Nekromanti När jag var ung...

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Katharsis

<I>Vad är det för dumt med namnen Mundana och Katharsis??</I>

Mundan = vardaglig, alldaglig - ex "en mundan tillvaro med kontorsjobb, villa och Volvo".
(Lajv-kusinerna i Sällskapet för Kreativ Anakronism har dessutom alltid använt termen i bemärkelsen 'nutida' - ex "Han kom till eventet iförd mundana skodon" = Han bar en rätt snygg medeltidsdräkt men hade gympadojjor på fötterna.)

Katarsis = Rening, en (omskakande men) renande händelse - ex "Han hade gått ner sig rätt tungt i spriten, men det blev visst en katarsis för honom när hans tjej dog, nu är han helnykter och jobbar med välgörenhet."

--
Åke
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Åste/Dubbel Åste

Vi har en mycket oturförföljd spelare i våran grupp, han är så oturlig att han fått ett uttryck upkallat efter sig: När man fumlar två gånger i rad eller misslyckas med något som man har minst 96% chans att lyckas med så ar man gjort en "Åste" (han heter Johan Åstebro och kallas för Åste). Gör man om prestationen i de följande två slagen har man utfört den statistiskt nästan omöjliga "Dubbel Åste". Åste själv har gjort detta otroliga 14 gånger (har räknat) på 30 spelmöten.

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Re: Åste/Dubbel Åste

Frågan är smittar han? Vår spelare smittar av sig med sin otur till dom som sitter närmast detta har pågått i snart 9 år och han blir inte bättre så det har inte med slumpen att göra. läskigt, eller hur? /images/icons/frown.gif

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Re: Åste/Dubbel Åste

Näe han smittar inte, han snor all otur så de andra spelarna får jättebra slag hela tiden. Han har en tendens att göra dessa ostatistiska superslag när det passar minst.
Som igår när vi spelade N2:
SL (moi): Du tittar in genom dörren, där sitter vakten, en äldre herre, och sover djupt.
Åste: Jag smyger in och snor hans nycklar
SL: Slå Ob4T6 mot Smyga
Åste: *Slår* Ajdå, 4 Sexor, jag har bara 7 i smyga
SL: Grattis du har brutit mot naturlagarna ännu en gång!

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Åste/Dubbel Åste

har raka motsatsen i vår grupp, en som har ett otroligt flyt, ingen vill vara i närheten när kulorna viner eftersom han kan stå mitt i kulregnet medans alla skott blir mer eller mindre målsökande mot de andra spelarna...

Den förste som klagar på offensiv får äta Ripperdocs kängor.
 
Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
René Goszinny i ömt minne[OT]

Eller hur det nu stavas...
Han (Goszinny) måste väl legat bakom Räven med två fjädrar - Räven med en fjäder - Räven utan fjäder - Räven med ett blått öga.

Agent 006, som kuggats sex gånger i spionskolan, och hans chef Maximus Secretus finns ju däremot i ett Asterix-album tillägnat hans minne.

Har ingen döpt sin Western-RP till Averell Dalton?

Men det bästa med Lucky Luke är ju stadsskyltarna.

Jaja... En tyst minut för mästaren... eller nåt.

Komiska äventyrsserier 4-ever!
Oswald

"Go, my lord. Your Puck will stay,
the last hobgoblin of a dreary world."
R. Goodfellow
 
Top