Varulv [MU4] - Runda 2

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Jag har säkert fel vilket inte vore första gången.

Din post @Yem_86 där du säger hej till gänget och avslutar med:

”En tanke jag hade var att mediumet var bra att outa om det finns eller ej. Det känns inte lika risky att hålla på all annan info om det finns ett annat sätt att få ut den om fjordorsenuba blir mördad. Någon annan kan gärna komma med synpunkter på det Den enda nackdelen jag ser just nu är ju att vi ger bort lite info till ulvarna och tar bort möjligheten om medium inte finns att fånga en varulv i ett falseclaim.”

Handlar väl om att du lirkar om att Mediumet kanske vore bra att outa.

Eftersom att jag just är Mediumet så reagerade jag ju inte så konstigt väl.
Jag tycker denna roll är riktigt stark när Fjodde valde att köra öppet.
Jag hade ju en powerroll som MB kunde bekräfta och därmed gröna mig själv.
Jag förstod direkt att bara jag och MB överlevde första rundan så skulle fjodde, jag och spökrösten kunna teama ihop röstningen.
Och om MB köpt +1 röst och med en trolig Väktare i öppet MBsenario har vi 5 röster.

I alla fall så tyckte jag att Mediumrollen var väldigt viktig (kanske bara mitt ego men men) så när du skriver att det kanske vore nått att gå ut med om det finns i spel osv så tänkte jag STOPP PÅ BELÄGG HÄR.

Så typ tänkte jag.
Men men inte första gången jag ser spöken i Varulvsspel.

Fridens
Jo jag fattar att du är nojig men nej. Att gå ut med vem mediumet var var inget jag eftersträvade . Allt jag ville var att ha en en back up om fjodor dog. Men nu är det som det är. Jag är fridens med det även om jag blir irriterad ibland.Jag vill bara när jag är död att byn försöker se lite ur min synvinkel också även om den verkar skilja sig från andra.
stövlis verkar misstänkt så han kommer väl hänga efter men sen sen verkar det mest vara mähä.
/ vi hörs.👌🏽
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lite lösa tankar innan ding dongen.

Känslan är otroligt bra så här efter snart 2 rundor. R1 gick ju smutt till och jag känner att mitt luktsinne funkade bra när jag sniffade fram BioBonkarn som ulv. Lite episkt och lite legendariskt faktiskt.

Men nog smyger det sig in någon form av illavarslande känsla så här när det snart är dags att hänga någon. Har byn och MB varit så överjävla bra? Har ulvarna haft sån överjävla otur och varit lite småslaka i spelandet? Det kan ju mycket väl vara så att det är vi i byn som skitit i det blå skåpet och blivit hårt spelade. Eller är det så att MB är så op i jämförelse med MU? Mäster ulven har ju en massa slantar att köpa saker för så det blir nog till att fila på lite olika scenarios för egen del.

MU har 8 pengar att köpa grejs.
Enligt andra så har MU köpt 1 kompis för 2 pengar.
Nattmord har utförts på en ojämn runda och det kostar 1 pengar.
Kvar är 5 pengar.

MU kan ha dragit igång en mjölnardeal?
1 poäng för hemlig mjölnare. Givet förutsatt att hen sias och ger utslag att vara ulv när hen hängs.
1 poäng för att välja vem denne hemlige mjölnaren skall vara (Biobonkers).
En hemlig mjölnare som är död borde få statusen ulv.

Då har MU fortfarande 2 pengar att köpa 1 till ulvkompis och 1 peng att köpa nattmord på jämna rundor.
Eller bränna 2 spänn på MB´s val för att sätta upp sin game plan och 1 peng på nattmord på jämna rundor.
MU kan ju också spara 1 peng på att inte välja den hemlige mjölnaren och istället köpa sig en rollblockare.


Mäster Ulv väljer för 8 poäng

Extra ulv (2p) – En slumpmässig spelare värvas till ulvlaget.
Extra ulv (2p) – En slumpmässig spelare värvas till ulvlaget.
Extra ulv (3p) – En slumpmässig spelare värvas till ulvlaget.
Tillval: Valda kumpaner (2p) – Istället för att spelarna slumpas väljer du vilka dina medspelare i ulvlaget är. Om du råkar välja Mäster Bybo här kommer du få en slumpad spelare till ulvlaget istället.

Nattmord jämna (1p) – Ulvlaget kan nattmörda på jämna rundor (d.v.s. R2, R4, R6 etc)
Nattmord ojämna (1p) – Ulvlaget kan nattmörda på ojämna rundor (d.v.s. R1, R3, R5 etc)

Rollblockerare (1p) – En av ulvarna slumpas att vara rollblockerare. Denne kan skicka in ett namn på en annan spelare varje runda, och denne spelares aktiva förmåga går inte igenom under natten.

