Varulv [MU4] - Runda 2

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Sorry, har haft, och har, fullt upp med jobb, födelsedagsfirande, bakfylla och flyttstädning.

Överlag så känns det som att vi är i ett läge där vi framför allt vill grönmåla folk, eller ja, det är ju alltid bra att rödmåla också, men om vi kan minska ner spelplanen så får den kvarvarande ulven mindre att stöka med.

Om vi bortser från spelets gröna filurer (Basse, Fjodor, Rasmus, Sidd och undertecknad) så är min take på resterande som följer, mestadels baserat
på känsla:

BioBonker - Bekräftat röd. Bortsett från kontogate-skandalen så händer inte alltför mycket spännande i hans inlägg. Lite löst fäktande här och var. Petar lite på Basenanji i början, och sen lite pet på Sidd, RasmusL och Impetigo. Jag hittar inga konkreta ledtrådar till ulvkumpanen sådär direkt.

Empiricus - Resonerar vettigt och det tidigare fiskeriet kring roller känns ändå relativt byboigt. I alla fall om man sätter det i relation till övrigt konstruktivt beteende. Grönish.

Impetigo - Får lite brandgula vibes här, men från R2 så går blir spelet mer byboigt.

Konrad Konvalj - Väldigt gröna vibes. Missar förvisso att RasmusL "bekräftar" att det endast finns en ulv kvar i spel (#137, R2) - men det kan ju bara vara en felläsning/felskrivning och kanske inget man behöver lägga krut på.

Följande trio har jag bara ögnat som hastigast. Får inte riktigt något som tydligt grönar eller rödar sådär. Recca har kommit igång och köttar på i någon form av bybostil, tror jag - Recca är väl mer eller mindre erkänt lurig och vass. Och Octogonal tycker jag kör lite tydligare spel denna runda. Martin3 har jag inte fått kläm på alls.
Recca, Martin3, Octogonal.

Yem_86 -Röstmönstret förra rundan är ju ändå rätt fishy. Skulle kunna hänga Yem enbart för att få klarhet i det. Men tack för räddningen ändå!

Röst: @Yem_86
Du kan nog börja läsa om recca Martin och Octo för det är inte jag och du behöver hitta ett alternativ alla fall till i morgon. Du pingar mig lite nu. Det är det väl styltiga sättet du beskriver Recca. Som om du bara har bra saker att säga men vill trycka in lite om att hon är lurig för att motivera det oranga.
Recca är fortfarande min nr 1 men jag kan fortfarande tänka mig stövlis.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jo, så kan det givetvis vara. Och bra att ta höjd för såklart! Men känns som ett vågat drag. Särskilt med ett medium - från vilken vi skulle kunna få facit utifall någon förmågeroll dött.
Det är i praktiken inte möjligt med två ulvar i spel:

a) Rasmus säger ”en ulv”
b) om detta är lögn måste Rasmus vara ulv
c) för att det inte ska komma ett counterclaim måste Basse ha varit upplöggssiare
d) Om Basse var uppläggssiare skulle han sagt det förutsatt att Sidd är medium
e) Om Sidd inte är medium är han ulv
f) då skulle det kommit ett counterclaim som medium
g) Basse kan inte ha varit medium i detta fall efteraom han ju var uppläggssiare (se ”c” ovan)

Ergo: En ulv i spel
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Det är i praktiken inte möjligt med två ulvar i spel:

a) Rasmus säger ”en ulv”
b) om detta är lögn måste Rasmus vara ulv
c) för att det inte ska komma ett counterclaim måste Basse ha varit upplöggssiare
d) Om Basse var uppläggssiare skulle han sagt det förutsatt att Sidd är medium
e) Om Sidd inte är medium är han ulv
f) då skulle det kommit ett counterclaim som medium
g) Basse kan inte ha varit medium i detta fall efteraom han ju var uppläggssiare (se ”c” ovan)

Ergo: En ulv i spel
Basse var inte uppläggsSiare
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Basse var inte uppläggsSiare
Nej, det vet vi på typ samma sätt som vi vet att det bara finns en ulv.

