Varulv [MU4] - Runda 3

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
@Recca ingen reaktion på min post med röst på dig?

Din spaning och röst på @Octagonal med genomgång på hur olika spelare kallat Siaren är väldigt svag. Ingen skriver ju exakt rätt: octa och nån efter vänder tex på Naiv/Paranoid så att ”en ulv skulle aldrig göra fel”-argumentet falerar väl direkt på att Octa inte ens skriver rätt.
Den delen av grävet håller inte.
OBS! Octagonal kan självklart vara vår sista ulv ändå.
Vad jag menar är att en ulv skulle ha lusläst partiet som handlar om sina förmågor redan i R1 och haft benkoll på både bybornas och ulvarnas spelupplägg och utan en tanke skulle ulven skrivit rätt oavsett fallet. En sådan ulv som lusläst och granskat reglementet för att utnyttja det på bästa sätt skulle inte läst vad RasmusL skrev innan utan att reagera på det den vet när den läser naiv/galen där det ska stå naiv/paranoid. När jag upptäckte det fick jag stora ögon och må ha tillskrivit min analys lite för stora bokstäver, men jag tycker ändå att det existerar ett indicium mot skuld i valet av ord här. Så kanske inte fullt så stort som jag tyckte först men inte heller ovidkommande.

Jag lägger mer vikt på gröningen jag gör av Martin3. Är han en ulv där och skriver fel så gör han det för att han är slapp och slö och hellre borstar pälsen än läser reglerna innan spelstart. Det håller jag för ganska osannolikt, varpå jag anser att det är grönande. Kanske inte 100% grönande men han lutar i min mentala bank över spelarna mer åt det gröna hållet nu.

Dock vill jag påpeka att Octagonal viftar bort hela mitt inlägg med en 'Det var det svagaste drev på mig hittills." Han nämner ingenting om min analys av att detta grönar Martin3. Det är för slappt och enligt mig är det ulvigt beteende. För en bybo borde verkligen vara intresserad av att gröna en annan spelare i sitt lag. En ulv har försvarsmekaniken inbäddad i sitt beteende och ser inte lika lätt de instinkter som bybor vill tillfredställa.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag tyckte du röstade på Impetigo.
Här försöker jag vara tuff å hård å röstar på dig Recca för att få lite respons: post 33
Där skriver jag:
”Verkar alldeles för nöjd.
Yem ville rösta ut dig.
Spelade jättearg på Basse.
Bryr sig inte om KK: Tex Recca vad tycker du om KKs spel?
Behöver grö-gul-röd:lista alla övriga: nu är det ändå R3, inte glida med röst:ingen Osv”

Om du nu inte sett den/brytt dig så kan du väl svara nu tack👍
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Jo, jag har sovit genom hela dagen efter jour, så jag är typ nyväckt nu.



Empi var sjukt trött när han skrev det och misstog denna post för ett case innan Empi kraschade för dagen


Det var ju du, grosshandlarn, som frågade mig om VARFÖR jag trodde Basse nackades. Jag har varken haft tid eller fokus på den frågan specifikt så du kan ju inte beskylla mig för att det är top of mind för mig när det kommer som svar på din fråga.



Jag har lite svårt att bemöta drevet iom att det finns flera röster på mig som känns som att de ligger där utan nån speciell motivering. Så drevet får fortgå antar jag, jag hinner inte fäkta yvigt så ni får väl peka på om jag har nån ulvig kvalitet ni vill att jag skall bemöta så tar jag det.
Nu skall det rullas iväg mot Umeå närsomhelst, så lite små kommentarer hinner jag komma med innan det blir radiotystnad.
Det kan jag visst :) Jag ställde frågan med baktanken att OM du hade just den grejen som skäl, snarare än "Basse är en stabil lirare" eller liknande som typ alla andra farit med, så är du absolut misstänkt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Några vinglas senare ser jag lite mer klart.
Nyckeln till byns framgång är att Stövelkatten såg ut att få det brunt och på väg mot hängning. Empis röst på Biouffe är ett safebet för ulvarna. Det ligger på tok för många röster på Stöveln för att drevet skall kunna skifta och Empis lägger sig i ett drev som är kallt. Dumt att ligga i ett drev mot Stöveln eller Basse när det visar sig att dessa är grön i R2.

