Du har ju helt rätt Rasmus. Theory-crafting utifrån att KK är ulv: Enda anledningen till att en ulv skulle göra det är ju om den andra ulven har gått in och sagt att någonting dykt upp och hen kan tänka sig att offras tidigt för att gröna med-ulven. Så visst kan det vara så - om just de eller väldigt liknande omständigheter finns på plats. För om det är den andra ulven som kommer med idén är det ju en solklart stark strategi. Men KK lär ju inte först rikta misstankar på medulven och sen be denne offra sig för ett slappt race till finalrundan.
Jag skrev det här inlägget tidigare men har inte postat det för att jag har väntat på vad Octagonal ska komma med som faktiskt liksom kringgår gröningen med lite faktiska argument. För ingen här tror ju att KK medvetet röstar och drevar mot sin medulv i R1. Det räcker nog inte för mig att anta att KK ville köra ett eget race liksom eller att han har en grand masterplan.
Jag vet att det är lite fånigt att reagera på sånt här, men jag måste bara nämna ditt 'oss' här när du talar om ulvarna. Det är ju inga stora varningsklockor som ringer men jag blir lite småaktigt nyfiken på ordvalet.
Ja, alltså, fokus på någon av våra gröna spelare är ju riktigt skojsigt. Som jag ser det måste ju isåfall både RasmusL och Sidd vara ulvar men det är ju inte möjligt. Nu berömde KK Impetigo för sitt solida resonemang. Samma resonemang tänkte jag om: "Jaha, det var ju lite på näsan." Så jag tänker, varför har inte KK analyserat det innan, varför sitter han och berömmer Impetigo för den här analysen som var så självklar en runda sen när vi hade våra 3 självklara gröningar? Det är ju inte Impetigos initiativ som skapar den här välviljan från KK. Jag blir faktiskt lite nervös, är KK verkligen smart bybo men lite lost i enkel matematik pga trauman från Kaos-ulven RasmusL? Eller är han KK, the mastermind som spelar förvirrad och väntar på någonting som kan ge honom en anledning att gröna en bybo, ta rygg, flyta vidare in i spelets mörkare hålor bortom kravall-linjen?
Det är för orimligt för min analys att acceptera. Roll-claimandet är för tidigt, bekräftelsen från Fjodor för tydlig. Jag vägrar tro det och kommer aldrig rösta på Sidd.
Martin3 - Grön
Octagonal - Röd
Röst: @Octagonal
Jag säger det här direkt nu. Det är Octagonal. Varför?
Martin3 och RasmusL skriver båda att de tror att ulven köpt galen/naiv siare för 2p.
Octagonal skriver Paranoid/Naiv siare 2p. Precis efter att de förra skrivit. Varför är det här så misstänkt då? När jag precis skulle fylla i min egen version av dagens hemläxa så var min första tanke att copy-pastea de andras svar. Jag övervägde att nämna att Paranoid/naiv siare ska det stå. Men Octagonal måste på ren reflex ha skrivit det rätt. Han copy-pastar inte, han säger inte till de andra att det ska stå paranoid/naiv. Han säger det han vet. Ulvarna har koll på valen, så enkelt är det. Men när övriga bybor skrivit fel innan så står det UT ORDENTLIGT. När nästa man skriver rätt.