Vem är Mäster Bybo? (1p) – Innan R1 får du veta vilken spelare som är Mäster Bybo.

Mäster Bybos val (2p) – Innan spelstart får du reda på alla de val Mäster Ulv gjort från sin meny.

Naiv eller Paranoid siare (2p) – Siaren i byn är antingen naiv (siar alla som bybor) eller paranoid (siar alla som varulvar)

Mjölnare (0p) – En bybo slumpas som mjölnare och sias som om hen vore varulv. Mjölnaren får informationen om detta i sitt PM.
Tillval: Hemlig (1p) – Mjölnaren får inte informationen om att hen är mjölnare i sitt PM.
Tillval: Namngiven (1p) – Du får välja vilken spelare som ska vara mjölnare.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jo jag fattar att du är nojig men nej. Att gå ut med vem mediumet var var inget jag eftersträvade . Allt jag ville var att ha en en back up om fjodor dog. Men nu är det som det är. Jag är fridens med det även om jag blir irriterad ibland.Jag vill bara när jag är död att byn försöker se lite ur min synvinkel också även om den verkar skilja sig från andra.
stövlis verkar misstänkt så han kommer väl hänga efter men sen sen verkar det mest vara mähä.
/ vi hörs.👌🏽
Om fjodor skulle dö så är det väl inge bra om Mediumet är avslöjjat.
Desto viktigare då att ulvarna inte vet att en död MB kan skvallra för byn från en dold spöktråd.

Att jag outade nu var pga händelseutvecklingen: vi lyckades pricka en ulv direkt, Rasmus outade, fjodor verkade vilja se outning, Basse var för, jag började få mistankar på mig osv,
så då var det ju läge att lägga korten på bordet och visa på en bra röstmajoritet.
Vad verkar misstänkt tycker du på stövlis?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
HEPP HEPP

VIKTIG INFO FRÅN SPÖKTRÅDEN

Basse har ryckt 65 kg och stött 85 kg.

Han påpekar också vikten av att :Han är en tyngdlyftare och verkligen icke styrkelyftare....
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Om fjodor skulle dö så är det väl inge bra om Mediumet är avslöjjat.
Desto viktigare då att ulvarna inte vet att en död MB kan skvallra för byn från en dold spöktråd.

Att jag outade nu var pga händelseutvecklingen: vi lyckades pricka en ulv direkt, Rasmus outade, fjodor verkade vilja se outning, Basse var för, jag började få mistankar på mig osv,
så då var det ju läge att lägga korten på bordet och visa på en bra röstmajoritet.
Vad verkar misstänkt tycker du på stövlis?
Ja det var en synpunkt du kunde gett få jag efterfrågade synpunkter. Vad jag menade var att förutom mig så verkade bara stövlis vara misstänkt. Jag vill hänga Recca Recca Recca men det tåget har gått.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Lite lösa tankar innan ding dongen.

Känslan är otroligt bra så här efter snart 2 rundor. R1 gick ju smutt till och jag känner att mitt luktsinne funkade bra när jag sniffade fram BioBonkarn som ulv. Lite episkt och lite legendariskt faktiskt.

Men nog smyger det sig in någon form av illavarslande känsla så här när det snart är dags att hänga någon. Har byn och MB varit så överjävla bra? Har ulvarna haft sån överjävla otur och varit lite småslaka i spelandet? Det kan ju mycket väl vara så att det är vi i byn som skitit i det blå skåpet och blivit hårt spelade. Eller är det så att MB är så op i jämförelse med MU? Mäster ulven har ju en massa slantar att köpa saker för så det blir nog till att fila på lite olika scenarios för egen del.

MU har 8 pengar att köpa grejs.
Enligt andra så har MU köpt 1 kompis för 2 pengar.
Nattmord har utförts på en ojämn runda och det kostar 1 pengar.
Kvar är 5 pengar.

MU kan ha dragit igång en mjölnardeal?
1 poäng för hemlig mjölnare. Givet förutsatt att hen sias och ger utslag att vara ulv när hen hängs.
1 poäng för att välja vem denne hemlige mjölnaren skall vara (Biobonkers).
En hemlig mjölnare som är död borde få statusen ulv.

Då har MU fortfarande 2 pengar att köpa 1 till ulvkompis och 1 peng att köpa nattmord på jämna rundor.
Eller bränna 2 spänn på MB´s val för att sätta upp sin game plan och 1 peng på nattmord på jämna rundor.
MU kan ju också spara 1 peng på att inte välja den hemlige mjölnaren och istället köpa sig en rollblockare.