Det är en hel bunt till spelare som skall rösta. Fjodde har en dubbelröst och så vidare. Klart Stöveln kommer att dingla. Det står 5-2 i röstläget.

Närmare dingdongen är det dock tight. Ulvbio är inte anträffbar och har sumpat sin röst. Hans förbannade röst borde ligga på Stöveln och rädda sig själv.

Empis kan inte dra på sig heat och byta i slutakedet. Det blir inte bra för R2.

Yem kommer in och lallar. Det ser ut som att hon vänder drevet mot Stöveln och ulvarna andas ut.

Övriga som är med och vänder drevet mot Biouffe kan inte vara ulvar. Det är jag och Empis kvar i det drevet som kan vara potentiella ulvar. Jag har en legit röst. Empis har slunkit in och försökt ligga inkognito och slippa hänga Stöveln eller Basse.

Though luck. Vimes skiter på dom.

Bioulf ut.

/ KK
Det här inlägget fick mig att le. Du skriver väldigt bra när du fått några glas vin i kroppen. :love:

Stämmer bra med mina tankar om vari ulven gärna gömmer sig. Empis har inte spelat fantastiskt. Det har du gjort. Är han inte ulv kan vi kika på dig mer sen, titta närmre på Empis inlägg etc.

Röst: @Empiricus
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Så du tycker inte att det grönar Martin3. Märkligt att du inte bemötte den poängen jag gjorde. Endast den om dig själv... De flesta bybor skulle väl kanske kika på sett att gröna sina vänner. Även om du kan förklara ditt eget uttalande tycker jag att det är märkligt att du inte ens letar efter en anledning att gröna andra bybor. Vad tycker du om att Martin3 skrev som den tidigare skribenten direkt efter och inte alls uppmärksammade att det borde stå naiv/paranoid och inte galen/paranoid??
Tycker generellt att det känns extremt svårt att gröna andra bybor men har förutom Sid och Rasmus håller jag Impetigo och Martin som relativt gröna. Känns gröna i sitt spel och bytte väldigt sent till Biobonker drevet i R1.

Utveckla gärna mer vad du menar om Martin? Kopplar inte frågan som ställs i början av posten.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Så exakt samma hypotetiska scenario som uppstår varje gång man drevar två personer och en visar sig vara ulv?
Så är det väl förvisso. Men oavsett det så har du gjort väldigt lite för att gröna dig sen dess vilket gör att jag har gått från att på ren sannolikhet nästan gröna dig till att skjutsa upp dig på rödskalan igen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Alltså, ingen är grön för KK.
Eller RasmusL har fått fripass denna runda för att det sägs att det måste vara så.
Sidd är grön by Basse. Men det går ju så klart att googla sig till information.

Övriga. Semibrun.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Empiricus är den som har mest att vinna på att mörda Basse, inget tvivel om saken. Basse ville dreva mot Empi typ hela rundan men fick lämna det spåret.

Octagonal är den icke-grönade som ligger "fel" i röstandet i R1.

Sen finns det massa annat jox, men jag är nog med på en hängning av Empiricus, sent att styra om mot Octa nu även om det skaver lite.

Det tråkiga är väl att vi inte fått så mycket spel från Empi, om han är grön och först har tid att spela på allvar nu i helgen så har vi ju tappat hans skärpa i analyserna framåt. Men min röst ligger, förtydligar för säkerhets skull.

Röst: Empiricus
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Här försöker jag vara tuff å hård å röstar på dig Recca för att få lite respons: post 33
Där skriver jag:
”Verkar alldeles för nöjd.
Yem ville rösta ut dig.
Spelade jättearg på Basse.
Bryr sig inte om KK: Tex Recca vad tycker du om KKs spel?
Behöver grö-gul-röd:lista alla övriga: nu är det ändå R3, inte glida med röst:ingen Osv”

Om du nu inte sett den/brytt dig så kan du väl svara nu tack👍
Okay, vill du att jag ska citera alla inlägg jag skrivit sedan dess där jag besvarat en hel del av de här punkterna, inklusive skrivit om KK typ jättemånga gånger?

Jag är på gott humör. Varulsspelet är som en frisk fläkt, nytt och mysigt utan att vara lika hetsigt och stressigt som det var förr.

