Nekromanti Mp3-spelare

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Snow said:
Jag har en del samlingar i min samling som jag nyss förde över till min sug-mac på jobbet. Där olika artister gör låtar med samma tema. Gissa hur bra det blir. Det tog några timmar att föra över och importera så jag har inte lust att göra det igen. Kolla igenom alla foldrar och markera vilka som är samlingar, driver ni (itunes) med mig?
Sortera efter album namn, markera samtliga spår som tillhör samtliga samlingar. Klicka i "ja" och sen är det klart.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Alla samlingar är inte album. Visst, jag skulle kunna göra om allt från början, men det är inte så lockande.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag har inga problem med winamp och jag har inte gjort något special. Kopiera mapparna, smack, klart.

Det är klart, hade jag vetat hur itunes skulle göra så hade jag kanske tänkt efter före. Jag har inte lust att sitta en halv dag och se itunes importera filer igen.

Jag hatar mac (det blir en helt annan tråd om någon tar upp handsken) så det kanske inte är så underligt att jag bashar itunes också.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
skriv gärna en mac-hatartråd... jag kommer ha en lugn vecka på jobbet, och älskar att klara upp alla missuppfattningar machatare sitter med.

Jag ägr och använder datorer med OSX, XP, Vista, Ubuntu och en Eee PC... men när det kommer till pålitighet och användbarhet leder macarna stort. Ubuntu är tvåa, men där saknas tyvärr många industristandard-program (även om det finns substitut som Gimp och Inkscape, till exempel).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,628
Location
Rissne
w176 said:
Tack för tråden. Jag har läst och studerat och det blev en zen stone cretive plus i rosa.
En sån funderar för övrigt jag också på. Fast kanske inte rosa, men en Zen Stone Plus med högtalare tror jag skulle vara bra för mig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,628
Location
Rissne
Jag tänker passa på att kapa tråden nu när du gjort ditt val.

Såhär: Jag gillar att lyssna på musik när jag lagar mat, städar och diskar och allt annat jag gör i motsatta änden av lägenheten jämfört med där datorn står. Problemet är att om jag lyssnar på musik på datorn måste jag ha väldigt hög volym (och det uppskattar nog inte grannarna), och jag vill ogärna koppla en batteridriven mp3-spelare till ett par klumpiga högtalare som måste ha separat el.

I vanlig ordning har jag alltså kommit på en grej jag skulle vilja ha, men som antagligen inte finns. Det brukar sluta så när jag ska lösa mina vardagsproblem. Man kanske borde sadla om och bli uppfinnare...

Men nåja, det jag tänker mig är en liten och billig stereo, som absolut inte behöver ha vare sig kassettdäck eller CD-spelare eller så, utan som mest består av ett par (eller kanske bara en) högtalare, en minimal display som inte alls behöver vara avancerad men gärna får vara det, och så en USB-port, där man kan stoppa externa hårddiskar, USB-minnen, mp3-spelare med mera. Vitsen är att det bara behövs en sladd till alltihop, att man inte behöver spela upp från själva mp3-spelaren utan har lite flexibilitet.

Nån som begriper vad jag vill ha? Nån som vet om det finns såna?

Jag vet att det finns stora stereoapparater som förutom CD och kassett dessutom har USB, men jag vill ha nåt mer minimalistiskt.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,089
Location
Ereb Altor
krank said:
Nån som begriper vad jag vill ha? Nån som vet om det finns såna?

Jag vet att det finns stora stereoapparater som förutom CD och kassett dessutom har USB, men jag vill ha nåt mer minimalistiskt.
Nope, tror inte att det finns. Såvida du inte skaffar dig en iPod, för du finns det hur mycket som helst! :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,628
Location
Rissne
Måns said:
Nope, tror inte att det finns. Såvida du inte skaffar dig en iPod, för du finns det hur mycket som helst! :gremsmile:
Jag har faktiskt hittat en, men de verkar säljas av ett enda skumt företag någonstans i utlandet, och det vågar jag inte lita på (googla "a06111000ux0040" så ser ni vad jag menar).

Den dagen man kan lägga in låtar på sin Ipod som om den vore en vanlig hårddisk, dvs utan specialprogram etc, så kan jag överväga saken. Däremot finns det ju dockor för lite andra mp3-spelare också... Men jag skulle ha föredragit möjligheten att ha ett eget interface i "dockan" och att man då kunde koppla vilken USB-ghrej som helst till den.

Men som det ser ut får jag svälja stoltheten och skaffa mig nåt med CD också. Att det ska vara så svårt...
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Låter som om du egentligen vill ha något sånt här. Du kopplar dem till datorn och har tillgång till hela din musiksamling enkelt. Enda problemet är att du inte kan byta låt utan att gå till datorn, och också priset.

/marcus som inte gör några rekommendationer om modell, han tog bara en på måfå.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,628
Location
Rissne
Marcus J said:
Låter som om du egentligen vill ha något sånt här. Du kopplar dem till datorn och har tillgång till hela din musiksamling enkelt. Enda problemet är att du inte kan byta låt utan att gå till datorn, och också priset.

/marcus som inte gör några rekommendationer om modell, han tog bara en på måfå.
Det finns billigare... Och en liten del av vad jag egentligen vill är ju att kunna styra det hela från där apparaten är. Plus att jag ogillar att gå runt med hörlurar på mig - föredrar högtalare =)

Men jag har hittat en rig jag tror att jag kan överleva trots att den har CD-spelare... den här, eller iaf en liknande, den hade visst nån storebror eller så också.

Men det rör sig fortfarande om lite väl stora pengar för mig åtminstone just nu. Men jag vet hur det ser ut nu iaf - Exakt det jag letar efter (en högkvalitativ ministereo med bra högtalare, som bara har en egen display och ett USB-uttag, inget kassett- eller CD-däck) finns inte, men biter jag i det sura äpplet och accepterar en CD-spelare så går det att hitta rätt snygga och schyssta bananer, även om det är till i mina ögon ganska höga priser.

Det bästa vore nåt ännu mindre - säg en stor men ganska platt högtalare med inbyggd CD, en liten display och ett USB-uttag. Men som sagt, saker jag vill ha finns 9 ggr av 10 inte på marknaden.
 
Top