Varulv [MU4] - Runda 5

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Empi jobbar på bra:
Runda 4:


Röstläge
Vem röstarNärfrån vem? till vem?
Impetigo221028 22.21IngenStövelkatten
Martin3221028 23.05IngenStövelkatten
Sidd221029 07.50Konrad KonvaljStövelkatten
Octagonal221029 21.38ReccaStövelkatten
Spöktråden221029 22.04IngenStövelkatten
Recca221029 18.27StövelkattenOctagonal
Konrad Konvalj221029 20.05IngenOctagonal
Stövelkatten221029 14.24OctagonalBlank
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fullt möjligt att en av ulvarna röstade på Biobonker och tänkte byta i slutet ifall det behövdes. Sen kom Yem och ändrade till Stöveln som skulle åkt så det va lugnt. Bara det att den rösten inte gick igenom och ulv-polaren rök iallafall. Ännu ett scenario där KK inte kan grönas. Denna teori innefattar även på sätt och vis även Martin.
Vem vill du hänga då?

K.K eller Recca och varför?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Efter lite dialog med mig å Basse skriver Empi en post som avslutas med röst på KK.

”…Inte så säker på att R1 var uselt för ulvarna. BB har ju inte skapat någon skaplig beröring med nån annan
Ponera att MU köpte som det verkar nu: En kompanjon, alla nattmord och nåt mer för 4p. BB lär inte ha varit MU känns det som på spelet, men så kan såklart ha varit fallet.

Team ulv har iallafall fått förmågor, blivit fulltaliga och vet att spelet kommer börja snart. BB kanske redan här flaggar för att denne ej kan vara med så mycket, så redan här kommer planen att använda BB för en gröning av ulvkollegan. Med en sabbad siare och/eller hemlig miller så finns det en del att gömma sig för OM MB köper siare, och chansen är ju ändå inte obetydlig att ingen siare köps för att sabba för en MU som sabbar siarförmågor.

Det känns inte alls orimligt med ovanstående tankesätt att se ulv-KK som en möjlighet. Bunkern dog runda ett, men även om katten dött istället hade KK fortsatt kunna köra sin grej på Bunkern nästa runda, peka på Sidd-kopplingen när Bunkern röstats ut för inaktivitet/ev skumt spel och så ryker Sidd rundan därpå. Eller liknande.

I runda 2 ligger KK utanför hängningen av Yem genom att rösta på Sidd. KK har inte bytt röst till någon annan under runda 2.

I runda 3 driver KK ut undertecknad genom att vara först på den bollen, och nu är jag ju partisk men jag tycker det mer kändes som ett drev för att få ut någon än för att faktiskt hitta ulv.

Jag tycker KK kan behöva lyftas upp på syningsplats.

Sist kommer röst på KK.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Men spöktråden får ju ge sig nu :)
Empis är ju bedrövad över att jag var ute och cyklade men jag har faktiskt bett om ursäkt för det.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Efter lite dialog med mig å Basse skriver Empi en post som avslutas med röst på KK.
Härligt att höra att vi fortfarande har aktivitet från spöktåget!

Det finns helt klart något i resonemanget. @Sidd, fick RasmusL reda på sitt sista siande? Eller är han inte aktiv? Om det är som det resoneras i tråden så är det ju intressant om han vet mer om valen som gjordes.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Fjodde tycker @Martin3 är skum och bör steppa upp 😆
Skönt, då är allt som vanligt 😄
Jag tror inte vi haft en match han och jag där han inte sett mig som skum och röd.

För er som inte känner till det så är jag och fjodorsenuba vänner irl så vi gnabbar rätt ofta 🙂
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Rasmus frågade SL om BioB kunde välja Martin som kompisulv*

Rasmus Siande gick ej igenom pga nattmord.

* OBS! Skoj från mig: Jag kommer inte ihåg vilken frågan var.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Skönt, då är allt som vanligt 😄
Jag tror inte vi haft en match han och jag där han inte sett mig som skum och röd.

För er som inte känner till det så är jag och fjodorsenuba vänner irl så vi gnabbar rätt ofta 🙂
Det här är ju lite avslappnat bemötande som jag tycker känns grö
Känns som att Recca laddar upp för 1 vs 1 mot KK nästa runda.
Jag tycker att Octa har spelat upp sig i denna runda men det är lite sent nu och han har fortfarande en relativt lågmäld ton men det kan ju vara att han är ny också. Lite stelt har det varit från hans sida sedan första rundan och det har släppt lite nu men jag vill ändå ha facit på honom för jag tror att han är ulv men nu när det börjar närma sig slutet så känner jag att vi måste utforska alla vinklar och då lägger jag upp ett case mot KK. Inte för att dreva honom nästa för att jag är ulv, utan för om det inte är Octa som jag tror och hoppas så måste det va nån annan och då är ju KK och Martin3 plötsligt på tapeten för mig.

Jag kan dock inte tänka mig att jag överlever in i nästa. Om det är KK som är ulv så vill han nog inte ha mig i hälarna och om det är Martin3 så har jag precis skrivit ett case åt honom att anklaga KK över.

Mitt case är ju inte ett rödande case mot KK, det är ju en så att säga förklaring till varför han är ulven om han är ulven om ni förstår. Han kan absolut vara superulven men initialt har jag sett honom som åt det grönare hållet. Det är dock också så att jag förr har fallit lite för komplimanger. Vimes utnyttjade mig rent djävulskt en gång i tiden och tog rygg på mig och jag liksom försvarade honom, så jag kommer inte låta det hända igen och då har ju KK's smicker bitit honom i baken lite för att även om jag är sjukligt svag för det där så har jag ju också rätt mycket nojja att kontra med. xD
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Yem kommer kort in i spöktråden med en röst på Octagonal och ”men jag vet verkligen inte. Den sista ulven gömmer sig väl.”
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Eftersom Impetigo la första röst så går spöktrådens röst just nu på Octagonal Då det nu står 2-2 mellan Octo och KK i spökröster.
 
Top