Mutant: År Noll - vad händer?

Vår kampanj tog 15 sittningar innan metaplotten var över och vi avslutade. De flesta av mina spelare är inte intresserade av att grinda spelbonusar, inte minst för att deras SL ägnar reglerna så lite intresse, vilket gör bonusarna rätt oanvändbara.

15 sittningar var en normallång kampanj för oss. Vi brukar ha 30 sittningar totalt i två spel per år. Jag skulle gärna spelleda djurmutantkampajen också en dag.
De 15 sittningarna du nämner, var det med den hela kampanjboken, eller pratar vi fortfarande om startboxen?

Du har helt rätt i att introscenariot inte har en story, och jag skulle nästan gå ännu längre och säga att inte heller du ska hitta på en story. Storyn genererar sig själv under spel. Det är lite annat tänk än äventyr med röda trådar och färdig handling.. men jag rekommenderar verkligen att testa det!
Det är ett intressant upplägg, känns bara lite svårt att hantera som någon som ska spelleda helt utan tidigare erfarenhet av rollspel. Men det ska nog gå, jag ska kolla nån video med riktigt spel så jag får en bättre uppfattning.

De 15 sittningarna du nämner, var det med den hela kampanjboken, eller pratar vi fortfarande om startboxen?
Kampanjboken och ett urval av zonsektorer ur kompendierna. Vi ägnade inte så mycket tid åt att hexkräla annat än när sällskapet ville gå till ett visst ställe och var tvungna att hitta en väg dit.

Kampanjboken och ett urval av zonsektorer ur kompendierna. Vi ägnade inte så mycket tid åt att hexkräla annat än när sällskapet ville gå till ett visst ställe och var tvungna att hitta en väg dit.
Okej, det var ju intressant, hur driver man handlingen framåt hela tiden om man inte är ut i zonen och utforskar?

Det är en annan typ av spelsätt. Men det står en del i i principerna för spelet. Skapa rivaliserande bossar, fundera på hur hoten påverkar. De upptäckter som gjorts i zonen ändrar det på någonting hemma?

Back