Teoretiskt kan Basse ha varit medium men i praktiken är det så långsökt att vi lika färna kan säga att vi VET att Rasmus är uppläggssiare och Sidd är medium.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om inte KK kommer med en plötslig ”hallå där, Basse markar 180 och inte ett gram mindre!!”-gate…
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Det är i praktiken inte möjligt med två ulvar i spel:

a) Rasmus säger ”en ulv”
b) om detta är lögn måste Rasmus vara ulv
c) för att det inte ska komma ett counterclaim måste Basse ha varit upplöggssiare
d) Om Basse var uppläggssiare skulle han sagt det förutsatt att Sidd är medium
e) Om Sidd inte är medium är han ulv
f) då skulle det kommit ett counterclaim som medium
g) Basse kan inte ha varit medium i detta fall efteraom han ju var uppläggssiare (se ”c” ovan)

Ergo: En ulv i spel
Rasmus säger en ulv KVAR i spel. Och vi tog en förra rundan. Så två ulvar totalt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Verkar inte lyckas lirka ut så mycket mer denna runda.

Jag är inte bekväm med röst på stövlis denna gång heller och vill inte 2 rundor i rad ligga på ett så svag-motiverat drev med röst.
Jag förvånas lite över kattens ointresse av att ha ett drev mot sig, men men vi spelar olika.

Yem måste ändå synas tex efter mina funderingar om dennes fiskande av Medium, omotiverande röstande i R1, rösthoppning i slutet av R1 och uppgivenhet i R2.

Röst: @Yem_86

Jag tycker @fjodorsenuba och @RasmusL ska se över sina röstval.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971

Däremot är något väldigt snett. Jag ser inga röster på Yem_86. Jag undrar om understrecket är problemet...
Jag kommer rösta ut Yem_86 iaf på grund av den väldigt märkliga rösten som skulle ha räddat BioBonker.

@fjodorsenuba du önskade mer spelanalyser av mig. Jag har försökt tagga ner på det nu när jag har haft begränsad tid att skriva eftersom jag ofta får skit för att lägga mer fokus på det än på att analysera annat. Det finns dessutom inte så mycket mer att säga om upplägget. Det finns inget som jag vet som är kvar som är intressant att veta. Vi lär nästa runda få reda på om Mäster Ulv valt samtliga nattmord men det skulle förvåna mig om de valt 2 ulvar totalt och halverade nattmord, det låter helt galet. Även din meny är numera ointressant. Nu får vi bara med alla möjliga medel gröna så många som möjligt så vi så snabbt som möjligt kan rota ut den sista ulven.

Röst: @Yem_86
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet

Däremot är något väldigt snett. Jag ser inga röster på Yem_86. Jag undrar om understrecket är problemet...
Jag kommer rösta ut Yem_86 iaf på grund av den väldigt märkliga rösten som skulle ha räddat BioBonker.

@fjodorsenuba du önskade mer spelanalyser av mig. Jag har försökt tagga ner på det nu när jag har haft begränsad tid att skriva eftersom jag ofta får skit för att lägga mer fokus på det än på att analysera annat. Det finns dessutom inte så mycket mer att säga om upplägget. Det finns inget som jag vet som är kvar som är intressant att veta. Vi lär nästa runda få reda på om Mäster Ulv valt samtliga nattmord men det skulle förvåna mig om de valt 2 ulvar totalt och halverade nattmord, det låter helt galet. Även din meny är numera ointressant. Nu får vi bara med alla möjliga medel gröna så många som möjligt så vi så snabbt som möjligt kan rota ut den sista ulven.

