Varulv [MU4] - Runda 5

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Ovanför deras huvuden gick ljungeldar från moln till moln, och byns kreatur gömde sig från åskans dån.

”Stövelkatten, vi säjer alla vi att du ä den onde. Å vi dömer di te dön. Sådeså.”

”Näej, ja ä int ulv. Ja va ba på lyset! Int ja, int Empiricus å int Yem. Ni ä fel ute ni alla hopa. Igen!”

Byborna tystnade för en stund. De hade ju haft fel förr.

”Slå ihjäl’n!” ropte så någon.

”Slå ihjäl’n tess’n ä dö!”

Och så blev det.


---

Stövelkatten röstas ut. Han var bybo.

Impetigo nattmördas.


---

Denna runda slutar på söndag 22:00!

---

Deltagare

Basenanji
BiounkerVII/BioBonker
Empiricus
Fjodorsenuba – Mäster Bybo
Impetigo

Konrad Konvalj
Martin3
Octogonal
RasmusL
Recca
Sidd
Stövelkatten
Yem_86
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röst: @Recca

Snajpar in en snabb röst.
Måste nog gräva lite i ditt spelande för just nu känns det som att du är den som är farligast att ha kvar i spel om du är ulv. Hade jag varit ulv och du bybo hade jag nacka dig inte Impetigo.

Kan tänka mig ett race mellan Octagonal och Recca.

Tack Impetigo och Katten.

@Sidd du är kvar. Är du på? Du är väl fortfarande den ända som är grön.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tackar @Stövelkatten och @Impetigo för spel i denna tråd.

Välkomna till den andra sidan: hjälp till nu å rätta till denna oförrätten nu nu råkat ut för😍
Vi behöver er vidare i spel för att styra upp det här 👍
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Röst: @Recca

Snajpar in en snabb röst.
Måste nog gräva lite i ditt spelande för just nu känns det som att du är den som är farligast att ha kvar i spel om du är ulv. Hade jag varit ulv och du bybo hade jag nacka dig inte Impetigo.

Kan tänka mig ett race mellan Octagonal och Recca.

Tack Impetigo och Katten.

@Sidd du är kvar. Är du på? Du är väl fortfarande den ända som är grön.
Jag ser gärna ett race mellan mig och Octagonal. Om jag var Octagonal hade jag ju inte nattdödat Recca och om jag vore ulven kan jag ju inte nattdöda Octagonal så det är rätt bra fokus på byns drev i min åsikt. Sen är jag ju bara lite nyfiken på KK. Men vi har ju en runda till efter denna att nysta i. Martin3 och Sidd är nog grönast men Martin3 får gärna lägga lite kol på den här rundan.

Angående Impetigo: Som jag ser det så måste ulven välja sitt nattmord i hopp om att ta ut väktaren och då är det mest självklara, tänker jag, att välja mellan Impetigo och Martin3.

Om KK är ulven så, hmm, välja Recca är nog rätt tveksamt från mitt perspektiv. Visst har jag sagt att KK KAN VARA ulven men jag har ju tagit rygg på KK rätt mycket. För mig var det väldigt grönande att han låg först i drevet på biobunker och la fram häftiga anklagelser så tidigt. Det kan ju som sagt ha varit en genialisk ulv-strategi men för det mesta väljer jag nog occhams razor och hellre friar än fäller på sådana grunder. Sedan har ju KK legat och snurrat rätt vilt kring RasmusL och Sidd och det kan man tolka på två sätt, att han är en nojjig bybo eller en ulv som spelar över. Jag säger spelar över för att jag lite smått rynkade på ögonbrynet när jag läste det. Det krävdes ju inga jättestora tanke-hopp för att klarlägga att Rasmus och Sidd måste vara gröna. Impetigo la upp det senare och KK fick en out där och kunde släppa sin nojja. Men alltså, skulle KK verkligen snöa in sig på ett sånt uppenbart falskt led av resonemang? Hur mycket vin drack han egentligen på den där vinprovningen? :p

Det är svårt för mig, dock, att motivera en röst på KK. Han sniffade rätt på första ulven men har sedan dess legat fel på alla utröstningar men man kan tolka hans inlägg med både rödande och grönande ögon.

