Re: Nu blev jag riktigt rädd...
Ja det är verkligen hemska killar =) Fantastiskt att någon orkar anstränga sig så...
Musik på skumma språk är alltid bra. Också en fördel för att hindra dumma spelare från att lyssna på texter och tralla med. Rysk och annan balkansk musik kan vara rikigt piffig ibland, även om dragspel och balalajka inte är särskilt läskigt...
En bra tumregel för musikanvändande inom rollspel är att använda musik spelarna inte lyssnar på själva, då känner de inte igen låtarna och kan heller inte associera den till något annat under spelet. Vid ett mycket irriterande tillfälle (Nya Mutant) spelledde jag och hade jag satt på en syntskiva. Skivan var överlag rätt hård men det fanns en riktig blippblopplåt som två av spelarna tyckte var riktigt bra. När denna låt sedan kom på under spel, vid ett tillfälle där blippblopp inte alls passade, bytte jag kvickt låt varpå dessa spelare ropar "Nej, den låten är ju asbra". Kul att spelarna engagerar sig i spelet istället för att lyssna på musiken...
Av detta har jag lärt att jag inte tänker låna ut till eller låta spelare lyssna på skivor jag ämnart använda under spelet.
weatherman - en fin kille