Nekromanti När jag var ung...

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Wanjas Leksaker...

Inga sånna problem i Hagfors Kommun iaf... Vi har en så suveränt kompetent leksaksaffär här! :O)

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Wanjas Leksaker...

Inga sånna problem i Hagfors Kommun iaf... Vi har en så suveränt kompetent leksaksaffär här! :O)
Men dyr! :O(

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Vet du var man hittade rollspelen när jag var nere i tyskland i höstas? I en butik typ Åhléns heh tänk om det skulle dyka upp rpg:s på hyllorna på Åhléns vad kul det skulle vara. Håller med synd att dom inte gör så.

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

Dandelion

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
42
Location
Karlskoga
Re: Wanjas Leksaker...

Hmm.. Avundsjuka.... Jag bor i Åre kommun. 900 invånare. Jag har hört rykten om att det finns en kortlek till salu på Statoil macken i Åsabyn. Men den torde vara begagnad.
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Vad jag gör?

Använder färdigheten förföra.... eller inte.
Men jag skulle kolla marknaden för rollspel och se om det finns konsumenter för en sådan produkt.

Douggie
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Re: Lite rollspel om spel (långt)

underbart oerhört underbart där fick jag ett gott skratt. Som sagt helt underbart *lyfter på hatten*

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Wanjas Leksaker...

Här i Arvidsjaur kan man hitta Pokemon i alla fall! Men vi är större än Åre, om än fortfarande små ur polygrip-perspektiv...

Nä, man får använda Intör-nätt och beställa tjofset...

Nightowl, som såg en skejtare igår. Han måste vara ensam - vettiga tonåringar här uppe som vill vara coola torde åka snowboard istället. Åtminstone tycker jag man ser någon kånka på en dylik mest varje dag...

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Re: Inga tärningar!

Jo, tärningar måste man ta i handen och säga för sig själv: "Det här känns rätt" och riktigt mena det också... Då vet man att man "funnit den rätta"...


"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Re: För aj aj aj...

Om man inte är som en i våran spelargrupp...det vilar en förbannelse över honom alla tärningar han rör blir omedelbart fummeltärningar. Dom går inte att lyckas med. Jag är hans motsats mina tärningar slår lika ofta perfekt som dom slår lyckat oavsett fv.

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
En deprimerande tanke

Varför är det ingen som leker med järnvägar och bygger modellflygplan längre? Varför spelar folk inte gamla hederliga spel? Varför samlar barn idag inte ihop ett gäng och spelar fotboll på fritiden? Varför har vi ingen fantasi? Vart är samhället på väg, när barnen sitter å glor på TV eller spelar Playstation (datorspel är faktiskt riktade till en högre åldersgrupp än playstation). Om man tog bort dessa dyra konsumentprylar, och också tog bort pokemon, my little pony och alla andra figurleksaker, vad skulle barn idag göra? Har barn idag tillräckligt med fantasi för att underhålla sig i en skog med allt vad som finns där en eftermiddag, eller skulle de bli helt rastlösa om man plockade bort alla dyra saker? Egentligen är det ett deprimerande scenario du målar upp Krille, och får mig att undra om detta samhälle är på väg i rätt riktning. Visst, rollspel är mer fantasi än playstation, men bara det faktum att det krävs dyra böcker och tärningar får mig att undra över mängen fantasi involverad. Använd fantasin! Regler kan man hitta på själv, det är väl inte så svårt? De flesta regler (utom magi) baseras på verkligeheten, och den vet vi ju hur den uppför sig (i vardagen i all fall), och om man inte kan slumpa i huvudet så får man väl använda fantasin? Du kanske har några mynt med dig? Eller är i skogen där det finns stenar? Jag har faktiskt använt en vaselinask som tärning en gång, och första gången jag spelade rollspel var det med en snabbgjord papperstärning. Mitt förslag till er som vill ha fler rollspel i leksaksbutikerna är: Bojkotta konsumentlivsstilen, och sätt dig ner och fantisera själv! Jag lovar dig att i slutändan kommer det att bli så mycker roligare!


Och som svar på din rollspelsfråga Krille, så skulle jag ha frågat den pojken hur många av hans kompisar som spelade rollspel, hur många böcker man behöver per person och hur man han känner till i övrigt som spelade. Om jag ansåg att detta var ett tillräckligt stort antal för att tjäna på det, så skulle jag projektantsälla honom som rollspelsrådgivare, troligtvis skulle han gå med på detta mot ett gratis ex av Dod 6 eller Eon 2, eller kanske en Warhammer 40K grundbox. Eller så skulle jag visa honom skönheten med modelljärnvägar....
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
omvänt

Om man inte är som en i våran spelargrupp...det vilar en förbannelse över honom alla tärningar han rör blir omedelbart fummeltärningar. Dom går inte att lyckas med. Jag är hans motsats mina tärningar slår lika ofta perfekt som dom slår lyckat oavsett fv.

Kommer ihåg min "nybörjarmagiker" (finns nåt namn på det som jag inte kommer ihåg). Han lyckades hela tiden med kalla handen fv 7 medans alla andra färdigheter med högre fv:n misslyckades oftare än de borde...


//[color:red]Feuflux
Erfarenhet står i direkt proportion till antalet rustningar man förstört...</font color=red>
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
När Dandelion var ung...

...hette hans första rollperson Omar Gorbatjov.

Dandelion var kung på bisarra namn! Förresten,måste starta en tråd om detta...

Nightowl

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: omvänt

Kommer ihåg min "nybörjarmagiker"

Lärling tror jag det hette, finns att hitta i magikerns handbok till DoD-nån version för den intersserade...
Dock följer inte de gudabelönade tärningsslagen med yrket, det måste vara nått med feuflux och tärningar...
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Konstiga RP namn [OT]

Några namn på rollpersoner som jag spellet och egentligen
borde förbjudit:

* Pepsodent Ultra (Illvillig mutantjägare)
* Snarp Gunack (Utalas Snärjp Guu-nääck enlig spelaren)
* Adolf (2:dra världskriget scenario, gissa om impopulär :)
* 001001001 (En AI-central som var spelarstyrd, knepigt !)

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 
Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
konstigt SLP-namn [fortfarande OT]

Huvudskurken i min Werewolf-kampanj heter Laughs-at-Benny-Hill.

"And he strikes like a cobra, swiftly returning to the darkness like he was never there...
Fear the Dodo!!! coming this Easter..."

"Go, my lord. Your Puck will stay,
the last hobgoblin of a dreary world."
R. Goodfellow
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: konstigt SLP-namn [fortfarande OT]

En SLP i en DoD-kampanj från svunnen tid lystrade till namnet Obi-Wan Kenobi. En RP i samma kampanj hade namnet Latrin Mopp, men han kallades Moppe...

weatherman - en fin kille, egentligen
 
Top