Varulv [MU4] - Runda 5

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vilken tillfällighet att BioBulvens konto spökade i R1.
Det ger oss ju inte nån indikation på vem vår utröstade ulv INTE ville ligga på SAMMA drev med.

@Recca och @Octagonal

Hur kunde det bli så?
Det du fiskar efter tyder ju på en mästerplan. Har inte spelat med BioBonker så vet inte hur tankarna där går men har fortfarande svårt att tro att denna hade skickat iväg mig som helt ny på varulvsspel ut på solouppdrag mot 10 motståndare med år av erfarenhet. Hade varit coolt som fan så gillar tanken men hade aldrig för mitt liv vågat eller pallat trycket 😅

Är det fallet lutar det snarare åt någon av veteranerna där jag håller KK som troligast. I det scenariot hade det ju även varit fullt rimligt för ulven att rösta på sin ulv-kompanjon.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Det är sent nu men jag är klarvaken, skit också! Men iaf, jag satt och grävde i första rundan. KK's röst på Biobunker är ju typ tidigt på dan och sen så går han och lägger sig med handen på snooze-knappen och dyker aldrig upp igen. Att tidigt gå på sin ulvkumpan lämnar ju rätt mycket utrymme för ulvkumpanen att spela upp sig och om hen inte lyckas göra det och ryker så är det ju väldigt grönande för ulven. Hans första röst må ha varit tongivande men sen är det som att BioBunker lägger sig platt liksom.

Dock är ju Octagonal's envetna Stövel-röst inte mycket bättre. Motiverar sedan dag ett sin röst på honom med lågflygande.

Recca skriver och gräver mycket men det blir även snabbt och fel.
Din sista post i R4 säger du att jag nog röstade på dig för att du fokuserade mig vilket är direkt felaktigt. Alla som går bak och tittar kan se att jag röstade på dig för att du sedan skulle gå igång och lägga din röst på mig.
Nu säger du att på vissa listor har jag varit grön och aldrig Octa. Känns ju helt tagit ur luften och utan kontext. Du vet nog inte ens själv om det stämmer så är ett konstigt kort att dra. Ringar varningsklockor hos mig. Vi har fortfarande kontakt med spöktråden genom Sidd så vi kan ju alltid kolla läget där.
Att jag gick igång i R4 stämmer helt enkelt inte heller. Att jag röstade på dig stämmer och väldigt lite skrevs generellt vilket möjligtvis gjorde det jag skrev mer framträdande.
Jag upplevde att mycket av det du skrivit tidigare har varit fram och tillbaks, velat mellan att vilja gröna och röda, svajjigt liksom. Mot slutet av R4 kom du igång lite när jag var på dig rejält. Jag fick svar på tal och det kändes ändå rätt bra liksom. Byboigt. Grävde tillbaks. Analyserade mina anklagelser. Du gör det nu också och jag känner att JAG svajjar lite i min övertygelse. Eller ja, jag har väl inte varit övertygad helt och hållet. Känns som att det jag hittade innan har förvandlats till halmstrån. Jag vågar inte riktigt lita på mitt eget omdöme. Jag vågar inte lita på någon av er förutom Sidd nu och det är inte bra. KK är läskig, Sidd påpekar saker om Martin3 och ärligt talat, jag har velat gröna honom mer än vad jag borde. Martin3's lågmälda stil har spelat honom lite i händerna egentligen. När jag läser R1 så skriver han inte mycket men det är ganska vettiga saker han skriver.

Jag måste ju gå på magkänsla liksom. Jag känner att om jag inte ligger kvar med min röst på Octagonal just nu så kommer jag va så jävla sur på mig själv om det visar sig att han är ulven ändå.

Jag grävde som sagt litegrann i R1:
Tror nästan vi får vänta till R2 för att undvika kaoset. Finns ju inget konkret att gå på än så länge medans vi i R2 har saker att analysera i högre utsträckning. Jag är ju som sagt ny här på forumet. Förstår idén att ulvarna trivs i kaos och kan lågflyga alternativt bidra till läget men vad är poängen att bygga två case på ingenting bara för att ha ordning 1 R1. Ska vi lotta två personer och köra omröstning eller vad tycker du Rasmus?

Sen undrar jag om Stövelkatten vill motivera hur mina inlägg är substanslösa och oklara? (Citera gärna) Försöker va så ärlig och tydlig som möjligt med raka motfrågor för att hålla tråden.