Octagonal: Även om mitt drev mot Octa inte gick igenom var jag rätt nöjd med att få ut Stövlis. Nu behöver byn inte fundera på om Stövlis var ulven som liksom slarvade bort spelet totalt. Nu börjar ju spelet på allvar liksom. Inget mer jidder. :)
Jag tycker att Octa ryckte upp sig lite på slutet när han anklagade mig men sedan tycker jag att hans röst som flyttas från mig till Stöveln känns mer som en helgardering än som en bybos fokus på att rösta ut den skyldige. Han har dock legat och röstat på stövlis i princip alla rundor, men det har vi nog andra också gjort till viss del. Det har liksom stått och vägt mellan att rösta ut den inaktive och att rösta ut den vi egentligen tror är ulven. Jag tycker dock inte att han i slutet där riktigt motiverar sitt byte, som sagt, utan det blir mer som att han försöker rädda sin egen päls. Sen har jag ju draggat en del på Octa och han har ju legat halvröd genom hela spelets gång, liksom jag dock. På vissa listor har jag varit grön'ish men jag tror inte att octa varit grön i någons lista nånsin. Sen har jag också upplevt att Octa har rätt svaga misstankar mot samtliga och spelar ganska försiktigt eller rentav stelt. Det enda tillfället jag upplever det som att han gått från den mallen är när han på slutet av R4 lägger riktigt fokus på sin främsta anklagerska, dvs jag själv. Beror det på att jag funnit en spricka i hans murar eller har han tröttnat på att jag hugger efter honom?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nu blir jag jävligt nervös här. Om KK är superulven i fårakläder så vill han ju ha ett drev mellan mig och Octa så att den som överlever röstas ut i nästkommande runda. Det är ju ett fett upplägg för KK isåfall. Jag kan inte tänka mig att KK vill snajpa någon annan än Impetigo eller Martin3, så jag hyser rätt stark misstro mot det inlägget som KK gör nu där han säger att han skulle ha nattdödat mig eftersom jag är största hotet. Shit alltså, nu får jag nästan känslan att du säger det bara för att smyga in en liten komplimang till mig. Du skulle ju aldrig nattdöda mig när de 2 största rödingarna ligger på mig och Octa, du vill ju se ett drev mellan oss två i näst sista rundan så att den som överlever blir utröstad i rundan efter! Nu är du jävligt lurig KK. Hur motiverar du att du skulle välja att nattdöda mig egentligen??

Röst: @Konrad Konvalj
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca dyker upp rätt samlad kan jag tycka.
Ville mest få in en tidig röst utifall det blir tight mot slutet.

Recca valde att inte rösta så jag tänker mig att om jag är snabb nog så kan jag lägga in en ny första röst på

Röst: @Octagonal

Då har vi säkrat upp den rösten i byn istället. Om det skall bli ett race mellan Recca och Octagonal så måste ju båda in i spel och jag tycker ändå att Recca dyker upp snabbt och är som sagt var samlad och går inte ut aggro och bara kör.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
@Konrad Konvalj

Nu så här ett par rundor senare: Varför röstade du på BioBunker?
Du har ju tagit åt dig äran att du sniffade upp en ulv redan första rundan.
Vad var det du reagerade på?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca dyker upp rätt samlad kan jag tycka.
Ville mest få in en tidig röst utifall det blir tight mot slutet.

