När, hur och varför började du spela rollspel?

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Jag vet att jag är mycket läskig, men kul att du vågade fråga! :) Nej, ingen lillebror som heter Carl. Jag och min lillebror om heter Johan bodde i Enköping. Det finns åtminstone 2 obesläktade Schenström-släkter och jag vet inte om de du träffad tillhör min, eller någon annan. Om du är supernyfiken kan jag kolla i min fars släktkrönika. Två Daniel Schenström i rollspelssverige hade varit väldigt episkt.
Nej, alltså, jag vet ju inte om Calles bror hette Daniel. Jag har liksom fått för mig det, men det är antagligen ett falskt minne baserat på någon gång för många år sen när jag såg ditt namn här och ställde upp hypotesen.

Det jag vet om Calle och hans bror är att deras farsa både var till sjöss med militären (flottan?) och frånskild, och Calle bodde med sin mamma och hennes nya pojkvän. (Jag inser nu att "till sjöss" skulle kunna vara en omskrivning om de inte ville berätta nåt för oss barn, men vad vet jag.) Men gräv inte fram några släktkrönikor för min skull. Jag har inte ens nån kontakt med Calle längre och jag tror knappast han spelar rollspel nuförtiden.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
För några år sen skrev jag detta:

 
Top