Röst: @Stövelkatten
Jag tänkte anklaga octagonal för att hans röst på stövelkatten samt det här inlägget känns lite som ett försvar av biobunker men det är också samtidigt rätt så tidigt i drevandet. T.ex. är det bara 2 röster på biobunker när Octagonal skriver det här. Visst, han kan kanske ana att Biobunkern ligger lite illa till men i det skedet kan liksom allt hända ännu.
Känns inte helt rätt att rösta på Stövelkatten med firande och allt men jag håller kvar. Har låg flugit och inte riktigt velat/hunnit svara på frågor. Verkade även ganska fine med att åka vilket tyder på att denna inte sitter på någon powerroll. Hade någon varit på väg ut som till exempel väktare borde det ha outats till byn. Med det sagt kommer stöveln inte heller va mästerulven då jag förutsätter att det hade kämpats på hela vägen in i kaklet om så va fallet.

Väntar likt flera andra på att på fjodor och biobonker ska ge sig in i matchen på allvar!
Efter det här inlägget ändrar han inte sin röst, bara förstärker anledningen till ursprungsrösten trots att nu drevet har börjat tydliggöras och mer handla om just Stövelkatten och Biobunker.

Liten röstanalys i slutet av R1:
  1. Av de 4 som låg på Recca-drevet var 1 Ulv: Nån av Basse, Octagonal, Impetigo, Empi.
  2. När det närmar sig deadline så försöker missnöjda ulvar röra om i grytan (Martin, Impetigo…)och nån av dem gör ett byte om det är jämt (Yem).
Sen såg jag den här teorin som Sidd skrev och jag tänkte: Well, nu är alla utom 1 döda... Octagonal. Ska vi testa om en ulv skickade en röst på mig för att jag var inaktiv och sedan skickade en på stöveln för att han var inaktiv? Att rösta på en inaktiv spelare kan man ju alltid motivera i efterhand med att den var inaktiv, ingen förlust där liksom. Det är väldigt enkelt att ligga där med sin röst och att motivera att man ligger kvar där.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Att rösta på inaktiva i R1 handlar ju om att få personen i fråga att vakna till liv. Du kom igång och började skriva och vi alla rörde oss vidare. Kan ju som sista person kvar i spel av de som röstade på dig tidigt i R1 konstatera att Sidds teori inte stämde då alla där var och fortsatt är gröna.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vi känns tyvärr ganska vilse just nu. Gällande väktaren kan vi nästa runda kan vara i ett läge där två personer claimar väktare ifall den är kvar i spel med bara en runda kvar att rösta. Kan ju även vara så att väktaren är i spöktråden.

Hur ser ni på den frågan? Tycker ni att väktaren borde outa för att få ut en pusselbit till eller är det bäst att inte ge ulven någon info?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sidd said:
Katten hjälpte ju ulvarna hela spelet tills denna runda.
Kolla posterna.
Hur kan din magkänsla se grönt där?
Stövelkatten var helt bedrövlig bybo från start till mål. Jag har läst posterna. Det jag menar med att min magkänsla var att han var bybo är ju baserad på hur han spelat. En inte så engagerad bybo som hade en massa andra saker och tänka på än just det här varulvsspelet. Det är förståligt och det är okay att inte delta till 100%. Det är okay att vara rätt kass. Det har varit bra för ulvarna att det funnits en Stövelkatt som legat i fokus för lågflygeri spelet igenom. Ingenstans i min mage har det känts som att han varit en dålig ulv för mig. Så menar jag.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Klklk
Det du fiskar efter tyder ju på en mästerplan. Har inte spelat med BioBonker så vet inte hur tankarna där går men har fortfarande svårt att tro att denna hade skickat iväg mig som helt ny på varulvsspel ut på solouppdrag mot 10 motståndare med år av erfarenhet. Hade varit coolt som fan så gillar tanken men hade aldrig för mitt liv vågat eller pallat trycket 😅

Är det fallet lutar det snarare åt någon av veteranerna där jag håller KK som troligast. I det scenariot hade det ju även varit fullt rimligt för ulven att rösta på sin ulv-kompanjon.
Det jag fiskade efter var ju tvärtom.

”Masterplanen” jag tänker på är att sista ulven röstar på ulvkompis BioB i R1.
Och stannar kvar där även fast de kan rädda BioBulv och dessa skulle då vara nån av KK och Martin.

