Konvent MunkCon 6

Anar jag en varulvslek? 👀
Yes. Vi Àr ett trevligt litet snÀllt gÀng som kör 1 i mÄnaden hÀr pÄ rollspel.nu
Jag blev precis utdrevad Ä hÀngd högt upp i ett trÀd utanför Tjuvstaden (som @Anthrox skrivit DoD modulen till)
Skaka tass med mig Sidd eller tex @StradhLestat eller @HÀgerstrand pÄ Muncon sÄ kan vi visa att vi inte Àr sÄ lÀskiga som vi lÄter nÀr vi jagar Varulvsbus.
HĂ€ng pĂ„ nĂ€sta mĂ„nad. 👍

Yes. Vi Àr ett trevligt litet snÀllt gÀng som kör 1 i mÄnaden hÀr pÄ rollspel.nu
Jag blev precis utdrevad Ä hÀngd högt upp i ett trÀd utanför Tjuvstaden (som @Anthrox skrivit DoD modulen till)
Skaka tass med mig Sidd eller tex @StradhLestat eller @HÀgerstrand pÄ Muncon sÄ kan vi visa att vi inte Àr sÄ lÀskiga som vi lÄter nÀr vi jagar Varulvsbus.
HĂ€ng pĂ„ nĂ€sta mĂ„nad. 👍
Och @Yenniz , @StradhLestat Àr den av arrangörerna pÄ Munckon som inte sitter lugn och metodisk o entren och prickar av deltagare nÀr de kommer och delar ut vÀrdekuponger och sÄ, det Àr @Dante .
Den som kaosar innanför entren och pekar led hela handen vart folk ska och sÄ, det Àr jag.
Sen hittar man oss bÄda i entren resten av dagen nÀr alla spel startat.

Du kan behöva hitta ett bord ocksÄ... vi har numera ett officiellt bord i baren ocksÄ
KÀnns som om barbordet skulle kunna funka bra med typ Gudasaga eller nÄgot liknande kortare storyspel (eller nÄgot snabbt brÀdspel), sÄ att bÄde drop-innare/testa-pÄare/efterslÀntrare etc, ljudnivÄ nÀr det Àr spelbyte och ölpÄfyllning, kan hanteras. Just my 2 kopparmynt.

Last edited:
KÀnns som om barbordet skulle kunna funka bra med typ Gudasaga eller nÄgot liknande kortare storyspel (eller nÄgot snabbt brÀdspel), sÄ att bÄde drop-innare/testa-pÄare/efterslÀntrare etc, ljudnivÄ nÀr det Àr spelbyte och ölpÄfyllning, kan hanteras. Just my 2 kopparmynt.
bar + Àventyrskryt lÄter som Gudasaga made for it :)

Putsar pÄ de sista detaljerna till mitt scenario. Kan ju vara bra att ha ett nÄgorlunda slut ocksÄ :D
DjÀvla soppa man satte sig i, kommer bli galet men det Àr tanken....
VĂ€lkommen till STRÅLA

Statens TillsynsrĂ„d för Reaktiva ÅtgĂ€rder vid Lokala Anomalier..
Kanske stöter dom pĂ„ klĂ„parna frĂ„n Sektion 8 uppe i Kiruna đŸ€Ł

Attachments

• 20260418_134615.png
    20260418_134615.png
    164.2 KB · Views: 5
Det ÄR en vĂ€ldigt bra spridning pĂ„ arrangemangen - tog mig friheten att lĂ„ta en AI strukturera utifrĂ„n genrer:

Science fictionskrÀck
  • Panic at the Compound (Expendable Assets) – Undersök en tyst forskningsbas pĂ„ en asteroid. RegellĂ€tt, uppdragsbaserat spel.
  • Routine Maintenance (Mothership) – Inspektera ett skepp dĂ€r nĂ„got gĂ„tt fel.
  • Mandelbrot Set (Motherland) – Alternativa verkligheter och kosmisk skrĂ€ck i svensk miljö.
  • Graveyard Orbit – Skrotsamling i rymden visar sig vara nĂ„got mer.

Postapokalyps & nutidsskrÀck
  • Hela jvla Ga(m)lna stan! – Fly genom ett sönderfallande Stockholm (zombier)
  • Gotlandsincidenten – MilitĂ€r utredning i alternativt 90-tal. Dekaeder.
  • NĂ€r-TV – Creepypasta-mysterium i smĂ„stad.
  • Connor’s Corn Maze (Bug Busters) – SkrĂ€ckkomedi kring en mystisk staty i ett majsfĂ€lt.
Fantasy & sword & sorcery
  • Krugal Svylses Förbannelse – Klassisk Sinkadungeon.
  • Kitchen of the Gluttonous God – Skattjakt under tidspress.
  • Song of the Mad Wizard – Kaotisk OSR.
  • Bargains & Bloodshed – Snabbt, brutalt Conan-inspirerat spel.
  • Agon – Grekiska hjĂ€ltar pĂ„ resa.
  • Lorn Song of the Bachelor – Sydostasiatisk mytisk fantasy.
  • Mörk Borg - troubling events at a Cistercian monastery.
  • Milon's End - WWN, fantasy dungeoncraw
  • ...och de ska fĂ„ lida - Potency, fantasy
  • Hacksaw Dell (Root RPG) – Politisk konflikt i skogsrike.
Övrigt & unika koncept
  • DödsĂ€ngelns Testamente – SuperhjĂ€ltar i kalla kriget.
  • Project Nocturne (CY_BORG) – Cyberpunkuppdrag utanför komfortzonen.
  • Longwinter – Överlevnad i kall alpby.
  • Bastions underligheter - Into the Odd, industriell kosmosskrĂ€ck

Back