Mäster Ulv väljer för 8 poäng

Extra ulv (2p) – En slumpmässig spelare värvas till ulvlaget.
Extra ulv (2p) – En slumpmässig spelare värvas till ulvlaget.
Extra ulv (3p) – En slumpmässig spelare värvas till ulvlaget.
Tillval: Valda kumpaner (2p) – Istället för att spelarna slumpas väljer du vilka dina medspelare i ulvlaget är. Om du råkar välja Mäster Bybo här kommer du få en slumpad spelare till ulvlaget istället.

Nattmord jämna (1p) – Ulvlaget kan nattmörda på jämna rundor (d.v.s. R2, R4, R6 etc)
Nattmord ojämna (1p) – Ulvlaget kan nattmörda på ojämna rundor (d.v.s. R1, R3, R5 etc)

Rollblockerare (1p) – En av ulvarna slumpas att vara rollblockerare. Denne kan skicka in ett namn på en annan spelare varje runda, och denne spelares aktiva förmåga går inte igenom under natten.

Vem är Mäster Bybo? (1p) – Innan R1 får du veta vilken spelare som är Mäster Bybo.

Mäster Bybos val (2p) – Innan spelstart får du reda på alla de val Mäster Ulv gjort från sin meny.

Naiv eller Paranoid siare (2p) – Siaren i byn är antingen naiv (siar alla som bybor) eller paranoid (siar alla som varulvar)

Mjölnare (0p) – En bybo slumpas som mjölnare och sias som om hen vore varulv. Mjölnaren får informationen om detta i sitt PM.
Tillval: Hemlig (1p) – Mjölnaren får inte informationen om att hen är mjölnare i sitt PM.
Tillval: Namngiven (1p) – Du får välja vilken spelare som ska vara mjölnare.
Jag är på mob så ursäkta det långa citatet men du har fel antar jag då det står att en siad mjölnare bybo sias som ulv, Det vore konstigt om det även skulle gälla vid utröstningar då det inte står det.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ja det var en synpunkt du kunde gett få jag efterfrågade synpunkter. Vad jag menade var att förutom mig så verkade bara stövlis vara misstänkt. Jag vill hänga Recca Recca Recca men det tåget har gått.
Intressant.
Vad är misstänkt på Recca?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag är på mob så ursäkta det långa citatet men du har fel antar jag då det står att en siad mjölnare bybo sias som ulv, Det vore konstigt om det även skulle gälla vid utröstningar då det inte står det.
Jag är öppen för att det skulle kunna vara så. Det hade vart episkt om Biobönkers dragit på sig en hemlig mjölnarroll och sedan hängts av byn och visats som ulv trots bybo.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hur var det med Basse? Vem håller han som ulv och vart röstar han?
Oavsett om hans röst gills eller ej alltså. Vem vill Basse nacka?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag är öppen för att det skulle kunna vara så. Det hade vart episkt om Biobönkers dragit på sig en hemlig mjölnarroll och sedan hängts av byn och visats som ulv trots bybo.
Inte förstått varför BioBonkers är med i spöktråden för denne skriver inget?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Nattar barn men passar på att skriva om jag nu ryker av ulven.

Det finns ingen siare! Så mjölnare eller galen/naiv siare har varit slösade poäng för MU.

Resten kanske ni själva kan lista ut annars om jag dör så får mediumet infon och om jag överlever så kan jag berätta.

Mina top 2 val efter yem_86 är martin3 och stövelkatten att dingla. Martin3 som inte tycker information är viktigt känns rödande, speciellt från honom.

Sidd ska bli spännande och se vad du får för svar från de döda sen. RasmusL lycka till med din fråga.

Vi ses i runda 3. God natt!
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Intressant.
Vad är misstänkt på Recca?
Alltså läs senare vad jag skrivit men jag tycker hon är aktiv men med ”fluff” säger sin mening om de hon känner sen tidigargare men hoppar över resten håller sin röst tills det är säkert osv
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Impetigo. Nu är det läge att dra fram klartext för Kånkel Kanalj.
Om Biobonkers är i spöktråden så är han en hemlig miller som nackats och "synats" som ulv fast bybo,
Då är det nått episkt på gång. Då sniffar min näsa några nya ulvar som "grönats" by default.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Impetigo. Nu är det läge att dra fram klartext för Kånkel Kanalj.
Om Biobonkers är i spöktråden så är han en hemlig miller som nackats och "synats" som ulv fast bybo,
Då är det nått episkt på gång. Då sniffar min näsa några nya ulvar som "grönats" by default.
Det är regelvidrigt, millern kan bara sias fel.
 
Top