Angående Yem: Yem ville först byta röst till stövelkatten; det troligaste är att hennes felskrivning räddade byn från ett olyckligt missöde. Hon anger endast att jag verkade "spelat sur på basse". Kan det vara så att hon helt enkelt hade fel igen?

Ur min synvinkel tunnlade hon på mig något otroligt i R2 och läste alla mina inlägg som rödande. En del spelare är såna fast det inte är supervanligt. Varför vet jag inte riktigt men hon hängde upp sig på det helt enkelt. Det var rätt så lönlöst att diskutera med henne från min synvinkel och då försökte jag ändå ganska mycket att utröna någonting annat än Recca Recca Recca, som hon skrev. XD

Basenanji -grön mot all förmodan
BiounkerVII/BioBonker -en sketen ulv alltså!
Empiricus - gul framtills KK's analys då jag nu lutar mer åt det röda. Orange kanske?
Fjodorsenuba – Mäster Bybo och därför helt och hållet grön
Impetigo - Osäker. Han har skrivit upp sig enligt mig men av någon anledning blandar jag ihop honom med Octagonal i huvudet hela tiden. Jag har väl inte spelat med nån av dem, de ger lite samma lösa intryck, men då tycker jag att Impetigo är grönare än Octagonal eftersom jag själv tycker mig hittat nåt på Octagonal. Så han är gul för mig.
Konrad Konvalj - Lutar åt det gröna, gjort ett starkt spel hittills. Utesluter inte att han är superulv dock.
Martin3 - Grönare än inte. Har varit ganska inkognito stora delar för mig. Jag har inte direkt läst honom så noga heller, eller funnit någonting jag kände "oj det här var stort" på, förutom nu i senaste rundan där jag ändå tänker att en ulv skulle agerat annorlunda, vilket lyser ett grönare ljus på den här killen.
Octogonal - Hal! Spelar inte så byboigt. Min grej på honom må inte vara blytung men jag tycker han försvarar sig slött och lite drygt. Ser inte alls möjligheten att gröna en bybo-kompis utan påtalar endast punkten som handlar om honom själv, vilket flaggar ulvigt för mig.
RasmusL - GRÖN KOMPIS!
Recca - Självklart bybo!
Sidd - GRÖN KOMPIS!
Stövelkatten - Vad ska man säga liksom... Den här killen borde ju lynchas för dålig aktivitet. xD
Yem_86 - GRÖN!?!? HUR!?!?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
@RasmusL
Empiricus är den som har mest att vinna på att mörda Basse, inget tvivel om saken. Basse ville dreva mot Empi typ hela rundan men fick lämna det spåret.

Octagonal är den icke-grönade som ligger "fel" i röstandet i R1.

Sen finns det massa annat jox, men jag är nog med på en hängning av Empiricus, sent att styra om mot Octa nu även om det skaver lite.

Det tråkiga är väl att vi inte fått så mycket spel från Empi, om han är grön och först har tid att spela på allvar nu i helgen så har vi ju tappat hans skärpa i analyserna framåt. Men min röst ligger, förtydligar för säkerhets skull.

Röst: Empiricus
FÖR FAN! Har du inte lärt dig någonting?! Först missar du använda din förmåga, sen detta!? Röst: @Empiricus Eller lynchning nu genast!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
...och alltså, ulvarna MÅSTE ju typ ha en rollblockerare. Nu vet jag ju inte om Mr U tänker som jag men om siaren inte är nerfad och Mr B hade gjort de här valen:

Öppen Mäster (1p) – Du bekräftas som Mäster Bybo direkt vid spelstart.
Fraktionssiare (3p) – En bybo slumpas att vara siare.
Tillval: Siaren är galen! (0p) – Siaren är galen (siar bybor som ulvar, och ulvar som bybor). Detta oavsett om Mäster Ulv valt att siaren ska vara Naiv eller Paranoid

Väktare (3p) – En bybo slumpas att vara väktare. Hen kan skydda en bybo från nattmord varje runda. Dock inte samma spelare två rundor i rad.
Tillval: (1p) – Inga begränsningar för vem väktaren kan väkta!

Då kan Mr B gå ut i R1 och säga "Okej, vi har siare och vältare, väktaren kan vakta oändligt. Siaren går ut i R1 och sen väktas den varje runda för evigt, deal?"