Min post handlade om att du Octagonal och Recca låg och röstade nån annanstans vilket även BioB skulle gjort OM denne varit med i matchen och röstat.
BioBunkers post hade hjälpt oss iom att ulvar sällan vill ligga på samma drev.
Ergo: hade BioB röstat hade denne legat på det drev som ulvkompisen INTE röstade på.

Kan alla gå tillbaka och kolla om vi kan reda ut VARFÖR BioB inte röstade i R1.
Var det MENINGEN så kanske det är för att inte lämna sånna här spår efter sig.

KonspirationsSidd sätter på kaffe nu ☕
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Klklk

Det jag fiskade efter var ju tvärtom.

”Masterplanen” jag tänker på är att sista ulven röstar på ulvkompis BioB i R1.
Och stannar kvar där även fast de kan rädda BioBulv och dessa skulle då vara nån av KK och Martin.

Min post handlade om att du Octagonal och Recca låg och röstade nån annanstans vilket även BioB skulle gjort OM denne varit med i matchen och röstat.
BioBunkers post hade hjälpt oss iom att ulvar sällan vill ligga på samma drev.
Ergo: hade BioB röstat hade denne legat på det drev som ulvkompisen INTE röstade på.

Kan alla gå tillbaka och kolla om vi kan reda ut VARFÖR BioB inte röstade i R1.
Var det MENINGEN så kanske det är för att inte lämna sånna här spår efter sig.

KonspirationsSidd sätter på kaffe nu ☕
Jag tror ulvarna hade ett helvete i R1.
Biobonkers tappade bort sig totalt och fick lov att byta konto. Sen mot slutet hade de troligen rätt dålig kommunikation och det slirades fel åt alla håll. Byn har en massa flyt att nacka en ulv i R1 och kan tacka Yem/Vimes för det. Det hade ju sett helt annorlunda ut om vi nackat Katten som grön i R1. Jag tror inte att Biouffe haft heat på sig i R2. Det hade nog fortfarande handlat om att nacka Yem för sista rösten på Katten mot slutet och diverse dribblande med rösterna.

Biouffe var inte aktiv i slutet på R1. Då hade han ju räddat sig själv och nackat Katten. Vi vet ju att han är ulv och det är ingen smart plan att självdö. Ulv nummer 2 är nog rätt ledsen över att det fuckade upp sig totalt i R1.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag tror ulvarna hade ett helvete i R1.
Biobonkers tappade bort sig totalt och fick lov att byta konto. Sen mot slutet hade de troligen rätt dålig kommunikation och det slirades fel åt alla håll. Byn har en massa flyt att nacka en ulv i R1 och kan tacka Yem/Vimes för det. Det hade ju sett helt annorlunda ut om vi nackat Katten som grön i R1. Jag tror inte att Biouffe haft heat på sig i R2. Det hade nog fortfarande handlat om att nacka Yem för sista rösten på Katten mot slutet och diverse dribblande med rösterna.

Biouffe var inte aktiv i slutet på R1. Då hade han ju räddat sig själv och nackat Katten. Vi vet ju att han är ulv och det är ingen smart plan att självdö. Ulv nummer 2 är nog rätt ledsen över att det fuckade upp sig totalt i R1.
Ja det verkar varit en usel start för team Ulv.
MEN
skulle alltså Biouffe först drabbats av kontostrul (förstås sant eftersom Vimes inte påpekat nåt om det konstiga med 2 olika konton)
OCH sen vidare varit så slö att ”missa” att rösta.

Det var liksom det jag tyckte var så dubbelusel R1 för ulvarna.

Kommentarer?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ja, något hände ju med Bio, även om han hade kontostrul så var han ju inne vid 15 och postade så då borde ju allt ha funkat. Är han en sån som bara postar från jobbet? I hela runda 1 så sker bara postning från honom på ”kontorstid”. Det skulle ju förklara varför han inte gick in och räddade sig själv men jag är osäker på om det är sant. Dags att gräva lite…
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Fan, på telefonen kan jag inte se tidsstämplar på gamla inlägg bara datumen och jag har inte möjlighet att sätta mig framför en dator just nu och kolla. Bio var med i tjuv och polis men jag ser som sagt inte tiden han postade.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ja, något hände ju med Bio, även om han hade kontostrul så var han ju inne vid 15 och postade så då borde ju allt ha funkat. Är han en sån som bara postar från jobbet? I hela runda 1 så sker bara postning från honom på ”kontorstid”. Det skulle ju förklara varför han inte gick in och räddade sig själv men jag är osäker på om det är sant. Dags att gräva lite…
Långsökt Martin : att en spelare som desutom är ulv bara spelar spelet på kontorstid.

