Nekromanti Musik till CoC

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Ytterligare

Soundtracket till Susperia av The Goblins kan också vara värt att kolla upp. Det är en liten obskyr italiensk (tror jag) skräckfilm som är rätt mysig.

/staffan

szandor@szandor.com
Tel: 073-695 05 19
Fnuppa: 3 blobbar
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Re: Tipslänk & Napster

Aside from the fact that it is illegal (förlåt, jag tänker så.), så är det ju faktiskt ett av de mest användbara datorprogrammen någonsin för SL:are som använder musik.

1, du kan lyssna in dig på skivorna.
2, har du tex. MD eller CDbrännare kan du skapa en "favvomix" att använda under rollspelandet, utan att behöva byta skivor stup i ett.
3, du kan lyssna på skivor som det är extremt svårt att få tag på.
4, det är, naturligtvis, gratis (för dig själv).

//MiDNiGHT, som faktiskt rättfärdigar sitt Napsteranvändande med att han köper skivorna efter han lyssnat in sig på dem, i den mån han får tag på dem.

 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Re: Tipslänk & Napster

Eftersom de skivor jag vill ha sällan eller aldrig finns i handeln känns det inte som om man har så mycket val.
Då jag är audiofil brukar jag ändå köpa det jag verkligen gillar då mp3 i mitt tycke är undermålig kvalitet. Normalt är det bitrate 128 vilket förstör nyanserna och det låter klart sämre. På 192 börjar det bli överlevbart. 240 eller 320 kan jag leva med, men då finns inga mp3:or.
Sen kan man ju göra en lång utläggning om skivbranschens girighet och vad det faktiskt kostar att köpa en skiva... Men det orkar jag inte med en gång till.
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Re: Ytterligare

När man ändå är inne på det finns det många många sköna soundtracks i de skumma italienska skräckfilmerna. Har för mig Dellamorte Dellamore och Tenebrae har råsköna tracks.
 
Top