Recca valde att inte rösta så jag tänker mig att om jag är snabb nog så kan jag lägga in en ny första röst på

Röst: @Octagonal

Då har vi säkrat upp den rösten i byn istället. Om det skall bli ett race mellan Recca och Octagonal så måste ju båda in i spel och jag tycker ändå att Recca dyker upp snabbt och är som sagt var samlad och går inte ut aggro och bara kör.
Hmm.... Jag är riktigt nervös just nu... Vill att KK svarar på min fråga. Hur motiverar du att du skulle ha dödat mig som ulv? Det är nästan en slentrian-grej att säga. Inte genomtänkt ju.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nu blir jag jävligt nervös här. Om KK är superulven i fårakläder så vill han ju ha ett drev mellan mig och Octa så att den som överlever röstas ut i nästkommande runda. Det är ju ett fett upplägg för KK isåfall. Jag kan inte tänka mig att KK vill snajpa någon annan än Impetigo eller Martin3, så jag hyser rätt stark misstro mot det inlägget som KK gör nu där han säger att han skulle ha nattdödat mig eftersom jag är största hotet. Shit alltså, nu får jag nästan känslan att du säger det bara för att smyga in en liten komplimang till mig. Du skulle ju aldrig nattdöda mig när de 2 största rödingarna ligger på mig och Octa, du vill ju se ett drev mellan oss två i näst sista rundan så att den som överlever blir utröstad i rundan efter! Nu är du jävligt lurig KK. Hur motiverar du att du skulle välja att nattdöda mig egentligen??

Röst: @Konrad Konvalj
Lite mindre samlad nu och röstar hårt på farbror Konrad 😆

Om jag varit ulv hade jag fruktat dig som bybo mer än Impetigo och nackat dig. Du är grym på att hitta saker och kan kämpa för det i text till förbannelse. KK som ulv vill inte ha Recca gläfsande och huggande med stora köttyxan efter sig.

Impetigo har jag för dålig koll på från detta spel och tidigare spel. Snubben är stabil och har varit vass i det här spelet men jag hade inte fått stora skälvan att ha honom kvar i spel om jag nu var ulv. Av spelarna kvar är du den bybo som kan gräva och skaka fram brunhet hos andra skarpast och således ett farligt vapen mot den sista ulven.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lite mindre samlad nu och röstar hårt på farbror Konrad 😆

Om jag varit ulv hade jag fruktat dig som bybo mer än Impetigo och nackat dig. Du är grym på att hitta saker och kan kämpa för det i text till förbannelse. KK som ulv vill inte ha Recca gläfsande och huggande med stora köttyxan efter sig.

Impetigo har jag för dålig koll på från detta spel och tidigare spel. Snubben är stabil och har varit vass i det här spelet men jag hade inte fått stora skälvan att ha honom kvar i spel om jag nu var ulv. Av spelarna kvar är du den bybo som kan gräva och skaka fram brunhet hos andra skarpast och således ett farligt vapen mot den sista ulven.
MRrrrrgrrr.. Spelar på min fåfänga... Om inte Octa är ulven och vi fimpar honom i denna, så ligger du risigt till. Jävligt risigt till. Döda mig nästa, isåfall, jag vill inte va i den slutstriden! Det här är för djävulskt för mig alltså... Timeout! TIMEOUT! Jag tänker leta upp allt jag kan på dig innan denna runda tar slut, KK, och sen kommer jag rösta på min main suspect, dvs Octagonal och om Sidd är död i slutet eller om det är Sidd, du och Martin3, så kommer mitt testamente visa var jag står. Hör du det!?

Röst: @Octagonal
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
@Martin3

I R1 när KK dragit igång ett startdrev mot ulven BioBunker så röstar du på KK.
Försöker du där å då avvärja att BioBunker åker ut.
Eftersom ingen hänger på med röster på KK kliver du vidare med röst annorstädes.
Men hur tänkte du?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
@Konrad Konvalj

Nu så här ett par rundor senare: Varför röstade du på BioBunker?
Du har ju tagit åt dig äran att du sniffade upp en ulv redan första rundan.
Vad var det du reagerade på?
Det innefattade ju dig som ulv också. Och hur gärna jag än vill så kan jag fortfarande inte släppa att du skulle kunna vara en superulv fortfarande som på nått vis blåst röven av alla.

