Jag är med under förutsättning att startsträckan är maximal. Det är det enda kvarvarande civiliserade sättet att spela på, enligt min mening.
Dnalor said:Hoho! Där gick du allt på en nit. Det är ju välkänt att, givet Oysterreglerna, var och en som kräver en ändring av startsträckan inom partiets 7 första drag automatiskt erhåller dubbel fylogeni och därmed får sin blomställning inverterad fram till första lambda.
Dessutom missade du att kräva in krysset (Diggerbend är ju uppenbart en Edward) så det gör jag i stället. Därmed bör jag ta ledningen, om jag inte räknar helt fel.
Gurgeh said:Nu är det ganska uppenbart att Fogge kommer att vinna, om han inte klantar bort sig fullständigt, eller möjligen om någon kan välja både Knightsbridge och Baker Street innan han hinner.
Foggmock said:Däremot ger det mig en öppning i kombination med Wilpers drag: Knightsbridge
De stipulerar klart och tydligt att diskussion i annat media än speltråden under pågående spelomgång tvingar förbrytaren till Baker Street!
Sen är jag inte helt överförtjust i att du så blatant sabbar mitt spel, det kommer bara leda till att jag halkar efter och någon som hittils spelat dåligt kan delikatessvinna. Saknar svenska varianten etikettregler eller?