Galen siare kontrar ju naiv/paranoid helt så länge den vet om att den är galen, korrekt?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
@Stövelkatten in och rösta! Vi saknar fortfarande din röst. För mig åker du högre upp varje minut på rödskalan.

Det tråkiga är väl att vi inte fått så mycket spel från Empi, om han är grön och först har tid att spela på allvar nu i helgen så har vi ju tappat hans skärpa i analyserna framåt. Men min röst ligger, förtydligar för säkerhets skull.
Det vore väldigt tråkigt om det är så och isf får vi hoppas att han hittar ork nog för att bidra bortom döden och hjälpa oss på det sättet...
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tycker efter aktiviteten senaste timmarnas poster att både Recca och KK blivit grönare. Recca har skrivit och grävt på ett sätt som känns väldigt byigt. Vore ju nästan för bra för att vara sant om KK sätter sin teori mot Empi.

Stövelkatten hjälper inte byn alls och tar sig vidare genom att vara tyst. Röstar inte på BioBonker för att rädda sig själv i R1 vilket får sägas vara mycket märkligt. Ville kanske inte rösta lägga en röst på sin ulv-kompis. Visst födelsedagsfirande men men.
Som Martin säger är det extremt märkligt att ingen röst eller några tankar om andra spelare har delats med byn.

Testar Stöveln tredje gången gillt.
Röst: @Stövelkatten
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag lägger mer vikt på gröningen jag gör av Martin3. Är han en ulv där och skriver fel så gör han det för att han är slapp och slö och hellre borstar pälsen än läser reglerna innan spelstart. Det håller jag för ganska osannolikt, varpå jag anser att det är grönande. Kanske inte 100% grönande men han lutar i min mentala bank över spelarna mer åt det gröna hållet nu.

Dock vill jag påpeka att Octagonal viftar bort hela mitt inlägg med en 'Det var det svagaste drev på mig hittills." Han nämner ingenting om min analys av att detta grönar Martin3. Det är för slappt och enligt mig är det ulvigt beteende. För en bybo borde verkligen vara intresserad av att gröna en annan spelare i sitt lag. En ulv har försvarsmekaniken inbäddad i sitt beteende och ser inte lika lätt de instinkter som bybor vill tillfredställa.
Kanske dåligt av mig att jag bara väljer att svara på det som handlar om mig själv i posten som lades. Klippte inte heller hela inlägget så mitt svar ska inte ses som en kommentar över hela det inlägget heller.

Är på det stora hela överens med dig gällande just Martin jag inte tror är röd.

Om jag nu är så röd är det väldigt märkligt att du inte röstar på mig nu utan istället lägger rösten på en förmodad bybo eller tänker jag fel. Tycker du agerar likt en smart smart ulv som försöker bygga ett case på mig men sparar det till nästa runda för att enkelt ta sig vidare även då.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
[/QUOTE]
Ja ärligt, Vimes kanske borde se över förmågorna till nästa gång med tanke på att byn har så solklar fördel. Men den största fördelen är väl att mäster bybo vet vilka roller som är satta och inte en jävla ulv i spel skulle kunna counterclaima någon roll av den anledningen. Har ulvarna vunnit mycket på sistone eller? För det känns otvivelaktigt som att en smart MB kan vinna innan första rundan börjat.
Kanske dåligt av mig att jag bara väljer att svara på det som handlar om mig själv i posten som lades. Klippte inte heller hela inlägget så mitt svar ska inte ses som en kommentar över hela det inlägget heller.

Är på det stora hela överens med dig gällande just Martin jag inte tror är röd.

Om jag nu är så röd är det väldigt märkligt att du inte röstar på mig nu utan istället lägger rösten på en förmodad bybo eller tänker jag fel. Tycker du agerar likt en smart smart ulv som försöker bygga ett case på mig men sparar det till nästa runda för att enkelt ta sig vidare även då.
Det får stå för dig. När jag skickade in rösten stod det 3/3 mellan KK och empiricus. Av dessa två håller jag KK för mer grön. KK hade precis skrivit ett inlägg som jag citerade när jag la min röst. Jag tycker det var ganska tydligt. Alltså Octagonal, ska du också tunnla på mig nu för dina inlägg är ju verkligen inte mycket att hänga i julgranen. Först missen på Martin3, nu den här mellanmjölken.
 
Top