Jag gick på magkänsla och tyckte att det fanns något där och det visade sig att det var rätt. Att jag solat mig i det hela spelet är ju så klart något spelat men jag bygger ju gärna på min legendstatus.

Har från start inte haft så mycket tid övers för varulvsspelande och gick in med inställningen att försöka vara sund och lyssna på magkänslor.

Har haft en magkänsla av att Katten har varit grön hela tiden men det känns ändå bra att vi nacka honom för annars hade vi behövt göra det senare ändå för att vara säker och det köpte oss en till runda nu med fler aktiva spelare.

Har haft en bra magkänsla av Recca också ända sedan hon någon gång i R1 skrev att hon blivit påmind av Vimes att spelet är igång. Det är jag rätt säker på att det är en sanning och om det är en sanning så är inte Recca ulv. Jag tror inte Recca som ulv glömt bort spelstart och dyker upp sent som fan i R1.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Det innefattade ju dig som ulv också. Och hur gärna jag än vill så kan jag fortfarande inte släppa att du skulle kunna vara en superulv fortfarande som på nått vis blåst röven av alla.

Jag gick på magkänsla och tyckte att det fanns något där och det visade sig att det var rätt. Att jag solat mig i det hela spelet är ju så klart något spelat men jag bygger ju gärna på min legendstatus.

Har från start inte haft så mycket tid övers för varulvsspelande och gick in med inställningen att försöka vara sund och lyssna på magkänslor.

Har haft en magkänsla av att Katten har varit grön hela tiden men det känns ändå bra att vi nacka honom för annars hade vi behövt göra det senare ändå för att vara säker och det köpte oss en till runda nu med fler aktiva spelare.

Har haft en bra magkänsla av Recca också ända sedan hon någon gång i R1 skrev att hon blivit påmind av Vimes att spelet är igång. Det är jag rätt säker på att det är en sanning och om det är en sanning så är inte Recca ulv. Jag tror inte Recca som ulv glömt bort spelstart och dyker upp sent som fan i R1.
Jag önskar verkligen att jag skulle kunna snickra ihop nån sån masterplan som superulv men ser inte hur det scenariot skulle se ut.

Magkänsla är inte nått jag kan bygga förtroende på.

Jag skulle förstås också solat mig i den glansen men erkänna att det vart flax tur.

Katten hjälpte ju ulvarna hela spelet tills denna runda.
Kolla posterna.
Hur kan din magkänsla se grönt där?

Vad gäller Recca så håller jag med dig om tankegången att en ulv nog inte skulle glömma bort spelstart och sen hitta på lurigheter runt det.
Det grönar dig KK eller försöker du smeka Recca medhårs nu?
Fasiken det här med ulvaspel är inte lätt.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Fan fan fan. Jag tyckte Stövelkatten var riktigt uppenbart en ulv som gett upp. Hans fylleröstning kändes ordentligt oärlig där han sluddrar i två inlägg och sen skriver en klockren röst som inlägg tre.

Just nu står jag mot två, enligt många, legender och en som är hyfsat ny. För mig är Octagonal fortsatt rödast men jag börjar bli mer och mer övertygad att någon av legenderna drar mig vid näsan. För mig är Recca fortsatt grön, inläggen är engagerade och långa. Det kommer mycket och snabbt. Som jag nämnde tidigare så upplever jag de gånger jag spelat ulv att det är väldigt svårt att spela så snabbt och med känslor om man ska läsa igenom allt flera gånger för att man inte ska göra misstag.
Min känsla är att även Konrad gör liknande saker, att han skriver på känsla och nu blir det många känslor samtidigt men jag får känslan av att dessa känslor är mer fabricerade. Kanske är det hans lite mer slentriana stil som gör det men för mig gör det att Recca fortfarande är grönare.

Octagonal är fortsatt röd-ish. Hans mer taktiska lynne gör för mig att det känns som ett mer uträknat spel.

