igen Ligan - vi behöver fler stretch goals. Håll oss inte på halster!
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,116
Location
Stockholm
Kom igen Ligan - vi behöver fler stretch goals. Håll oss inte på halster!
Jag föreslår:
- Johan Egerkrans gör sin tolkning av alla de klassiska illustrationerna från Svarta boxen o Expert
- Ankor & Änder/Duckbane - en version där man endast kan spela ankor och andra djurfolk
- Modul: Jih-pun
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Ska bara bestämma om det är värt med en sl skärm eller inte...

Ett bra stretchgoal hade varit att de tar bort ankan!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
3 990 finansiärer i nuläget, varav 3 796 återkommande och 194 som är nya för ligan (om jag tolkar Kickstarters uppgifter rätt). Ca en tredjedel är svenskar, ca en tredjedel amerikaner och ca en tredjedel kommer från andra länder. Det är tydligt att ligan har en stabil skara fans med stor geografisk spridning.
 
Top