Röst: @Yem_86
Strålande å vara ulv när SL använder ett verktyg att räkna med som inte visar vad just ulven får för röster🤪
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Så, nu fungerar Api:et igen
Jag fixade både understrecket och mellanrummet mellan Röst: och namnet.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Verkar inte lyckas lirka ut så mycket mer denna runda.

Jag är inte bekväm med röst på stövlis denna gång heller och vill inte 2 rundor i rad ligga på ett så svag-motiverat drev med röst.
Jag förvånas lite över kattens ointresse av att ha ett drev mot sig, men men vi spelar olika.

Yem måste ändå synas tex efter mina funderingar om dennes fiskande av Medium, omotiverande röstande i R1, rösthoppning i slutet av R1 och uppgivenhet i R2.

Röst: @Yem_86

Jag tycker @fjodorsenuba och @RasmusL ska se över sina röstval.
För sista gången. Det var inget mediumfiske. Frågan är om du kommer lysssna på mig i spöktråden eller kommer du förvrida mina ord igen?🤔
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Nu går jag och lägger barn. Tack för det här spelet Yem_86, oavsett om du är ulv eller inte så lär du ryka den här rundan. Förhoppningsvis är spelet klart ikväll och jag kan fokusera på att skapa halloween-firande i helgen :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Röst: @Yem_86

Nej, det sket sig med kvällsplanen med barn och annat... Stor risk för min död, hinner inte ens läsa ikapp. Kass av mig! Imorgon blir förhoppningsvis bättre :/
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
För sista gången. Det var inget mediumfiske. Frågan är om du kommer lysssna på mig i spöktråden eller kommer du förvrida mina ord igen?🤔
Jag har säkert fel vilket inte vore första gången.

Din post @Yem_86 där du säger hej till gänget och avslutar med:

”En tanke jag hade var att mediumet var bra att outa om det finns eller ej. Det känns inte lika risky att hålla på all annan info om det finns ett annat sätt att få ut den om fjordorsenuba blir mördad. Någon annan kan gärna komma med synpunkter på det Den enda nackdelen jag ser just nu är ju att vi ger bort lite info till ulvarna och tar bort möjligheten om medium inte finns att fånga en varulv i ett falseclaim.”

Handlar väl om att du lirkar om att Mediumet kanske vore bra att outa.

Eftersom att jag just är Mediumet så reagerade jag ju inte så konstigt väl.
Jag tycker denna roll är riktigt stark när Fjodde valde att köra öppet.
Jag hade ju en powerroll som MB kunde bekräfta och därmed gröna mig själv.
Jag förstod direkt att bara jag och MB överlevde första rundan så skulle fjodde, jag och spökrösten kunna teama ihop röstningen.
Och om MB köpt +1 röst och med en trolig Väktare i öppet MBsenario har vi 5 röster.

I alla fall så tyckte jag att Mediumrollen var väldigt viktig (kanske bara mitt ego men men) så när du skriver att det kanske vore nått att gå ut med om det finns i spel osv så tänkte jag STOPP PÅ BELÄGG HÄR.

Så typ tänkte jag.
Men men inte första gången jag ser spöken i Varulvsspel.

Fridens
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det är i praktiken inte möjligt med två ulvar i spel:

a) Rasmus säger ”en ulv”
b) om detta är lögn måste Rasmus vara ulv
c) för att det inte ska komma ett counterclaim måste Basse ha varit upplöggssiare
d) Om Basse var uppläggssiare skulle han sagt det förutsatt att Sidd är medium
e) Om Sidd inte är medium är han ulv
f) då skulle det kommit ett counterclaim som medium
g) Basse kan inte ha varit medium i detta fall efteraom han ju var uppläggssiare (se ”c” ovan)

Ergo: En ulv i spel
Jag älskar ju den här posten. Det är ju lite så här det är i min fantasi. Alltså, en massa sköna ulvlögnare som lyckats med nått episkt, men det lutar åt att det inte är möjligt så lite ledsen i ögat blir jag.
 
Top