Röst: @Octagonal
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vilken tillfällighet att BioBulvens konto spökade i R1.
Det ger oss ju inte nån indikation på vem vår utröstade ulv INTE ville ligga på SAMMA drev med.

@Recca och @Octagonal

Hur kunde det bli så?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
@Martin3

I R1 när KK dragit igång ett startdrev mot ulven BioBunker så röstar du på KK.
Försöker du där å då avvärja att BioBunker åker ut.
Eftersom ingen hänger på med röster på KK kliver du vidare med röst annorstädes.
Men hur tänkte du?
Jag ville ha igång konrad i diskussionen. Han hade om jag minns rätt skrivit ett inlägg om att han inte hunnit läsa igenom allt än. Jag jagade som vanligt i runda 1 inaktiva och han var en av dom. Så snart han svarade vill jag minnas att jag fortsatte ner på listan över inaktiva. Empi eller Impetigo troligtvis.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
@Sidd vem håller du för grönast av recca och kk. Har du spelat med dom förut? Vad säger spöktåget om dom? Vi behöver verkligen all hjälp vi kan få därifrån.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vill inte ha ett drev mellan mig och Recca då jag hellre hade sett ett drev mellan två osäkra kort. Då jag vet att jag själv är på byns sida skulle det därför vara dumt att medvetet sätta sig i den positionen. Vill hellre se Recca vs KK då ulven fan måste vara nån av dessa. Är det Martin har vi ju varit så borta så jag vet inte vad.

KK känns löjligt nöjd eller är det bara jag? Fortsätter driva om att Sidd skulle vara ulven och svamlar på och bryr sig inte om att byn håller på att tappa det största försprånget i mannaminne vilket jag bara utgår från att det är när vi står 10 mot 1 efter R1. Min magkänsla vågar jag inte lita på för 5 öre medans KK hänvisar till sin varannan post. Nåt stämmer inte. Kan som sagt tänka mig att rösta på Recca men tror KK är mycket farligare att ha kvar en till runda om han är ulven. Vill att jag och Recca ska kämpa ner varandra för att nästa runda sopa bort den sista av oss.

Röst: @Konrad Konvalj
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Det innefattade ju dig som ulv också. Och hur gärna jag än vill så kan jag fortfarande inte släppa att du skulle kunna vara en superulv fortfarande som på nått vis blåst röven av alla.
Jag kan nog inte längre bygga ett enda scenario där våra kära spöken inte skulle skickat en röst på Sidd för att uppmärksamma oss på det hela om han nu var mästerulven deluxe.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag ser gärna ett race mellan mig och Octagonal. Om jag var Octagonal hade jag ju inte nattdödat Recca och om jag vore ulven kan jag ju inte nattdöda Octagonal så det är rätt bra fokus på byns drev i min åsikt. Sen är jag ju bara lite nyfiken på KK. Men vi har ju en runda till efter denna att nysta i. Martin3 och Sidd är nog grönast men Martin3 får gärna lägga lite kol på den här rundan.

Angående Impetigo: Som jag ser det så måste ulven välja sitt nattmord i hopp om att ta ut väktaren och då är det mest självklara, tänker jag, att välja mellan Impetigo och Martin3.

Om KK är ulven så, hmm, välja Recca är nog rätt tveksamt från mitt perspektiv. Visst har jag sagt att KK KAN VARA ulven men jag har ju tagit rygg på KK rätt mycket. För mig var det väldigt grönande att han låg först i drevet på biobunker och la fram häftiga anklagelser så tidigt. Det kan ju som sagt ha varit en genialisk ulv-strategi men för det mesta väljer jag nog occhams razor och hellre friar än fäller på sådana grunder. Sedan har ju KK legat och snurrat rätt vilt kring RasmusL och Sidd och det kan man tolka på två sätt, att han är en nojjig bybo eller en ulv som spelar över. Jag säger spelar över för att jag lite smått rynkade på ögonbrynet när jag läste det. Det krävdes ju inga jättestora tanke-hopp för att klarlägga att Rasmus och Sidd måste vara gröna. Impetigo la upp det senare och KK fick en out där och kunde släppa sin nojja. Men alltså, skulle KK verkligen snöa in sig på ett sånt uppenbart falskt led av resonemang? Hur mycket vin drack han egentligen på den där vinprovningen? :p

Det är svårt för mig, dock, att motivera en röst på KK. Han sniffade rätt på första ulven men har sedan dess legat fel på alla utröstningar men man kan tolka hans inlägg med både rödande och grönande ögon.