Vore ju väldigt svårt att delta aktivt när tex deadline i spelet typ alltid är vid 21-22 och spelen alltid är över helger.

Märkligt svag ide.

Det behöver steppas upp rejält nu @Martin3 !

Möjligtvis men nu snackar vi många tillfällighetssteg i konspirationstrappan😂
så fixar BioUffe sitt nya konto på jobbdatorn och sen när denne kommer hemmåt så har strulnissen ej få tått med sig nya lösenordet hem och vågar nu inte skapa ännu ett nytt konto för att komma i kontakt med R1 och ulvkompis 🤪 vore ju episkt slarvigt och vore jag Ulv2 skulle jag rösta ut polarn bara därför att!
Kul ide men kom igen - nope.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Långsökt Martin : att en spelare som desutom är ulv bara spelar spelet på kontorstid
Nu väljer han ju inte att vara ulv, möjligtvis att någon annan valde honom men det här var den enda anledningen jag kan se varför någon helt plötsligt slutar spela. Ser du något mer? Att spela två ulvar och offra en runda 1 är ju hål i huvet.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Fan, på telefonen kan jag inte se tidsstämplar på gamla inlägg bara datumen och jag har inte möjlighet att sätta mig framför en dator just nu och kolla. Bio var med i tjuv och polis men jag ser som sagt inte tiden han postade.
BioB, Basse och jag snattade godis från småungar och stal juveler tillsammans och hade skitkul.
Vi hade en egen PM-tråd (genialt upplägg av @Genesis med valfria PM-trådar).
BioB var med ända in i kaklet till deadline varje gång och jag busade även där med att jag var mullvad som drog mina kompanjoner vid näsan och då reagerade BioB vid deadline.

Detta var i Juni så det kanske var semestertider för BioB men…
…fakta är att BioB inte deltog i R1 detta spel efter ca 15.

- Var det slöhet?
- Var det kontostrul igen?
- Var det avsiktligt?

Asså MU4 kommer jag nog komma ihåg som BioBuffes kontostruls-match😂
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Sidd vad säger folket på andra sidan? Vi har tappat fart och jag tror vi skulle behöva deras perspektiv mer!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Röst: @Recca

Snajpar in en snabb röst.
Måste nog gräva lite i ditt spelande för just nu känns det som att du är den som är farligast att ha kvar i spel om du är ulv. Hade jag varit ulv och du bybo hade jag nacka dig inte Impetigo.

Kan tänka mig ett race mellan Octagonal och Recca.

Tack Impetigo och Katten.

@Sidd du är kvar. Är du på? Du är väl fortfarande den ända som är grön.
Recca dyker upp rätt samlad kan jag tycka.
Ville mest få in en tidig röst utifall det blir tight mot slutet.

Recca valde att inte rösta så jag tänker mig att om jag är snabb nog så kan jag lägga in en ny första röst på

Röst: @Octagonal

Då har vi säkrat upp den rösten i byn istället. Om det skall bli ett race mellan Recca och Octagonal så måste ju båda in i spel och jag tycker ändå att Recca dyker upp snabbt och är som sagt var samlad och går inte ut aggro och bara kör.
Har haft en bra magkänsla av Recca också ända sedan hon någon gång i R1 skrev att hon blivit påmind av Vimes att spelet är igång. Det är jag rätt säker på att det är en sanning och om det är en sanning så är inte Recca ulv. Jag tror inte Recca som ulv glömt bort spelstart och dyker upp sent som fan i R1.
KK menar att Recca spelar så väldans bra. Kommer den fina vänskapen gälla även nästa runda när ni har skickat ut mig och ni ställs mot varandra är ju frågan. Recca går på Konrads smörande som känns lite överdrivet och kommer från ingenstans. Nu slänger KK fram att Recca faktiskt alltid har varit grön i hans bok...
Alternativet om inte KK är ulven är att han felbedömt Recca totalt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
R2 röstar KK på mig Sidd:
- med ok motivering att han tycker jag är skum med intetsägande poster osv.
- senare så Outar jag att jag är Mediumet.
- @fjodorsenuba bekräftar att denna roll finns.
- ingen motclaimar rollen.
- jag bevisar min trovärdighet genom att svara på KKs frågor om @Basenanji styrkelyftarhistorik
- jag gissar att ALLA tycker det är trovärdigt att Sidd är grön
- KK släpper dock inte riktigt detta och tar ibland upp det
- KK byter INTE röst och röstar alltså på den bekräftat gröna Sidd i R2

Varför då?