Octagonal: Även om mitt drev mot Octa inte gick igenom var jag rätt nöjd med att få ut Stövlis. Nu behöver byn inte fundera på om Stövlis var ulven som liksom slarvade bort spelet totalt. Nu börjar ju spelet på allvar liksom. Inget mer jidder. :)
Jag tycker att Octa ryckte upp sig lite på slutet när han anklagade mig men sedan tycker jag att hans röst som flyttas från mig till Stöveln känns mer som en helgardering än som en bybos fokus på att rösta ut den skyldige. Han har dock legat och röstat på stövlis i princip alla rundor, men det har vi nog andra också gjort till viss del. Det har liksom stått och vägt mellan att rösta ut den inaktive och att rösta ut den vi egentligen tror är ulven. Jag tycker dock inte att han i slutet där riktigt motiverar sitt byte, som sagt, utan det blir mer som att han försöker rädda sin egen päls. Sen har jag ju draggat en del på Octa och han har ju legat halvröd genom hela spelets gång, liksom jag dock. På vissa listor har jag varit grön'ish men jag tror inte att octa varit grön i någons lista nånsin. Sen har jag också upplevt att Octa har rätt svaga misstankar mot samtliga och spelar ganska försiktigt eller rentav stelt. Det enda tillfället jag upplever det som att han gått från den mallen är när han på slutet av R4 lägger riktigt fokus på sin främsta anklagerska, dvs jag själv. Beror det på att jag funnit en spricka i hans murar eller har han tröttnat på att jag hugger efter honom?
Tycker inte det är grönande att vara först på BioBonker innan det blev någon riktig heat. Empi drevades ju ut på att han va näst första att hoppa på det tåget. Om det va "häftiga anklagelser" som KK gjorde är det snarare rödande och tyder på överspel. Brukar KK alltid spela nojjig bybo för det känns även det överspelat? Blandar nojighet över nonsens med att sänka Empiricus (som av många sågs som grön) med en väldigt slipad post. Varför inte lika skarp hela spelet igenom?

Skulle säga att det är helt logiskt att jag hoppade till Stövelkatten och förstår därmed inte hur det är konstigt. Hade Stövelkatten gått in och lagt en röst på mig och spöktråden gjort detsamma och jag inte bytt hade jag rykt. Nu ser det ju rätt lugnt ut då inget av detta hände men hade inte alls varit helt otippat. Det var ju inte heller direkt min första röst på Stövelkatten det här spelet.
Blir också konstigt i kontexten att du röstade ut Empiricus när du hela rundan ville ha ut Stöveln och sedan mig.

Recca skriver och gräver mycket men det blir även snabbt och fel.
Din sista post i R4 säger du att jag nog röstade på dig för att du fokuserade mig vilket är direkt felaktigt. Alla som går bak och tittar kan se att jag röstade på dig för att du sedan skulle gå igång och lägga din röst på mig.
Nu säger du att på vissa listor har jag varit grön och aldrig Octa. Känns ju helt tagit ur luften och utan kontext. Du vet nog inte ens själv om det stämmer så är ett konstigt kort att dra. Ringar varningsklockor hos mig. Vi har fortfarande kontakt med spöktråden genom Sidd så vi kan ju alltid kolla läget där.
Att jag gick igång i R4 stämmer helt enkelt inte heller. Att jag röstade på dig stämmer och väldigt lite skrevs generellt vilket möjligtvis gjorde det jag skrev mer framträdande.
 
Top