Slarv…ELLER skönt att ligga kvar å skvalpa på en spelare som inte kommer bli utröstad
och därmed inte dra skit på sig för att ha röstat ut en bybo?

Är det här nåt att gå igång på gott folk?

Röst: @Konrad Konvalj
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
R2 röstar KK på mig Sidd:
- med ok motivering att han tycker jag är skum med intetsägande poster osv.
- senare så Outar jag att jag är Mediumet.
- @fjodorsenuba bekräftar att denna roll finns.
- ingen motclaimar rollen.
- jag bevisar min trovärdighet genom att svara på KKs frågor om @Basenanji styrkelyftarhistorik
- jag gissar att ALLA tycker det är trovärdigt att Sidd är grön
- KK släpper dock inte riktigt detta och tar ibland upp det
- KK byter INTE röst och röstar alltså på den bekräftat gröna Sidd i R2

Varför då?

Slarv…ELLER skönt att ligga kvar å skvalpa på en spelare som inte kommer bli utröstad
och därmed inte dra skit på sig för att ha röstat ut en bybo?

Är det här nåt att gå igång på gott folk?

Röst: @Konrad Konvalj
R2 var väl ganska chill tänker jag. Yem var på väg mot galgen och jag tror inte min röst gjort någon skillnad. Varken slarv eller taktik. Slöhet garanterat och sedan var det ju som sagt var ingen fara för dig Sidd. Rätt stupid att som ulv ligga kvar och skvalpa på en grön spelare också för den delen. Jag har dock hängt Empis och han var bybo.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fan fan fan. Jag tyckte Stövelkatten var riktigt uppenbart en ulv som gett upp. Hans fylleröstning kändes ordentligt oärlig där han sluddrar i två inlägg och sen skriver en klockren röst som inlägg tre.

Just nu står jag mot två, enligt många, legender och en som är hyfsat ny. För mig är Octagonal fortsatt rödast men jag börjar bli mer och mer övertygad att någon av legenderna drar mig vid näsan. För mig är Recca fortsatt grön, inläggen är engagerade och långa. Det kommer mycket och snabbt. Som jag nämnde tidigare så upplever jag de gånger jag spelat ulv att det är väldigt svårt att spela så snabbt och med känslor om man ska läsa igenom allt flera gånger för att man inte ska göra misstag.
Min känsla är att även Konrad gör liknande saker, att han skriver på känsla och nu blir det många känslor samtidigt men jag får känslan av att dessa känslor är mer fabricerade. Kanske är det hans lite mer slentriana stil som gör det men för mig gör det att Recca fortfarande är grönare.

Octagonal är fortsatt röd-ish. Hans mer taktiska lynne gör för mig att det känns som ett mer uträknat spel.

Röst: @Octagonal
Håller nästan helt med i din analys angående både Recca och KK. Tycker inte alls det är lika grönt hos Recca som du menar men håller på det stora hela med i din analys.

Stämmer även att jag spelar uträknat och förstår att det känns ulvigt men det är också så jag har spelat. Litar inte på mina känslor till skillnad från veteran gänget och vill inte höfta för mycket och fullständigt missa mål.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ja det verkar varit en usel start för team Ulv.
MEN
skulle alltså Biouffe först drabbats av kontostrul (förstås sant eftersom Vimes inte påpekat nåt om det konstiga med 2 olika konton)
OCH sen vidare varit så slö att ”missa” att rösta.

Det var liksom det jag tyckte var så dubbelusel R1 för ulvarna.

Kommentarer?
Att inte Biouffe är inne och räddar sig själv mot slutet talar ju för att det är nått dubbelstrul. Mest logiska är ju att nått kom emellan och det sket sig.

Kolla bara på vår MB som somnar och missat att använda sina episka dubbla röster. RasmusL fummlar totalt att använda sin förmåga.

Vi är ju människor som spelar. Alla har en gameplan. Jag hade en sådan som innefattar att gå på magkänsla och hoppas på rätt för tiden att gräva och leta scumtells och bygga case av olika slag har och kommer jag inte riktigt ha tid med.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tror vi att MästeSvinet valt sin ulvakompis?

Tillval: Valda kumpaner (2p) – Istället för att spelarna slumpas väljer du vilka dina medspelare i ulvlaget är. Om du råkar välja Mäster Bybo här kommer du få en slumpad spelare till ulvlaget istället.
 
Top